איך הייתה נראית הסדרה "פלורנטין" אם היא הייתה מתרחשת ב-2017?

לקראת השידורים החוזרים של הסדרה המיתולוגית, חזרנו לתותי, חנן, גלי, צמר ושאר החבורה כדי לבדוק איך היו נראים החיים שלהם כתל אביבים צעירים היום

פלורנטין (צילום: באדיבות yes קולנוע ישראלי)
פלורנטין (צילום: באדיבות yes קולנוע ישראלי)
26 בפברואר 2017

אוי פלורנטין. על הרצף של סדרות מיתולוגיות מהניינטיז היה לה מקום של כבוד בתור הכי מגניבה וצעירה, אבל גם בתור זאת שטיפחה הכי הרבה אשליות מטופשות לגבי תל אביב. הנחת המוצא ב"פלורנטין" הייתה שהלוקיישן משנה את בני האדם: הדמויות האבודות שאיכלסו את התכנית נתנו לעיר הגדולה לעצב אותם בדמותה, והיא בתמורה נתנה להם את הזכות לקרוא לעצמם "תל אביבים" (זאת עדיין הייתה התקופה שבה להיות תל אביבי שמאלני ליברלי נחשב משהו מגניב ולא עלבון שמירי רגב זורקת לכל עבר).

היום הסדרה עדיין מרגשת, אבל גם עוברת בתור כתבת באזפיד שבא לכם לפתוח כדי להיזכר בתקופה שבה העולם היה צעיר יותר, ומשקפת בעיקר את רוח ציניות הניינטיז התמימה של אנשים שנדמה להם שהם יודעים הכל על העולם בגיל 23. הדבר המפתיע ביותר ב"פלורנטין" של 1997 זה להיווכח שלאנשים היו פעם מקצועות שאפשר להתחפש אליהם בפורים: אחד מהם היה בעלים של בר, השני גנן, השלישית רכילאית צמרת (כשזה עוד היה דבר) – היום, לעומת זאת, המקצוע הרבה יותר מעורפל וגם מי שעובד בתור גנן עושה את עיקר העבודה שלו בשיווק רשתי.

אז לכבוד העבר המבטיח שכבר לא קיים, ולרגל הקרנת כל הפרקים של הסדרה ב-yes (שידורים חוזרים החל מהיום בערוץ yes קולנוע ישראלי) התחלנו לחשוב – אם הייתה משודרת ב-2017, איך "פלורנטין" הייתה נראית?

תותי

ב-2017 לתותי יש עמוד פייסבוק פופולארי שמוקדש לשוקו בשקית, בו היא מפרסמת שירים קצרים על אהבתה לשוקו + תמונות של שוקו עם כיתוב ב"צייר". זה מצליח מאוד בהתחלה, אבל כמה טבעונים מתעצבנים עליה ומכריחים אותה לראות את "ההרצאה הכי טובה שראיתם בחיים" וזה גורם לה ליסורי מצפון. היא עובדת בחנות בגדים, מציירת על צדפים, ובמקום רומן עם עולה חדש מברית המועצות יש לה רומן עם פליט דארפורי. היא גם עושה על זה פואטרי סלאם שזוכה לתגובות מעורבות – חלק אומרים שהיא "אמיצה" וחלק אומרים שהיא "נצלנית".

עושה פואטרי סלאם על הרומן שלה עם פליט דארפורי. תותי
עושה פואטרי סלאם על הרומן שלה עם פליט דארפורי. תותי

שירה

במקום מגישה בערוץ הילדים, לשירה יש תפקיד של נערה עם כוחות על טבעיים בדרמת נעורים פופולארית בשם "האחת והיחידה" (היא בתפקיד האחת, שצריכה לפתור תעלומות עם יחידה מובחרת בצה"ל). חוץ מזה היא מככבת בתאטרון פרינג' בהצגה למבוגרים בשם "הפותחת", כותבת סטטוסים משעשעים על מה זה להיות רווקה בתל אביב ומצטלמת באינסטגרם בעירום מרומז/עם בגדים שהיא מקבלת במתנה ממעצבים. במקום החלום לעבור לניו יורק, החלום שלה זה להפסיק לרצות תשומת לב, כפי שהיא כותבת ללא הפסקה בפייסבוק שלה.

