"האח הגדול" פרק 9: הרכבת הממשלה ובחישות מאחורי הקלעים

אם משימת ניסוי הכלא של סטנפורד לא הביאה לפיצוצי-על, כנראה שיהיה קשה להציל את העונה הזאת (אבל האח מתאמץ). כל הדברים החשובים שקרו ב"האח הגדול" פרק 9

ממשלת מניונים (מתוך "האח הגדול")
ממשלת מניונים (מתוך "האח הגדול")
31 במאי 2018

על פניו, המשימה בפרק אמש (רביעי) ביקשה לבחון דינמיקה קבוצתית נוסח ניסוי הכלא של סטנפורד, דהיינו: לחלק את הדיירים לבעלי סמכות (מנהיגי הממשלה) ולכפופים (עובדי המפעל), ולראות אם יתנהגו בהתאם לציפיות מהם (עליונות מול מרמור ודיכוי). אלא שגם הפעם, בדומה למשימת החלל, ההפקה נחשפה במערומיה ודלותה. מכירים את השלב הזה ב"הישרדות" שבו להפקה כבר אין שקל על התחת אז היא מאלתרת משימות פאזלים? כזו הייתה משימת הרכבת הממשלה בבית האח: מאולתרת, לא ברורה ומתחננת להתסיס ולשסע בקטע מביך.

אך לפני שנצלול לעובי המשימה ונוודא שאיש מקוראינו אינו אלרגי לבוטנים (או להתפרצויות זעם מטופשות), שמתם לב שהאח החדש כבר לגמרי מרגיש בבית? הוא בוחש בקלחת כאילו אין מחר – פעם הוא רומז למגי לעשות הפיכה, בפעם אחרת הוא רומז לישראל לשבות מהעבודה במפעל. אחינו לא פראייר, ונשאר רק לחכות ולראות אם הוא יצליח להציל את העונה הזאת מהשממון הקשה.

בפרקים הקודמים של "האח הגדול":
האח החדש הוא לא מה שציפינו לו
האחות הגדולה פורשת מהתכנית
הכישלון המביך של ההפקה

יש דרג (מתוך "האח הגדול")
יש דרג (מתוך "האח הגדול")

ולעניינו: במשימה החדשה נבחרה שמס לתפקיד ראש הממשלה, ולקחה את כל העסק ברצינות תהומית. "אני אראה לכם מה זה עכשיו", עקצה את דיירי הבית בחדוות עונג מוגזמת. אגב, היא לא היחידה שסובלת מתפיסת מציאות בעייתית משהו – קצת לפני כן מגי בכתה כי רצתה להיות ראש הממשלה בעצמה, וזה היה מביך כמו לראות ילדה בת שש שצווחת על אמה בקיוסק שתקנה לה גומיגם.

ויש זרג (מתוך "האח הגדול")
ויש זרג (מתוך "האח הגדול")

לטובת הרכבת הממשלה בוחרת שמס את חברי הצוות הבאים: רועי (מי?), לירון (למה?), סימה (באמת?) ולירז (טוב, נו). הם אמנם נדרשים להרכיב ממשלה חדשה, אך מעט מתקשים לנווט את עצמם לחדר הישיבות (הכי הכתובת הייתה על הקיר). אבל הנבחרים לא יישארו זמן רב בתפקיד, כי הדיירים מחליטים לעשות הפיכה. וזה משעמם, אז נסכם בכך שישראל חטף קריזה והמריד את החבר'ה. מגי מחליפה את שמס ובוחרת בסמואל, מירב, ישראל ותומר לצדה. ואיפה מריה, אתם שואלים? זה בסדר, גם היא תשאל את מגי ותטיח בה שמה שעשתה זאת דיקטטורה (לא, חיימי, זאת סתם חברות גרועה).

שמס וישראל רבים על ההפיכה (מתוך "האח הגדול")
שמס וישראל רבים על ההפיכה (מתוך "האח הגדול")

ההפיכה גורמת לשמס קצת לאבד את זה. היא לא מפסיקה להתעצבן ולתכנן שביתות מרוב שנפגעה מהבעת חוסר האמון (נשמה, קילפתם בוטנים, לא יצאתם למשאל עם). ככל שהעונה מתקדמת מתגלה פער בין התפיסה העצמית של שמס לבין התנהגותה בפועל. בזמן שהיא חושבת שהיא פועלת תמיד לטובת הכלל ומתוך חתירה לשוויון והרמוניה, היא לא שמה לב להתנהגות שמרחיקה ממנה חלק מהדיירים. כשהיא נתקלת בסיטואציות מתסכלות ומעצבנות, שמס מתקשה לנתב אותן אל עבר שיח אמיתי. למשל, בשיחה שהיא מנהלת עם ישראל כדי להבין את מהלך ההפיכה – הוא מתעצבן, היא מתעצבנת והשיחה נשארת בלבל הזה. חבל, יש כאן פוטנציאל ענקי.

ממשלת מניונים (מתוך "האח הגדול")
ממשלת מניונים (מתוך "האח הגדול")

עוד בפרק: קשר הידידות בין ישראל ומגי עולה לשלב הבא. היא קוראת לו "שוג", מעירה אותו בדגדוגים ובטון מצחקק אפילו יותר משל לירון ויצמן, והוא מנסה קצת לחבק ולמשמש אותה בקטנה ואף מציע לה להיכנס לשכב לידו. מה שנקרא: בנוהל. מגי, את מוזמנת לגשת לתמי ולקבל את עלון ההדרכה.

ישראל זולג לעבר מגי (מתוך "האח הגדול")
ישראל זולג לעבר מגי (מתוך "האח הגדול")

לא נגענו

"וואלה, אלה שגידלנו הכי באו עלינו" (ישראל בשגעון גדלות)

"את רומא בנו בכמה זמן ופירקו אותה ביום אחד" (אליאב לא אוהב להתעכב על הפרטים הקטנים)

"הראש של עצמי אני לא, אני אהיה ראש ממשלה?" (אליאב מפגין ביטחון עצמי)

"קחי את כל השקדים" (אורלי במשימת הבוטנים)

"אדממה, מה הבאנו" (ישראל במשימת הבוטנים)

התחזית

מיני-רומן בין ישראל ומגי, ומשבר BFF בדרגת OMG בין מגי ומריה.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד