בנט הזדעק על דאחקת התפילין – אבל לא שם לב למשהו חריף יותר

ב"ארץ נהדרת" הציגו את שר החינוך נפתלי בנט עם קוקיות סטייל נטע ברזילי שעשויות מתפילין, מה שהצית זעם כלפי התוכנית. אבל דווקא רמיזה אחרת לגביו עברה מתחת לרדאר

ערן זרחוביץ' כנפתלי בנט ב"ארץ נהדרת"
ערן זרחוביץ' כנפתלי בנט ב"ארץ נהדרת"
17 במאי 2018

שוב מערכון קומי חושף את הרגישות בישראל ואת הקושי של מגזרים שונים לקבל סאטירה. הפעם מדובר במערכון ששודר אתמול (ד') ב"ארץ נהדרת", שבו נראה שר החינוך נפתלי בנט (המגולם על ידי ערן זרחוביץ') מצויד בקוקיות בסגנון נטע ברזילי העשויות מתפילין. התגובות הזועמות מאשימות את התוכנית באנטישמיות ובביזוי מסורת ישראל.

בנט הגיב בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "עליי תצחקו כמה שתרצו. אבל על תפילין וקודשי ישראל- לא. אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה".

שר הפנים אריה דרעי הגיב גם כן וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתכנית ׳ארץ נהדרת׳, ששם ללעג ולקלס את התפילין, אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות. לו דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות. אבל דווקא כאן, במדינת היהודים, עובר דבר כזה בשתיקה. בושה!".

תגובות דומות הגיעו גם משר הבריאות יעקב ליצמן, מהרב הראשי דוד לאו ומאישים נוספים, כמו גם מאינספור גולשים ברשת האינטרנט שהאשימו את התוכנית בחוסר רגישות. אבל יש משהו אחד שדווקא לא שמו לב אליו. כשבנט של זרחוביץ' נשאל אם אין לו בעיה שהאירוויזיון ייערך בירושלים, הוא עונה: "ממש לא. כל עוד לא תהיה שירת נשים, לא משכב זכר ולא מיזמז זכר. אוקיי, זה מגעיל, די כבר, מה מושך בגבר?!", ברמיזה ברורה שבנט בעצמו נמשך לגברים, ועל כן מקדם במפלגתו מדיניות של אפליה נגד להט"בים.

ואם זה עבר מתחת לרדאר, אם זה משהו שבנט לא מתרגש ממנו – אשרינו. לרגע היה אפשר לדמיין שאנחנו חיים בעולם שבו נטייה מינית היא לא כזה ביג דיל. בסוף גם סאטירה דתית לא תעשה רעש.