"האח הגדול" פרק 4: פיצוץ מפתיע ושיעור באמנות הפיתוי

פרק הדושים המיוחד: למה רועי העמיד את האקסית להדחה, מי הפתיה התורנית ומי חתום על משפט ההשתקה הכי מוצלח אבר? כל הדברים החשובים שקרו ב"האח הגדול" פרק 4

ישראל ותומר רבים למי יש יותר גדול. תנוחו או משהו (מתוך "האח הגדול")
ישראל ותומר רבים למי יש יותר גדול. תנוחו או משהו (מתוך "האח הגדול")
14 במאי 2018

אין דרך הגיונית יותר לפתוח פרק של "האח הגדול" שכולו בסימן דושבגים מאשר מלחמת זכרי האלפא בבית: ישראל ותומר. זו התפוצצה במשימת תכנון התקציב (תומר רצה לנהל אותה), והפכה אותם לצמד תיכוניסטים מביכים ושטופי הורמונים. דווקא לא היינו מהמרים עליהם שיהיו הראשונים להידלק הדדית, אבל בישראל 2018 כולנו עשינו צ'ק אין לטיסת השוקולד. אין שום דרך לצפות מי עלול להתהפך עליך.

לא הרבה אחרי שהסצנה נרגעת, תומר מתנצל בפני ישראל. זה מקבל את ההתנצלות, אך תוך כדי מלהיט את הריב מחדש (ולא בקטע טוב של מייק-אפ סקס). "אל תכשיל אותי וזה", הם מסננים האחד לשני, כלומר – "אל תתגרה בי שמא אצא עליך ואחזיר אותך למקום שממנו יצאת מאמך". כי בסך הכל זו הדרך להפגין שינוי ובגרות אמיתית – לבקש מהאחר שלא יתגרה בך, קצת כמו כשבעל מכה נוזף באשתו, 'תראי מה גרמת לי לעשות'. אנשים, קחו אחריות על המעשים שלכם, ללא כל קשר לסביבה שעוטפת אתכם. מה גם שבואו, לא היה פה איזה ריב היסטרי שהוציא מכם את האגרסיות המיותרות האלה.

הריב בין ישראל לתומר. בסוף יהיה פיוס (מתוך "האח הגדול")
הריב בין ישראל לתומר. בסוף יהיה פיוס (מתוך "האח הגדול")

עוד כתבות מעניינות:
"האח הגדול" פרק 3: למה צריך שואב אבקה?
הנה מה שמצפה למתמודדי "האח הגדול"
ההימור המסוכן של רשת עשוי להצליח

לאחר שלב הפיוס ישראל ממשיך לתרגל מיומנויות מהמרכז לאומנות הפיתוי, תוך שהוא מציג הצעת פעולה מפורטת: לאחר שהתחלת עם בחורה א' (תמי) באופן שאינו מצהיר דבר אך משדר סימני התאהבות מדומים, וכן לאחר שווידאת שזו נתפסה ברשתך – לטף וחבק באופן סימולטני שתי עלמות חמד אחרות (מגי ומריה), המתן להופעת סימני סדק ושבירה אצל בחורה א', ואז הבע בה עניין מחודש עד שזו תשוב ותיפול לזרועותיך, שבורה ומבולבלת.

ואכן, חרף כל נורות האזהרה, תמי חוזרת לזרועותיו של ישראל כמו פתיה, תחת תחושת השווא שאין בחורה שלא מכירה מקרוב – "אני אהיה זו שאשנה אותו" (עתידות: את לא). לא רק אנחנו מוטרדים מהנייס דושבג אין דה האוס, אלא גם תומר – שפונה לאחות הגדולה ומצהיר שהוא לא אוהב שישראל שם יד פה ומחבק שם ומלטף נשים נשואות (ברור, כי הוא רוצה).

