"סיפורה של שפחה": אליזבת' מוס מסבירה את סיום העונה המעצבן

בריאיון להוליווד ריפורטר נימקה מוס, שמגלמת את ג'ון, מה עומד מאחורי ההחלטה השנויה במחלוקת של השפחה ולמה העונה הייתה חייבת להיגמר ככה. זהירות, ספוילרים

אליזבת' מוס (צילום: Christopher Polk ל-GettyImages)
אליזבת' מוס (צילום: Christopher Polk ל-GettyImages)

פרק סיום העונה השנייה של "סיפורה של שפחה" הותיר לא מעט צופות וצופים מעוצבנים (זהירות, ספוילרים). הבחירה של ג'ון להישאר בגלעד הייתה מכעיסה בעיקר כי היא כבר הלכה בדרך התסריטאית הזאת, ובמקום לסיים את הפרק (שהיה מלא התרחשויות, בניגוד לשאר העונה) בפיצוץ – חזרנו אחורה. ג'ון בחרה להישאר ולחפש את בתה האנה, והפקידה את הולי/ניקול בידיה של אמילי המוברחת.

אליזבת' מוס, מועמדת טרייה לאמי בקטגוריית השחקנית הטובה בדרמה, הסבירה בריאיון לאתר הוליווד ריפורטר כי "זאת הייתה האופציה היחידה" עבורה. לדברי מוס, שתי סיבות עיקריות הובילו את ג'ון להחלטה להישאר. "האנה היא התשובה הראשונה. זה פשוט כמו שזה נשמע. היא לא יכולה להשאיר את הבת שלה שם. היא לא יודעת אם תוכל לחזור אחרי שתעזוב. מה היא תוכל לעשות מבחוץ? היא לא יודעת".

מתוך "סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
מתוך "סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)

עוד כתבות מעניינות:
"סיפורה של שפחה" עונה 3: כל הפרטים
"סיפורה של שפחה" פרק 13: כל התותחים הכבדים נשלפו
נפרדים מ"סיפורה": הצצה מדהימה מאחורי הקלעים
איזו דמות אתן (ואתם) מ"סיפורה של שפחה"?

מוס ממשיכה לסיבה השנייה ואומרת: "אבל הנה מה שהיא כן יודעת: היא הרגע גילתה שיש מחתרת חזקה של מרת'ות שפועלות לקראת מרד. הרעיות, בהובלת סרינה, הרגע מרדו בגברים ובהנהגה של גלעד. הן מתחילות להתנגד. והיא הרגע ראתה מפקד (לורנס) עוזר לשפחה וחברתה הטובה אמילי לברוח. היא לא רוצה לעזוב את האנה, אבל כשהיא רואה את אמילי והמפקד, היא מבינה שהיא יכולה להוציא משם את הולי ולהישאר כדי לנסות לעשות את אותו הדבר עבור האנה. אין לה הרבה זמן לקבל את ההחלטה הזאת. היא עושה דבר מסוכן ונשארת, אבל היא פשוט לא יכולה לעזוב את האנה במקום הזה".

אז למה זאת הייתה הדרך הנכונה לסיים את העונה? לדברי מוס, ג'ון "נשארת כדי להילחם ולהציל את כל ילדי גלעד. זה גדול ממנה עכשיו. זה גדול ממנה ומהולי ומהאנה. עכשיו הכל סביב הבנים ובעיקר הבנות של גלעד, והמלחמה על חייהם. גילוי המחתרת והמפקד (לורנס) פקח את עיניה. היא כבר לא לבד. יש לה צבא, והיא הולכת להילחם בחזרה".

מוס הדגישה כי ג'ון לא רוצה להילחם מבחוץ."אני חושבת שזה יהרוג אותה, להרגיש חסרת אונים. ישנם אנשים שעושים את העבודה שצריכה להיעשות במדינות אחרות, בפרט קנדה כמובן (…). יש מעט מאד אנשים שיכולים להילחם מבפנים, וצריך את שני הסוגים. יש מעט מאד אנשים חכמים ומנוסים בגלעד כמו ג'ון, שמקושרים למפקדים בכירים כמו ווטרפורד ולורנס, שמכירים את גלעד כל כך טוב, שיש להם אדם מקושר כמו ניק, שיודעים שיש מחתרת מרת'ות. יש לה איכויות ייחודיות שהופכות אותה לאדם המתאים ביותר להוביל את ההתנגדות".

מתוך "סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
מתוך "סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)

מוס דחתה את הרעיון כי "סיפורה" תחקור בעונה השלישית עוד טריטוריות של תקווה. "אנחנו לא מנסים להיות אפלים או מלאי תקווה. אנחנו מודאגים מהאמת, מבחינה רגשית ומבחינת מלאכת הסיפור, ומספרים אותו בצורה הכי אמיתית שאפשר". לצד זה, הוסיפה השחקנית כי הסדרה שוב מתכתבת עם המצב הפוליטי. "אנשים באמריקה היום נלחמים לשינוי בעצמם (…). אנשים מעורבים כמו שלא היו מעולם, והם לוקחים אחריות לא רק על עתידם, אלא גם על העתיד של מי שלא יכולים להילחם עבור עצמם (…) וזה בדיוק מה שג'ון עושה. זאת הסיבה שהיא מסתובבת וחוזרת. זה למה".

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד