"האח הגדול" פרק 33: רשת נהייתה חמדנית, ולצופים מתחיל להימאס

בניסיון לשמר את ההייפ מהפרק הקודם, נשארנו הלילה בלי הדחה - ועם פיד פייסבוק זועם. חוץ מזה, עוד מישהו מתחיל לאהוב ממש את אביבית? כל הדברים חשובים שקרו ב"אח הגדול"

23 ביולי 2018

הפרק המעצבן ששודר אמש (ראשון) הוכיח שרשת, בדומה למירב, סובלת משיגעון גדלות, שהיא טעמה ממפלצת הרייטינג שהניב הפרק הקודם ותעשה הכל כדי לשמר אותו – גם במחיר של הונאה מגוחכת במיוחד. המהלך המיותר – ביטול ההדחה המתוכננת בדקות האחרונות של הפרק – גרם לזעם גדול בקרב הצופים, שבאופן חריג גרר הבהרה רשמית בעמוד הפייסבוק של התכנית.

השבוע היו מועמדות להדחה, בין היתר, סימה ומירב – אולי הדיירות הכי רועשות בבית ואלה שמביאות הכי הרבה אקשן. ברור שזה אוצר בלום שההפקה לא ששה לוותר עליו, אבל הפעם רשת לא ניסתה אפילו להעמיד פנים – היא פשוט זלזלה בצופים שלה. חמש דקות לסיום התכנית הכריזו המנחים שלא תתקיים הדחה, וכי המעטפה החתומה עם שם המודח/ת תוכנס לבית כדי לאפשר לדיירים הצלה אנונימית, בתמורה לוויתור על מאה אלף שקלים מכספי הזכייה (כן, בטח).

האוצר של ההפקה. מירב וסימה (מתוך "האח הגדול")
האוצר של ההפקה. מירב וסימה (מתוך "האח הגדול")

בפרקים הקודמים של "האח הגדול":
התקרית המזעזעת שההפקה הייתה חייבת לעצור
מתברר שאביבית היא הליהוק הכי שפוי
דיירי הבית נכנסים לפרק של "מראה שחורה"

עכשיו, סבבה. אנחנו בריאליטי. לא צריך להיות צופים אדוקים של "אנריל" כדי לדעת כמה ג'יפה צפה בחדרי העריכה וכמה מעט מההתרחשויות על המסך הן אותנטיות. אבל אם כבר שמתם לנו הכל בפרצוף, לא יכולתם להשקיע במשימה אמינה? כנראה שלא, והצופים לא עברו על זה בשתיקה. התגובות הנזעמות הביאו את ההפקה לצאת בהבהרה בעמוד הפייסבוק, לפיה הסיפור הזה היה מתוכנן מראש עוד לפני ההצבעה. שזה אמין בערך כמו ההתנצלות של סימה לפני ארוחת השבת.

המהלך המעצבן הזה הגיע בתום מופע האימים של מירב, שנמתח על פני כל הערב וגרם לנו להרגיש שאיבדנו שנתיים מהחיים. תקציר העלילה: מירב נכנסת בכולם – בצווחות, בגישה מאיימת, בווייב של גנגסטר שכונתי, בשפה נמוכה ובמיאוס אחד גדול. אביבית מציינת, בצדק, שמירב מסתובבת בבית כמו איזה אבו עלי. בתגובה, אדל מפגינה רפיון מחשבתי ומנסה לגונן עליה בתירוץ שהיא ניזונה מדברים שמספרים לה (AKA הריכולים של סימה), ואיזה קטע – אנחנו חשבנו שמדובר באישה בוגרת שמסוגלת לחשיבה עצמאית. האירוניה היא שאדל יודעת לזהות שמירב מאבדת את זה ואף מנסה לעמת אותה עם זה – אבל את התנהגותה הבוטה (כולל בחירתה להתעלם ממנה) היא מפספסת לגמרי.

