שבו בחושך: 7 סרטים מעולים שכנראה פספסתם השנה

בין הטירוף של האוסקר להייפים הבלתי נגמרים שהגיעו אחריו, היה קשה לעקוב אחרי כל הסרטים שהגיעו לקולנוע השנה. הנה אלה שעברו מתחת לרדאר ולגמרי שווים את הזמן שלכם

מתוך "120 פעימות בדקה"
מתוך "120 פעימות בדקה"
25 בדצמבר 2018

העודף בשבילך

קומדיה רומנטית ניו יורקית על אהבתם של שני אוטיסטים יהודים שבאופן חסר תקדים מגולמים על ידי אוטיסטים. רייצ'ל ישראל כתבה וביימה סרט מצחיק, מעציב ושובה לב שמתברך בכנות כובשת.

>> שכחו מכל מה שידעתם על קומדיה רומנטית

ג'ולייט, הגרסה העירומה

ספרו של ניק הורנבי הפך בידיו של ג'סי פרץ לדרמה קומית רומנטית בוגרת ונעימה, המשתבחת בזכות ליהוק מושלם. רוז בירן הנהדרת תמיד היא הגיבורה המתוסכלת שבן זוגה כריס או'דאוד מעוניין יותר ברוקיסט לשעבר מאשר בה, מה שמוביל למפגש עתיר כימיה בינה ובין איתן הוק באחד מתפקידיו היותר טובים מחוץ לסרט של ריצ'רד לינקלייטר.

>> "בנות", ברקזיט ואיתן הוק: ריאיון עם ג'סי פרץ

פרויקט סיכום שנה חגיגי: הסרטים הכי טובים של 2018 // הדברים הכי מסקרנים שקרו במוזיקה // הסדרות הכי טובות של 2018 // 7 סדרות מעולות שפספסתם // נקמת הטלוויזיה בטראמפ // התופעות שצריכות להסתיים יחד עם 2018

הג'נטלמן והאקדח

דיוויד לאורי הרים מחווה מלבבת לרוברט רדפורד בתפקידו הקולנועי האחרון. זה נראה כמו סיפורו של הסנדנס קיד אילו שרד את בוליביה ודילג למאה העשרים, עם קריצות לסרטים נוספים. רדפורד נינוח וכובש כשודד בנקים אדיב וסיסי ספייסק נהדרת כאישה שגורמת לו לחשוב על שינוי מסלול.

דרייבר

סרטו ההומניסטי, החם והמרגש של יהונתן אינדרוסקי ("שטיסל") על נהג חרדי מבני ברק שמסיע שנוררים בין נדבנים ומנחה אותם כיצד לסחוט את המיץ מסיפוריהם העצובים. לא פחות משהסרט מגולל סיפור כואב על רקע עולמם של מאכערים חרדים, הוא עוסק במלאכת הסיפור.

>> מתי בפעם האחרונה ראיתם סרט מעולה על מלאכת הסיפור?

120 פעימות בדקה

סרטו של רובין קמפילו משחזר בפרוטרוט את פעילותו של ארגון אקט אפ בפריז של שנות התשעים, שחבריו נאבקים לעורר את המודעות לאיידס. כשהפוקוס עובר לסיפורים האישים של האקטיביסטים, דמותו החצופה והכובשת של חולה האיידס שון (נהואל פרז ביסקיארט הנפלא) שוברת את הלב.

הפרעה בקצב הלב

סרטו של בוריס חלבניקוב עוקב אחר עבודתו של פרמדיק מסור והמחיר הנפשי הכבד שהיא דורשת ממנו ומנישואיו לאשתו הרופאה, שאותה הוא מתקשה לשתף במה שעובר עליו. דרמה רוסית לחוצה ומלחיצה אך מלאה אמפתיה לשני גיבוריה.

משמורת

דרמה עזה שהולכת ונעשית יותר ויותר מותחת ומהפכת קרביים. בסצנה הראשונה אצל השופטת מוקרא מכתב של בן 11 שאינו רוצה לראות את אביו ואנחנו לא יודעים למי להאמין – לאמא או לאבא. בהדרגה נטווית תמונה קשה וחדורת איום שמסמנת את הבמאי קסביה לגראן ככישרון גדול.