ספה יוצרת מציאות: מדריך צפייה לעונת הקיץ בטלוויזיה

לא שהיינו צריכים עוד תירוץ להישאר במזגן בחודשיים הקרובים, אבל יולי-אוגוסט עמוסים בסדרות חדשות ומסקרנות במיוחד. הנה השוות שבהן

"משיח" (צילום: עודד קרני)
"משיח" (צילום: עודד קרני)

ידוע כי הקרקע הטלוויזיונית פוריה יותר בעונות הסתיו והחורף, מה שהופך את הקיץ להזדמנות טובה לפזול אל עבר התעשייה המקומית. ואכן, עם כל הכבוד לגזרת הרכש המכובדת, כמה מהסדרות המסקרנות שיעלו ביולי-אוגוסט מגיעות דווקא בכחולבן. אספנו מפה ומשם את הדברים הכי מעניינים – והכנו לכם מדריך צפייה לקיץ.

משיח

אודי כגן ודנה פוליג מצטרפים לשורה מאד מצומצמת של סדרות רשת ישראליות שעשו את המעבר המיוחל לטלוויזיה. בדרך חטא כגן בפרסומת לסלקום טיוי – עכשיו ברור למה (הפקה משותפת עם קשת), אבל איכשהו אנחנו לא מודאגים. משיח, בעלים של אורחן שנתקע באייטיז וזמר כושל שמנסה לפרוץ, חוזר עם הקלידן הנאמן (עמית איצקר) למוקומנטרי הכי טוב בעברית, ואליהם יצטרפו דאנה איבגי ואבי קושניר. מרימים איתכם כוסית.

← מסוף יוני בסלקום TV ובהמשך בקשת 12

עוד כתבות מעניינות:
הסדרות הכי טובות שעולות בנטפליקס החודש
הסדרות הכי טובות שאולי עוד לא ראיתם
"סיפורה של שפחה": הצטרפו לריקאפ השבועי

כפולים

אין אישור נוצץ יותר מזה שמגיע מעבר לים, ו"כפולים" הרוויחה אותו עוד לפני שעלתה לשידור אצלנו – היא הופצה בגרסתה המקורית בערוצי פוקס השונים, נמכרה לערוץ צרפתי והעיפה לנו את המוח גם כאן בישראל. עכשיו היא חוזרת לעונה שנייה שבה שלושה זוגות ישראליים מעורבים בתקרית טרור בינלאומית שעלולה להבעיר את המזרח התיכון. הפעם נראה את יפתח קליין, נטע ריסקין, ליהי קורנובסקי, יוסף סוויד, מורן רוזנבלט וחני פירסטנברג. זוג הנשים המשמח כמעט מכפר על חסרונה של מגי אזרזר.

← קשת 12

תום יער עושה בגרות

אם יש לכם קצת מזל, הספקתם לעקוב אחרי המסלול של תום יער מסרטוני הסטנדאפ המטושטשים עד למסך הצלול של הפריים טיים. אחרי שעשתה את שביל ישראל והוכיחה שהיא הדבר הכי רדיקלי ומצחיק על המסך, יער חוזרת לתיכון כדי לעשות קלוז'ר לתקופה הטראומטית. מכיוון שהיא למדה בפנימיה החקלאית בכפר הירוק, הדרך לתעודת הבגרות רצופה בחרא של סוסים וזוועות בלול. כרגיל, אנחנו נתהה מה מהטרלול שעל המסך הוא אמיתי אבל תכלס, עדיף פשוט לשחרר.

← סוף יולי, yes Comedy

שטוקהולם

עוד שיתוף פעולה מעניין שייך לקשת 12 וכאן 11. סדרת הדרמה הקצרה (ארבעה פרקים) מבוססת על ספרה של נעה ידלין באותו השם: חמישה ימים לפני ההכרזה על הזוכה בפרס נובל בשטוקהולם, כלכלן ישראלי בעל שם עולמי נמצא מת במיטתו. חבריו מחליטים להסתיר את הפרט השולי הזה ולתת לו הזדמנות לזכות, והיוצרים מבטיחים שיצא הרבה פחות מדכא מאיך שזה נשמע. עם גידי גוב, תיקי דיין, לאורה ריבלין, דבל'ה גליקמן וששון גבאי.

← כאן 11, 16.7 ובהמשך בקשת 12

"שטוקהולם" (צילום: רונן אקרמן)
"שטוקהולם" (צילום: רונן אקרמן)

אמבולנס

בישראל ממשיכים לאמץ פורמטים מז'אנר רפואה אמיתית (אוקיי, המצאנו אותו), והפעם – "אמבולנס". הסטטיסטיקה אומרת שמרגע הקריאה ועד הגעת האמבולנס עוברות 7 דקות בממוצע – וזה פרק הזמן הקריטי שייצור את הדרמה בעשרת הפרקים של הסדרה. כמו ב"איכילוב" ואחיותיה, גם כאן נחשף לצדדים האישיים בחייהם של אנשי צוות האמבולנס, לצד האתגרים וסיפורי הצלה שעובדים חזק על שק הדמעות.

← רשת 13

הפסיכולוגית

הקומדיה השחורה והמסקרנת הזאת מבוססת על סדרת הרשת של ליסה קודרו, "WEB THERAPY", או בתרגום חופשי, "טיפול אונליין" (במקור משחקת גם הקולגה של קודרו ב"חברים", קורטני קוקס). בגרסה הישראלית אנחנו מקבלים את קרן מור בתפקיד הראשי – תותי ליבליך, שהקימה סטארט אפ של טיפול מקוון באורך שלוש דקות בלבד, נשואה לעו"ד מצליח (טל פרידמן) שעומד להיכנס לפוליטיקה. מערכת היחסים שלהם די מעורערת, וכל אחד מהם עסוק במימוש העצמי שלו. האנשים שתותי באה איתם במגע אוחזים בקשת תכונות אגוצנטריות, אבל הם גם פגיעים במיוחד. עם רותם סלע, דבל'ה גליקמן, שני קליין, יעל שרוני ועוד. אם אין לכם כוח לחכות, הפרקים כבר בערוץ היוטיוב של כאן 11.