במקום החלום לעבור לניו יורק, החלום שלה זה להפסיק לרצות תשומת לב. שירה
במקום החלום לעבור לניו יורק, החלום שלה זה להפסיק לרצות תשומת לב. שירה

תומר

תומר לא בארון, ולא מרגיש שהצרות שלו מעניינות מישהו, לכן הוא עושה סרטים קצרים על גייז בחברה הפלסטינית/דתית/אתיופית. הוא מתנזר ממין כי הוא מפחד מהקריטריונים הקשוחים בחברה ההומואית, וחוץ מזה הוא פעיל חברתית באיגי ומדריך קבוצת נוער, ונפעם לגלות שבדור מתחתיו (דור ה-Z?) כולם הרבה פחות עסוקים בהגדרות והמיניות הרבה יותר נזילה. כשבן הזוג שלו לשעבר מצטרף לליכודניקים החדשים כדי להשפיע מבפנים זה מעורר בו סלידה, אבל האקס קורא לו "מנותק" ו"תל אביבי" ואומר שהוא "הבעיה של השמאל". הוא חוסך כסף כדי לעבור לברלין.

עושה סרטים קצרים על גייז בחברה הפלסטינית/דתית/אתיופית. תומר
עושה סרטים קצרים על גייז בחברה הפלסטינית/דתית/אתיופית. תומר

איגי

איגי הוא המלך של תל אביב, מפיק מסיבות סטייל "אריסה", פעיל חברתי מזרחי בולט וכוכב על במצעדי הגאווה. הוא מלצר סלב בבית קפה – כלומר בכל פעם שהוא מגיע לבית הקפה לא ממש מצפים ממנו לעבוד. הוא מנסה להזניק את קריירת הזימרה שלו, אבל בנתיים עושה סרטונים ויראליים מושקעים מאוד עם הופעות אורח של הדיוות החביבות עליו. הוא עדיין נאלץ להתמודד עם גייז בקהילה שחושבים שיש משהו לא סבבה בלהיות גיי נשי, אבל היום הוא כבר לגמרי בצד המנצח.

מפיק מסיבות סטייל "אריסה", פעיל חברתי מזרחי בולט וכוכב על במצעדי הגאווה. איגי
מפיק מסיבות סטייל "אריסה", פעיל חברתי מזרחי בולט וכוכב על במצעדי הגאווה. איגי

גלי

לגלי של 1997 היה המקצוע הנחשק "רכילאית צמרת". היום הדבר הזה לא מגניב ולא קיים. במקום זה היא צייצנית עם הרבה עוקבים שמנסה להבין איך אפשר להפוך את התהילה הוירטואלית לכסף. היא עדיין צינית, מרירה ומאוד בקטע של השילוב רטלין/קלונקס.

עדיין צינית, מרירה ומאוד בקטע של השילוב רטלין/קלונקס. גלי
עדיין צינית, מרירה ומאוד בקטע של השילוב רטלין/קלונקס. גלי

צמר

לצמר יש את הרכב ההיפ הופ הכי גרוע בארץ (כמובן). הם מוציאים שיר מיזוגני שמעורר סערה זוטא, ובזכותו הוא מתראיין לכתבה ב"הארץ" וטוען שהמיזוגניה הייתה מודעת לעצמה, אירונית, הומוריסטית וכו' ומי שמכיר אותו יודע שהוא הכי מכבד נשים בעולם. אחר כך הוא מוציא עוד כמה שירים שלא ממש מצליחים, מנסה את כוחו שוב בשיר שובניסטי שלא ממש מצליח, מצטרף למפלגה למען זכויות הגבר ונהיה חבר טוב של סטס סגין מהמרכז לאמנות הפיתוי.

חבר טוב של סטס סגין מהמרכז לאמנות הפיתוי. צמר
חבר טוב של סטס סגין מהמרכז לאמנות הפיתוי. צמר

מאור

במקום להיות בעלים של בר, למאור יש סטארט-אפ מצליח: אפליקציה שעוזרת לאנשים למצוא פיצריות שמתאימות לטעם המוזיקלי שלהם, כדי שהם לעולם לא יצטרכו לאכול סלייס ולהאזין למוזיקת מטאל גרועה שוב. הוא פוגש הררי נשים בטינדר ומתייחס לכולן מחריד, אבל עדיין נחשב רווק פופלארי ואפילו נכנס לרשימת הרווקים הלוהטים של טיים אאוט ב-2015.

פוגש הררי נשים בטינדר ומתייחס לכולן מחריד. מאור
פוגש הררי נשים בטינדר ומתייחס לכולן מחריד. מאור

חנן

בעל משתלה בשכונה, חנן מעולם לא היה קשור לתל אביב ולכן גם לא ממש משתנה בהתאם, אבל הוא בהחלט מאוד בקטע של קידום עצמי בפייסבוק, מעלה תמונות של עציצים עם הכיתוב "החמודות שלי", "היפיפיות שלי" "הלב הירוק והבוכה שלי" וכו'.

מעלה תמונות של עציצים עם הכיתוב "החמודות שלי". חנן
מעלה תמונות של עציצים עם הכיתוב "החמודות שלי". חנן