דוש אמיתי בפעולה. ישראל מחבק את מגי ומריה (מתוך "האח הגדול")
דוש אמיתי בפעולה. ישראל מחבק את מגי ומריה (מתוך "האח הגדול")

אגב, אם חשבתם שסצנת הליטוף הסימולטנית לא מספיק שוביניסטית, חכו שתשמעו את ישראל מסביר כי להסתכל על שתי היפות האלה זה כמו להסתכל על הים ולהירגע. לא התרגשנו ככה מאז "אבא גנוב" עם ה"את מזכירה לי את הכנרת. יפה, רגועה, אבל מתחת, זרמים סוערים".

ומדושבג אחד למשנהו. כי גם לרועי לא חסר. רגע אחרי שהוא מתנחמד לאקסית אינה, הוא מעמיד אותה להדחה. ההסבר מתבקש – בא לו יותר "נקי" פה. אינה, כצפוי, מתרתחת מזעם ומעלבון, ובתגובה פשוט לא מפסיקה לעבור בין חדרים, שעה שרועי מנסה לדבר איתה ולהבין מה מפריע לה – כאילו-שזה-לא-פאקינג-ברור. בקיצור, מדובר בדוש המתנחמד שלא רק שלא יתקשר אליך ביום שאחרי, אלא גם לא יהסס להרים עליך תלונה במשטרה בגין הטרדה.

עוד בפרק הדושים המיוחד: הדושבג המתוחכם. תומר, ששם עין על מגי, מזהה טרף במצוקה כשהיא לבדה במוד מהורהר ורגיש שכולל בכי פתאומי, ומתחיל לזרוק לה סופרלטיבים על חכה. היא כמובן בולעת את הפיתיון, ומוכנה להיחשף בפני הבחור אציל הנפש, שמיד מתעשת על עצמו ומכריז בגאונות אין קץ: "אני מבין. את לא חייבת, תשמרי את זה אצלך", וזה עובד!

מה עוד היה לנו הפרק? מיני מריבת בנות. על המזבח: תמי. סימה מנצלת זמן בנות כדי לבשר לתמי שהיא דאונרית רצינית, אינה ומירב ממהרות להוסיף שמן למדורה. באמת בנות, זה גירל פאוור זה?

גם שמס, הסובלת מתסמונת לוסי אהריש, הספיקה לנהל ריב עם לירז לאחר שאילן שיסה אותה בה והצליח להפילה תוך שתי שניות בפח פוליטי. הבאסה האמיתית היא שבינתיים רק הטונים עולים ודיון של ממש לא מתנהל פה (ובחייאת חברים, גם אם האחות שמה שיר בערבית זה לא אומר שצריך לרוץ אחרי שמס ברחבי הבית כאילו שהיא הפרס הגדול).

כמה שמס נלהבת לשמוע את לירז? הנה ככה (מתוך "האח הגדול")
כמה שמס נלהבת לשמוע את לירז? הנה ככה (מתוך "האח הגדול")

העיקר שסוף כל סוף גובשה רשימת הדחה סופית הכוללת את אינה, מירב, תמי, תומר, לירז ומריה. אז מי יתאדה מהבית ממש בקרוב?

לא נגענו

"חבל על הריבים, במיוחד לא בהתחלה. בוא נריב אחרי, באהבה" (תומר מפגין חשיבה עסקית)

"הארנב והאריה יכולים להגיד לך: את לא קוף? את קוף. אז מה את דואגת?" (אליאב במסר העצמה נשית לאינה)

"תגיד, אתה אובחנת לריטלין?" (אורלי מפזרת פנינים)

"בגלל זה לא נותנים לי לדבר" (עפר שכטר מגמגם ומיד מפגין מודעות עצמית)

"לא בא לי שכל העולם יראה את זה" (תמי'לה, לאן שמת ווייז, לספריית בית אריאלה?)

התחזית

רומן לוהט בין אינה וסמואל. אנחנו רק מקווים שהבאת אתך ריסים מלאכותיים ספייר.