ג'פרי טמבור עוזב את "טרנספרנט" לאחר שהואשם בהטרדות מיניות

לאחר ששתי נשים האשימו אותו בהטרדה מינית, טמבור, כוכב "טרנספרנט", אמר שהוא לא רואה איך הוא יכול לחזור לעונה הבאה. עם זאת, הוא הכחיש את ההאשמות נגדו

ג'פרי טמבור (צילום: Getty Images)
ג'פרי טמבור (צילום: Getty Images)
20 בנובמבר 2017

השחקן זוכה האמי ג'פרי טמבור הודיע שלא יחזור לעונה הבאה של הסדרה "טרנספרנט", לאחר שהואשם בהטרדות מיניות. בשבוע שעבר האשימה אותו השחקנית הטרנסג'נדרית טרייסי ליזט, שבזמן שעבדו יחד על הסט של הסדרה העיר לה הערות מיניות ובמקרה אחר אף נגע בה באופן לא הולם.

אמזון כבר הודיעה שהיא בודקת את ההאשמות נגדו לאחר שהעוזרת לשעבר של טמבור, השחקנית הטרנסג'נדרית ואן ברנס, סיפרה כי הטריד אותה מינית. טמבור אמר ביום חמישי שהוא איננו "טורף" ושהוא מתנצל "אם פעולה כלשהי שלי פורשה לא נכון כמעשה מיני אגרסיבי". אתמול אמר ש"הרעיון שאטריד מישהו באופן מכוון הוא פשוט לא נכון".

טמבור, שמגלם בסדרה את מורה פפרמן, מרצה שהחליפה את המגדר שלה, אמר עוד כי "בהינתן האווירה שנעשתה פוליטית על הסט של הסדרה שלנו, אני לא רואה איך אוכל לחזור ל'טרנספרנט'".

טמבור הוא האחרון בשרשרת של גברים בעמדות מפתח בהוליווד ובתעשיית הבידור האמריקאית שהקריירה שלהם נפגעה כתוצאה מהמעשים שיוחסו להם לאחרונה. חלקם הודו במעשים, כמו לואי סי.קיי אשר הודיע שהוא "לוקח פסק זמן", וכלפי חלקם נאלצו האולפנים וחברות ההפקה להפעיל סנקציות, כמו במקרה של קווין ספייסי, אשר פוטר מ"בית הקלפים" ומסרט שבו היה אמור להשתתף, חודש לפני צאתו.