"האח הגדול" פרק 3: למה צריך שואב אבקה?

מה קרה במשימה הראשונה, הציטוטים שעשו לנו קצת פיפי ומה חשבנו על האחות הגדולה? כל הדברים החשובים שקרו ב"האח הגדול" פרק 3. הצטרפו לריקאפ הדו-שבועי

ארוחת לילה - הארוחה הכי חשובה ביום (מתוך "האח הגדול")
ארוחת לילה - הארוחה הכי חשובה ביום (מתוך "האח הגדול")
10 במאי 2018

שלושה שינויים מהותיים התרחשו בעונה החדשה של "האח הגדול", אחרי המעבר לרשת: עיצוב הבית, קולו של האח הגדול וכס ההנחיה. הדבר היחיד (כמעט) שהשתנה לטובה הוא עיצוב הבית: בחלקו החיצוני הוא לבש לוק של מסיבת רווקות, כולל מתנפחים וצבעים כיפיים, וכל השאר פשוט מהמם.

הבעיה מתחילה עם האחות הגדולה (העורכת הראשית, רווית ליאור-מנדל). היעדר קולו הרגוע של יורם זק ממש לא מפריע לנו, אחות גדולה זה לגמרי סבבה – אבל בחייאת, אולי לא תישמעי כאילו את על ספיקר בצוללת החדשה שלך? דברי חזק!

עוד כתבות מעניינות:
היכרות קצת אחרת עם מתמודדי "האח הגדול"
הנה מה שמצפה למתמודדים החדשים
ההימור המסוכן של רשת עוד עשוי להצליח

בעל כורחנו ניתן גם מילה טובה ללירון ויצמן, שמצליחה להיכנס לנעליים הגדולות של ארז טל בצורה טבעית ונינוחה. רק בקשה קטנה: תפסיקי לעשות כאילו את מנסה לא לצחוק בכל פעם שאת פותחת את הפה. לעומתה, עפר שכטר ואסי ישראלוף הם תחליף לא ראוי לאסי עזר (מעצבן ככל שהיה), והם אפילו לא מנסים להסתיר את זה שהפאנצ'ים מתוכננים מראש (בפרקי הפתיחה זה היה נורא במיוחד).

עפר שכטר, לירון ויצמן ואסי ישראלוף (צילום: יריב פיין וגיא כושי)
עפר שכטר, לירון ויצמן ואסי ישראלוף (צילום: יריב פיין וגיא כושי)

וכעת ניגש לפרק שקצת עושה חשק להשיג קטמין בפעם הראשונה. האווירה נחמדת, כולם מפרגנים ומפרגנות – "כן ממש, יפהפייה!","בוא אחי, תראה – הכל פה טכנולוגי", "וואו, אתה ממש לא נראה בן 56" והיי, "מרחבה, שמס!" – נו, באמת. שמישהו יעיר אותנו כשיסתיימו שידורי ערוץ הילדים.

כבר כעת אפשר להכריז חגיגית ורשמית שמדובר בעונת ההצהרות (ראיתם מה עשינו פה?), כיאה לעידן ה"שמתי פוסט בפייסבוק, המצפון שלי נקי": זאת תגרום לעולם להבין שכל מידה היא נכונה (לירז), זה יחזיר את האמון בשיקום אסירים (טאי), אפילו ההפקה הבטיחה עונה בריאה יותר עם פחות עישון. אבל יותר מכך, זאת עונת האובר מודעות עצמית. לעזאזל, אפילו המתמודדת שחיה בסרט מצהירה שהיא חיה בסרט (ושפוטין הוא גבר החלומות, אבל בואו, עזבו).

הדיירים מתארגנים (מתוך "האח הגדול")
הדיירים מתארגנים (מתוך "האח הגדול")

אחרי כל ההייפ והדרמה המיותרים שייצרו המנחים סביב הדייר הראשון שיקבל חסינות (למי אכפת, עוד לא הכרנו), הגיעה המשימה הסודית המסורתית, צולעת מאי פעם. האחות הגדולה מזמנת את אילן לחדרה ומבשרת כי יש לו חוש שישי שבעזרתו הוא יודע פרטים על אנשים. אולי כדאי היה להגיד לו להשתמש גם בזיכרון. קודם הוא נשלח לומר לאליאב שהוא אוהב נמרים ולדקלם למירב את שמות ילדיה. עם הנמרים הצליח לו, עם שמות הילדים קצת פחות, ובהמשך הוא כבר יסתבך עם המילים בפרסית שעליו לומר למגי. ואז האחות הטילה את הפצצה: "ביממה האחרונה הפגין אילן את יכולות החוש השישי שלו. זה הזמן לספר לכם שאין לו באמת…". די, אנחנו בשוק!

אילן קורן (צילום: יח"צ)
אילן קורן (צילום: יח"צ)

הדיירים הוכנסו העונה בשתי פעימות: קבוצה א' ביום הראשון, וקבוצה ב' ביום השני. הטריק המייגע של ההפקה רק המחיש כמה בני אדם שואפים לתחושת עליונות, ואפילו מסוגלים להגיע לתחושה מזויפת ממש בקלות: רק תביטו בחברי קבוצה א' מתבאסים על חברי קבוצה ב' שפתאום מסתובבים להם בבית. כנראה שעל זה בונים הפלוצים ש"לא רואים ריאליטי, אבל זה ניסוי חברתי מעניין".

ואז זה קרה. "הוא זמר! הוא זמר!", קראו הדיירים כשלירון ירד במדרגות לעבר הבית, כיוון שהמשוואה פשוטה היא: כל מזרחי בחליפה חייב להיות זמר. הנוסחה המדעית הזו, אגב, בסופו של יום דווקא שירתה את לירון, שכן הוא נבחר על ידי חברי קבוצה א' הנעלה לקבל חסינות מההדחה הראשונה. איך הסבירה אורלי? "הייתה פה איזושהי אטרקציה מזויפת". לגמרי, אנחנו מרגישים מרומים.

לילה טוב גידי גוב (מתוך "האח הגדול")
לילה טוב גידי גוב (מתוך "האח הגדול")

התחזית

רומן דתל"שים בין ישראל ותמי ומריבת אקסים בין אינה ורועי.

לא נגענו

"רגע, זה עכשיו מה שאנחנו מדברים, זה ערבית?" (אליאב מוכיח שעיין ב"מילון הג'קי השלם" מבעוד מועד)

מירב: "חייבת שואב, יו!" – אליאב: "שואב אבקה, כן" (הו, עכשיו הכל ברור)

"סמואל, שמואל חג'ג', כפרה" (ג'יימס בונד מתהפך בקברו)

"את דיירת איתי?" (לא, אורלי יקרה, מדובר בנציגת מועצת הפירות והירקות)

"אז למה באת ל'אח הגדול'?" – "כי בא לי להתפרסם ולעשות כסף מהיר" (את הראשונה)

מתים לכזה מטבח (מתוך "האח הגדול")
מתים לכזה מטבח (מתוך "האח הגדול")

הלוק ההזוי של הפרק

מגי בשמלת השטיח הפרסי הלבן ותסרוקת סטייל שרשרת נקניקיות במעדנייה.

← "האח הגדול", רשת 13, ראשון ורביעי ב-21:00