תאגיד השידור הציע לגל גדות להנחות את האירוויזיון בישראל

נציגי התאגיד פנו לגל גדות באופן רשמי, אך נראה שהשחקנית תדחה את ההצעה בשל לוח זמנים צפוף. האירוויזיון יתקיים בשנה הבאה בירושלים

גל גדות באפטר פארטי אחרי טקס פרסי האוסקר 2018. צילום: גטי אימג'ס
גל גדות באפטר פארטי אחרי טקס פרסי האוסקר 2018. צילום: גטי אימג'ס

תאגיד השידור הציבורי הציע לגל גדות להנחות את תחרות האירוויזיון שתתקיים בשנה הבאה בישראל. כרגע נראה שהשחקנית תדחה את ההצעה בעקבות אילוצי לוח זמנים.

מיד אחרי הזכייה ההיסטרית של נטע ברזילי באירוויזיון התמלאה הרשת במשאלות לב הנוגעות לזהות המנחה או המנחים של התחרות בישראל. השם של גל גדות היה אחד הפופולריים (לצד סטטיק ובן אל), והיו מי שביקשו את המובן מאליו – רותם סלע ואסי עזר, שהנחו את "הכוכב הבא".

אירוויזיון 2019 צפוי להתקיים בירושלים – חצאי הגמר צפויים להיערך ב21.5 וב-23.5, והגמר הגדול ב-25.5. ראש העיר ניר ברקת כבר הודיע שהתחרות תתקיים בהיכל הפיס ארנה (עם 11,600 מקומות) או באיצטדיון טדי (עם כ-31,000 מקומות), שיצטרך לעבור שינוי מבני כדי להתאים לדרישות התחרות. על פי תקנון התחרות, האירוויזיון לא חייב להתקיים בבירת המדינה המארחת, אבל כרגע אף עיר לא נלחמת על הזכות.

הניצחון באירוויזיון הגיע שעות לפני העברת שגרירות ארה"ב לירושלים – מהלך שהבעיר את השטח, בין היתר בגבול עזה, שם הרג צה"ל מפגינים שהתקרבו לגדר. בבוקר שאחרי התחרות עודד ראש עיריית דבלין חרם על ישראל, ועכשיו איסלנד עלולה לפרוש מהתחרות: יותר מ-10 אלף תושבים חתמו על עצומה הדורשת מממשלתם לא להשתתף באירוויזיון 2019 בישראל – ואפשר להניח שהם לא יישארו לבד. קצת לאחר מכן פרסם עמוד הפייסבוק הרשמי של האירוויזיון הודעה לפיה לא כדאי למהר לסגור טיסה לישראל.

בנפרד מאלה, בשבוע שעבר הצטרפו מאות אמנים מבריטניה לקמפיין תמיכה חדש בפלסטינים, בהם פורטיסהד, וולף אליס ורוג'ר ווטרס.

 

[interaction id="5af83fad69f1ea25966f6dc9"]