הדי.ג'יי שאחראי ללהיט הכי גדול של שנות האלפיים ישתתף באירוויזיון

הפינים מנסים לשחזר את ההצלחה המטורפת של "Sandstorm" על במת האירוויזיון, והחליטו לשלוח לתל אביב את די.ג'יי דארוד. האם זה הימור מוצלח?

די.ג'יי דארוד בקליפ של "Sandstorm"
די.ג'יי דארוד בקליפ של "Sandstorm"
29 בינואר 2019

לפני 19 שנה כולנו זמזמנו את "Sandstorm" מתוך שינה, והיום (שלישי) התבשרנו שהאיש מאחוריו, די.ג'יי דארוד, יגיע לישראל כנציג פינלנד לאירוויזיון. דארוד בן ה־43, שמאז הלהיט האגדי שלו המשיך לנפק להיטים בסצינת ה־EDM – גם אם בהצלחה פחותה – יעלה במאי הקרוב על הבמה יחד עם הזמר הפיני סבסטיאן ריימן (השניים כבר שיתפו פעולה באלבומו האחרון של דארוד מ־2015, "Moments").

דארוד הוציא עד היום ארבעה אלבומים, ולמרות שבשנים האחרונות לא הוציא משהו חדש, הוא תקלט בין היתר בפסטיבל טומורלנד ופיוצ'ר מיוזיק, והוא מופיע בארצות הברית ובקנדה. אבל אף טראק שלו לא הצליח לשחזר את מימדי ההצלחה המטורפים של "Sandstorm", שהפך לאחד הקטעים האיקוניים של תחילת שנות האלפיים, הגיע למעמד זהב ועומד, נכון להיום, על יותר מ־143 מיליון צפיות ביוטיוב.

עוד כתבות מעניינות:
אירוויזיון 2019 בתל אביב: כל מה שצריך לדעת
טבילת האש של האירוויזיון: ההגרלה, המנחים והחלילית של חולדאי
הפתרון של העירייה למצוקת הלינה בתקופת האירוויזיון

הבחירה בדארוד התקבלה בהפתעה יחסית בקרב חובבי ופרשני האירוויזיון, אך ההערכה היא כי הפינים יכוונו ללהיט מועדונים מרים שישתלב עם וייב המסיבה הכללי של התחרות. השילוב בין די.ג'יי לזמר על במת האירוויזיון הוא לא ממש מקורי, ונוסה בהצלחה מועטה על ידי פולין בשנה שעברה (היא לא עברה את חצי הגמר) ובהצלחה גדולה יותר על ידי נורווגיה שנה קודם לכן (מקום 10 בגמר).

השיר שייצור דארוד ויבצע ריימן ייבחר ב־2 במרץ בתוכנית המוזיקה החדשה של פינלנד, "Uuden Musiikin Kilpailu", שתהווה מעין קדם אירוויזיון פרטי: שלושה שירים שונים של דארוד יבוצעו על הבמה ומהם יבחר הקהל בבית וחבר שופטים בינלאומי את השיר שיעלה על הבמה בגני התערוכה. השיטה נוסתה לראשונה בשנה שעברה, אז נבחרה הזמרת הפינית הפופולרית שרה אאלטו לייצג את המדינה עם השיר "Monsters", שייצר הרבה באזז טרם התחרות אך הסתפק במקום ה־25 בלבד בגמר.

פינלנד השתתפה לראשונה באירוויזיון ב־1961 אך זכתה בו פעם אחת בלבד – ב־2006 עם השיר "Hard Rock Halleujah" של להקת Lordi, אשר נחשב עד היום לאחד השירים האהובים על חובבי התחרות ברחבי העולם.

אתמול התקיימה בתל אביב הגרלת חצאי הגמר של התחרות, ונקבע בה כי פינלנד תשתתף בחלק הראשון של חצי הגמר הראשון, שייערך ב־14 במאי ובו תצביע גם ישראל. חצי הגמר השני ייערך ב־16 במאי והגמר ייערך ב־18 במאי. שני חצאי הגמר והגמר ישודרו בכאן 11.