←18.7, כאן 11

"הפסיכולוגית" (צילום: אוה עיני גז)
"הפסיכולוגית" (צילום: אוה עיני גז)

טלוויזיה מהעתיד

באופן פלאי אמא רשת אישרה עונה שנייה של הסאטירה המופרעת הזאת, ואין מבסוטים מאיתנו. אריאל ויסמן, ניב מג'ר (שבמקביל מוכיח ב"על הספקטרום" שיש בו הרבה יותר מנונסנס), גיתית פישר ויואב רבינוביץ חוזרים לצד תוספות של "כוח חרדון", הפינה של טל טירנגל ותומר פישמן ועוד.

← רשת 13

תיק חיי (A Case of a Lifetime)

סדרת פשע אמיתי כחולבן מבית היוצרת של נילי טל, שכבר עשתה קילומטראז' בז'אנר ("רצח ללא מניע", "חרוט בגופי" ועוד). במרכז כל פרק עומד מספר או מספרת – שופטת, חוקרת, תובע או סנגור, שיובילו את הצופים בפיתולי תעלומת הרצח שטלטלה את חייהם. פרק הפתיחה הכפול ("אבא, איפה אמא וסבתא?") יעסוק בפרשת הרצח הכפול ברחובות, שבה עדותו של הבן הובילה את החוקרים אל אביו. הבן איתי, היום בן 32, מתיישב מול המצלמות ומגולל את האירועים מנקודת מבטו.

← yes דוקו ו-STINGTV, 17.7, 24.7 21:00

חפצים חדים ("Sharp Objects")

הבאזז סביב "חפצים חדים" של HBO מנבא כי מדובר ב"שקרים קטנים גדולים" הבאה – עם קאסט שנולד בקולנוע וסיפור שמציף את הג'יפה של העשירון העליון. קמיל, עיתונאית פלילים, חוזרת מאישפו חפוז בבית חולים פסיכיאטרי הישר למשימה עיתונאית טריגרית במיוחד. היא חוזרת לעיר הולדתה כדי לסקר פרשת רצח של שתי ילדות קטנות, והעיסוק מציף את מות אחותה הקטנה, את היחסים הסבוכים שלה עם אמה ואת הגילוי כי אחותה האחרת חיה חיים כפולים.

← 9.7 הוט HBO, סלקום טיוי וב- yes HO ו-STINGTV

לא בטוחה

איסה ריי, שכתבה את הסדרה ומככבת בה, נכנסה לחיינו בסערה עם "לא בטוחה", שעכשיו חוזרת בעונה שלישית. ריי כותבת על החיים שלה באופן שאי אפשר להישאר אדישים אליו; בניגוד לסדרות אחרות, העלילה לא נשענת על הצבע של הדמויות, אלא הוא נדבך חסר מאמץ שבועט לך בפנים בדיוק כשחשבת שזאת סתם קומדיה לא מזיקה. ריי מצליחה להעביר את החוויה הנשית השחורה באל.איי (היא עובדת עם בני נוער ואילו מולי, חברתה הטובה, היא עורכת דין בכירה והשחורה יחידה במשרד פלצני) דרך סיפורים על קריירה, זוגיות, חברות, ג'נטריפיקציה וגזענות שנמצאת בכל מקום. הגוף הלא גבעולי, ההומור עצמי והראפ שהיא עושה לעצמה במראה יגרמו לכם להתאהב בה. הפרקים קצרים (20 דקות) גם הופכים את הסדרה לבינג' ממכר שמתקתקים בשבוע.

← 13.8 סלקום טיוי, 14.8 הוט HBO ו- yesOh

GLOW

עונה שנייה ומצופה לקומדיה האייטיזית המבוססת על הסיפור האמיתי של הקמת ליגת ההיאבקות לנשים בלבד, "Gorgeous Ladies of Wrestling". את הליגה הקימו גברים, שליהקו את הנשים על פי סטריאוטיפים מוחצנים שמבקשים לבקר בדיוק את זה. מכות, דם ואינטריגות פנימיות – וכמובן רות (אליסון ברי), שחקנית כושלת שמקווה לחיות את החלום דרך תכנית שבועית על מתאבקות. יאללה, תביאו לנו את זה.

← נטפליקס ופרטנר טיוי, החל מה-29.6

סמוך על סול

ברשימת הצפייה שלנו יש לא מעט סדרות מעולות שמשום מה נטשנו. "סמוך על סול" חוזרת בעונה רביעית, וזאת אולי הזדמנות לכל המזניחים לחזור ולהשלים את העונה הקודמת.

← אוגוסט, yes ACTION , STINGTV וב-HOT

עוד בגזרת הרכש: "שלג צח" על חלחול הקוקאין והקראק לשכונות המוחלשות בלוס אנג'לס של שנות השמונים בחסות הממשלה – עונה שנייה ב-yes EDGE; "אינסטינקט" – דרמת חקירות חדשה בכיכובו של אלן קאמינג ("האישה הטובה"), על פרופסור שספרו על התנהגות פסיכופטית משמש רוצח סדרתי, והוא נקרא לסייע בחקירה – yes ACTION ו- STINGTV.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד