מסך ענן: חמישה סרטים שכולם ידברו עליהם בחורף הקרוב

עונת הפרסים מתקרבת וההיצע בבתי הקולנוע משתפר פלאים. 5 סרטים שיגיעו למסכים בחורף וזוכים לשבחי המבקרים, לידיעת חובבי ג'ייק גילנהול (כלומר, כולנו) ופיצ'רים תקופתיים

מתוך הסרט "הספר הירוק"
מתוך הסרט "הספר הירוק"
28 בנובמבר 2018

האחים סיסטרס (6.12)

ג'ון סי. ריילי וחואקין פניקס מגלמים צמד אחים רצחניים במערבון קומי שזיכה את ז'אק אודיאר בפרס הבמאי בפסטיבל ונציה. באורגון של 1850, האחים סיסטרס דולקים בעקבותיו של כימאי המחפש זהב בנהרות (ריז אחמד). ג'ייק ג'ילנהול הוא הבלש שהם שוכרים כדי שיאתר עבורם את הכימאי.

רומא (13.12)

אחרי שכבש את הוליווד וזכה באוסקר על בימוי "כוח משיכה", אלפונסו קוארון חזר למולדתו מקסיקו, ויצר דרמה בשחור־לבן על משפחה מהמעמד הבינוני ועל העוזרת שגרה בביתם. הסרט, שקטף את אריה הזהב בפסטיבל ונציה, יוקרן בבתי קולנוע בארץ יום לפני עלייתו לשידור בנטפליקס.

תמונה משפחתית (3.1)

ב־1960, בזמן שג'ייק ג'ילנהול (כן, שוב הוא) יוצא לכבות שרפות בהרים, זוגתו קרי מליגן מנהלת רומן עם גבר אחר, ובנם בן העשרה לוקח את זה קשה. פול דיינו וזוגתו זואי קזאן עיבדו למסך את ספרו של ריצ'רד פורד, דיינו גם ביים, והמבקרים באמריקה מהללים.

עוד כתבות מעניינות:
המנות והקוקטיילים המפתים של החורף
הטרנדים המוגזמים משתלטים על המלתחה
מה נראה החורף בטלוויזיה?

הספר הירוק (24.1)

מאבטח זללן ממוצא איטלקי (ויגו מורטנסן גידל כרס) נשכר לשמש כנהגו של פסנתרן שחור (מהרשלה עלי מ"אור ירח") במהלך סיבוב הופעות בדרום הגזעני של שנות ה־60. מה שנראה כהיפוך של "הנהג של מיס דייזי" נוצר בהשראת סיפורו האמיתי של הפסנתרן דונלד וולברידג' שירלי. סרטו של פיטר פארלי (שביים עם אחיו את "משתגעים על מרי") צובר באזז אוסקרים רציני.

המועדפת (31.1)

באנגליה של המאה ה־18 שתי נשים – רייצ'ל וייס ואמה סטון – מתמודדות על חסדיה של המלכה החולנית אן (אוליביה קולמן, שתגלם את המלכה אליזבת בעונה השלישית של "הכתר"). דרמת התלבושות הנשכנית של יורגוס לנתימוס ("הלובסטר") זכתה בפרס חבר השופטים בפסטיבל ונציה (וקולמן לקחה את פרס השחקנית). המבקרים מתפעמים.