"נשמע כמו בלרינות שמזדיינות": סר בייביגירל מסקרנת

Time Out מתרגשות להציג: ריוט! מדור חדש לתכנית המוזיקה של רדיו הקצה, שבו נביא מדי שבוע מוזיקה מהפכנית ואת הסיפור שעומד מאחוריה. והשבוע: סר בייביגירל

סר בייביגירל, מתוך "Haunted House"
סר בייביגירל, מתוך "Haunted House"
26 בפברואר 2019

פעם, כדי לשמוע שירי אהבה לא סטרייטיים, היינו נאלצות להסתפק בשירים שלא באמת הגיעו מתוך הקהילה: זוועות כמו "All the Things She Said" של הצמד הרוסי טאטו, מעין הטרלה של חברות התקליטים, וגרוע ממנו – "I Kissed a Girl" של קייטי פרי, כאילו לנשק בחורה זו בחירה אקזוטית או אמיצה במיוחד.

לשמחתנו, אנחנו כבר ב־2019 ושירי אהבה יכולים לבוא בכל מיני צורות. קינג פרינסס מעריצה את הבחורה שלה ב"Pussy is God", פרפיום ג'יניוס עושה קאבר קווירי ל־Empress Of כשהוא שר את "When I'm With Him" וסיינט וינסנט ודואה ליפה גרמו לכולנו להתעלף מרוב מתח מיני בהופעה המשותפת שלהן בגראמי בשבוע שעבר. אל הנבחרת המעולה הזו מצטרפת סר בייביגירל, שחקנית חדשה ומסקרנת בעולם האינדי. "לפלרטט איתה זה כמו פרפרים שצורחים", היא שרה ב"Flirting With Her", הסינגל החדש מתוך אלבום הבכורה שלה שיצא החודש, "Crush on Me".

https://www.instagram.com/p/BryHmeEFwu2/

עוד כתבות מעניינות:
15 דקות של תהילה: מבוא לעולמה המופלא של טיירה וואק
מוזיקה, ללב היא חודרת: 10 שירים מחרמנים מכל הזמנים
טאנק מפוררת את השילוש הקדוש של ההיפ הופ

סר בייביגירל הוא שם הבמה של קלסי היוג, שנראית כאילו עוד לא סיימה בגרויות למרות שהיא כבר בת 26. הדמות נולדה מתוך רצונה של היוג ליצור גרסא אבסורדית של עצמה, עם שם שמשלב בין ה"מונח הקולוניאלי ביותר" לבין "המונח הכי אינפנטילי". באותו עקרון השתמשו בשם התנועה ריוט גרררל – לקחת את המילה "girl" ולהטעין אותה בכוח, להפוך אותה ל־"grrrl".

היוג היא ביסקסואלית שמזדהה כלא בינארית, כלומר לא כגבר או כאישה. הזהויות האלו הן חלק מהשירים שלה, אבל הן רק חתיכה מהסיפור. "אני לא אמנית טובה יותר בגלל שאני קווירית, והמוזיקה שלי שווה את הזמן שלכם לא כי אני קווירית, אלא כי זו מוזיקה פאקינג טובה", אמרה ל־MTV.

"Crush on Me" הוא אלבום בכורה משונה. השירה של סר בייביגירל תיאטרלית ומוקצנת, היא מגיעה לאוקטבה גבוהה מדי וכמעט מחוץ למנעד הקולי שלה. היא משתמשת בקול שלה כבסוג של אפקט באופן שלא שומעים הרבה בפופ. בלהיט הקלסטרופובי "Haunted House" היא משלבת צרחות רקע בבתים לצד פזמון מסורתי יותר. יש משהו מעורר קנאה, כמעט מעצבן בשמחת החיים והאנרגיה שמתפרצת ממנה, גם אם ברור שזו רק עטיפה. המילים עומדות בניגוד לביטים המרימים: "המסיבה הזו היא רק עוד בית רדוף / אני לא יכולה לחכות לאבד את כל החברים שלי הלילה / אף אחד לא יכול להבדיל בין הצחוק שלי לבין הצרחות שלי".

הצרחות שלה מצחיקות גם כשהן צורמות, כמו למשל בשיר הנושא של האלבום, שכולו אהבה עצמית. יכול להיות שזו הסיבה שקל לחשוב שהיא טינאייג'רית: כשהיא משתדלת כל כך לעורר תשומת לב היא מושכת לנו בצמות מוזיקלית, או כמו שהיא קוראת לזה – "שירים שנשמעים כמו בלרינות שמזדיינות". לא ברור אם היא רוצה להיות גריימז הבאה או ליצור לעצמה משבצת משלה, אבל בינתיים היא מסקרנת מספיק כדי שנסמן אותה כאמנית שכדאי לעקוב אחריה.

ריוט! ממליצה

לונא אבו נסאר תמיד נאמנה לחזון שלה. כשהיו לה חלומות חוזרים על מים, היא עשתה מזה אלבום – "מערבולת – Dawame", שבו היא שרה בעברית ובערבית. גם באלבום החדש שלה, "לילה ביער", היא לא מאכזבת, לוקחת סיכון ויוצאת להקליט באמצע הטבע. בחמישי הקרוב (28.2) היא תשיק אותו בתיאטרון התיבה ביפו. לאיוונט

ריוט! מוזיקה מהפכנית, להט"בית, קווירית ואנטי גזענית. משודרת בכל יום שני בין 14:00־15:00 ברדיו הקצה. להאזנה באתר | לפלייליסט בספוטיפיי