אדל מבולבלת (מתוך " האח הגדול")
אדל מבולבלת (מתוך " האח הגדול")

פייר, הספק מרשים יש למירב בפרק הזה. היא צווחת על אליאב שיגזגז, מכריזה בפני סימה שאדל עולה לה על העצבים, מלכלכת על עמוס ששומע הכל, טוענת שאביבית משתלטת על המטבח ועל הגברים בבית, מתעמתת עם ישראל ומה לא. האבסורד הגדול הוא שבתור מישהי שלא מוכנה שיקטינו אותה, היא עושה את אותו הדבר למריה שמנסה להרגיע אותה, ואומרת לה, "טוויטי, לא הבנתי נשמה". הכי מעצים שלך, כפרה.

מירב מתפלצת על אליאב (מתוך "האח הגדול")
מירב מתפלצת על אליאב (מתוך "האח הגדול")

עמוס אבחן בהצלחה שמירב לוקחת פיקוד ועושה עליהום על מישהו אחר בכל יום. סימה מאבחנת, פחות בהצלחה, שמירב והיא הכי אמיתיות בבית וכי הן הפגינו חברות אמת (לא, נשמה, זה סתם צרחות). בהמשך יתגלו סדקים בחברות האמיצה, כשמירב תנסה להבין על מה ומי היא בעצם מגוננת כל הזמן הזה. "הכל עניין של גישה", תייעץ לסימה (חה!), שתעשה חושבים, תשקול את ההדחה שעומדת על הפרק ולפני הקידוש תתנצל בפני כולם על ההתפרצות שלה. כן, בפני כולם. לא, בשום שלב לא בפני אביבית.

סימה בהתנצלות קבוצתית מיותרת (מתוך "האח הגדול")
סימה בהתנצלות קבוצתית מיותרת (מתוך "האח הגדול")

אפרופו אביבית, ניכר שהפרק היא התעוררה ונמאס לה להיות שק החבטות של השתיים. לכן, במשימת התקציב השבועית היא עושה את הצעד המתבקש – ומתעקשת על הזמנת דלעת במחיר של שבעה שקלים. מירב כמובן מתנגדת, והשתיים פוצחות בסשן מעייף של "יש כוסברה" – "אין כוסברה". בתכלס, היה מענג לראות אותה עומדת על שלה בהחלטיות אלגנטית. כשאדל ניסתה להרגיע את הרוחות היא ענתה לה, "אני לא שק חבטות ולא פסיכולוגית". מאוחר יותר הגיע גם נאום המלכה וציפי (האחיות החורגות של אביבה שמקנאות בה). אמנם יש דמיון לסינדרלה, אבל אביבית עדיין יוצאת וונדרוומן מכל הסיפור.

אביבית עומדת על שלה (מתוך "האח הגדול")
אביבית עומדת על שלה (מתוך "האח הגדול")

דמות נוספת שחייבים לעמוד על קנקנה היא דניאל. היא הסגנית של מלכת הכיתה, שבצעדים נואשים ובלתי נלאים מנסה להתחקות אחריה ולרצות אותה. בפרק שעבר היא הסיתה את האש כלפי אביבית כדי להתחנף לסימה, הפעם היא בחרה להוציא את אליאב מהדלת בזמן שהטריד את מנוחתה של המלכה והאם הדגולה שמאסה בדבריו, מירב. עלוב.

בקיצור, אנחנו מרגישים מרומים, מאוכזבים ודי מאסנו בסשן הצווחות בבית. אנחנו דורשים הדחה כפולה כפיצוי ומארז אטמי אוזניים מההפקה.

לא נגענו

"את ב'אח הגדול' ופחות בסדנה לוויפאסנה" (מיקי מנסה לעורר את מריה)

"את חושבת יותר מדי בקול רם" (אליאב מאבחן את הבעיה של מירב בפניה)

"אנשים פה לא מודעים לעצמם בכלל" (אלי מאבחן את כולם, רק לא את עצמו)

"אני יודע שאתה בדרך כלל לא עונה על תשובות" (אלי לא מאמין בשאלות)

"אני הולכת, אני לא נשארת פה" (סימה מלהיבה אותנו עם טיזינג חסר אחריות)

עתידות

מתישהו, אין לדעת, תיערך הדחה בבית "האח הגדול". מה, הידיעה הכללית לא מספיקה לכם?

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד