"האח הגדול" פרק 36: עכשיו ברור למה אלי לא עף מהבית

אחרי התקרית האלימה עם תומר, ביצת הזהב החדשה של ההפקה ממשיכה להוכיח את עצמה - ויש לנו תחושה שה לא ייגמר טוב. הדברים החשובים שקרו ב"אח הגדול" פרק 36

אלי נגד העולם ׁ(מתוך "האח הגדול")
אלי נגד העולם ׁ(מתוך "האח הגדול")
2 באוגוסט 2018

הפרק ששודר אמש (רביעי) חידד יותר מכל את העובדה שאלי מקבע את מעמדו כדייר כוחני ובעייתי. ההפקה די מעודדת את המצב, וניכר שהיא סימנה אותו כביצת הזהב החדשה של התכנית. עם רקורד כזה מרשים בבית, זה לא מפתיע. מישהו עדיין מתפלא שמהתקרית האלימה עם תומר הוא יצא בקושי עם נזיפה? סוס מנצח לא מחליפים, ההיפך – מתגרים בו כדי שיעשה עוד קצת בלאגן באורווה.

אלי לא זקוק לתפאורה של ריב כדי לחשוף את ההתנהגות והשפה המכוערים שלו. כמה דוגמאות מאתמול? בבקשה: על סימה אמר שהיא "נחשה אורגינל", מבחינתו אדל "היא פח אשפה". לקראת המשימה הוא הכריז: "מחר אני הולך לפוצץ את הטיסה הזו ברמה מטורפת". לדניאל, שדחתה את הצעת הסטוץ שלו, אמר פעם שכמה שהיא יפה מבחוץ, ככה היא מכוערת מבפנים. אחרי שהאח ציוות אותם יחד למשימה, הוא ביקש בתוקף: "תחליף לי ילדה אני אעשה את זה בכיף". ברצינות?

אלי ודניאל ׁ(מתוך "האח הגדול")
אלי ודניאל ׁ(מתוך "האח הגדול")

בפרקים הקודמים "באח הגדול":
במחאת הדיירות לא היה שום דבר פמיניסטי
הסרטון שצונזר מוכיח – לתומר הגיע ללכת הביתה
תומר הודח בשל עבירה על חוקי הבית

ההתנהגות הזאת מוציאה תגובות גם מדיירים שלא היינו מצפים שיתעוררו. רועי הטיח בו שהוא פרובוקטור, ובתגובה אלי עקץ אותו שהוא מתחיל עם בחורה תפוסה ולא מרפה. הכי קלאסי. אפילו מריה יצאה מהקליפה של עצמה וזרקה לו שהאמירה שלו מלוכלכת מאד, מה שגרר את התשובה המעודנת – הוא יירה בכל הגוף למי שיורה לו ברגליים. ברור? ברור.

מי שמתבלבלת היא דווקא אביבית, שמחשיבה אותו לחבר קרוב. יותר מזה, היא לקחה אותו תחת חסותה – וזה מטופש בדיוק כפי שזה נשמע. חיים, אנחנו לא בפרויקט פר"ח וזה לא ילד סורר שצריך להחזיר למסלול. "אלי די, אלי אני מדברת איתך", נוזפת בו המורה אביבית, ואז מסבירה לו שמדובר במשחק חברתי וקובעת איתו מילת סוד שתסמן שעליו להירגע. אחר כך היא מדרבנת אותו להשלים עם אדל. "תשלימו לאט לאט, בכיף שלך, בזמן שלך. בסדר, בשבילי?". שלום כיתה א'.

המורה אביבית מרגיעה את אלי (מתוך "האח הגדול")
המורה אביבית מרגיעה את אלי (מתוך "האח הגדול")

האבסורד הגדול הוא שאפילו מירב הטיחה בו שהוא לא יכול לצאת על כולם, והאשימה אותו שהוא אומר דברים בצורה אגרסיבית. אלי מגלה בערך אותה מודעות עצמית כשהוא מאבחן שכל הדיירים רק יודעים להתלונן אחד על השני.

האווירה הבעייתית הזאת גרמה לריב בין ישראל לסימה, או נכון יותר – לשיחת הבהרה. הוא אומר לה שאין אחווה בבית הזה, שסשן הצווחות הזכור שלה על אביבית הזכיר לו מקומות חשוכים בחייו ושהוא איתה גמר. וזה בסדר, כי אחרי שהוא לעג לסימה שיש לה בורג משוחרר, גם היא גמרה איתו (ושלא יעז לפנות אליה גם אם ייראה אותה מתה).

ישראל וסימה מתכסחים (מתוך "האח הגדול")
ישראל וסימה מתכסחים (מתוך "האח הגדול")

הלאה. היעד הבא הוא זנזיבר, והחבר'ה והמנחים מתלהבים כאילו זאת טיסה אמיתית. מריה חוגגת יומולדת לבן הזוג שבבית, וכשברקע פרצופו העצוב של רועי – אלי ועמוס מסתודדים כמו שמשון ויובב. כשסימה שומעת את הריכולים על רועי, שלדבריהם נדבק למריה, היא מלשינה לה מיד. "רק שזה לא יצא כאילו אני מרכלת חס ושלום", מה פתאום, נשמה – עבודה התנדבותית.

אחרי גיחה קצרה לזנזיבר, הדיירים ממשיכים אל עבר יעד המשימה הבאה: צפון קוריאה. עמוס, אדל, אלי, ישראל, מירב ומריה נשלחו אל הדיקטטורה הגדולה, שם אסור לשאול שאלות, אסור לקטר, התנאים ירודים, האוכל מינימלי, המדים אפורים ויש לסיים את כל הפירות שבקערה, כלומר הבצלים. צברתם מספר פסילות ברצף? אין בעיה, תישלחו לחדר העינויים, שם תאזינו ברצף לסשן קרקורים של נטע ברזילי. האימה.

במקביל רועי, אביבית, סימה, דניאל ואליאב נשלחו לדרום קוריאה המשגשגת, הצבעונית והשמחה. משימת מעמדות מובהקת נוספת שבינתיים לא קצרה רגעים חריגים, אלא דווקא יופי של הליכה על עקבים מצד הגברים בדרום קוריאה. שאפו, ישראל! אבל זה בסדר, ההמשך יגיע, לאלי ישתחרר הפקק ועניין המעמדות ימאס לדיירים עד שהם יעשו הפיכה ענקית כמו שהם יודעים הכי טוב, כלומר – בבית האח. כי לא צריך להגזים.

קוריאה הצפונית והדרומית (מתוך "האח הגדול")
קוריאה הצפונית והדרומית (מתוך "האח הגדול")

לא נגענו

"הכי יפה לך בחוסר פיתוח" (אלי מפרגן ללוק הטבעי של אביבית)

"אבא שלי לא יודע שעשיתי טוסיק בתאילנד" (אביבית בווידוי מרגש)

"מה, הבגד התחיל לתפור את עצמו גדול יותר על הציצי שלך?" (דניאל תוהה איך האאוטפיט של מריה עולה על אביבית)

"זכוכיות יש לך בעיניים" (ישראל מסתכל לסימה טוב-טוב בלבן של העיניים)

עתידות

פיצוץ בין אלי אחד מהדיירים. לא חשוב מי מהם.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד