רגב על הפסל בכיכר הבימה: תודה, אכן חשפתי עוולות בתרבות

השרה הגיבה לפסל בדמותה שהוצב הבוקר בכיכר הבימה. על המיצב אחראי האמן איתי זלאייט, שהציב לפני שנתיים בכיכר רבין פסל מוזהב בדמות נתניהו

הפסל "בלב האומה" של איתי זלאייט. צילום: אורן זיו
הפסל "בלב האומה" של איתי זלאייט. צילום: אורן זיו
8 בנובמבר 2018

שרת התרבות מירי רגב הגיבה הבוקר (חמישי) להצבת פסל בדמותה בכיכר הבימה. הפסל, עבודתו של האמן איתי זלאייט, מכונה "בלב האומה". הוא מיתמר לגובה של 3.5 מטרים ומדמה את רגב בשמלה לבנה, כשהיא מתבוננת במראה ענקית. "תודה לך איתי זלאייט, שהצבת מראה 'בלב האומה' בכיכר הבימה", כתבה רגב בחשבון הפייסבוק שלה, "בשלוש השנים האחרונות אכן עסקתי רבות בהצבתה של מראה מול עולם התרבות הישראלי. מראה שחשפה את הדרתם של ציבורים שלמים ואת 'הפטרונות' של מי שחשבו את עצמם עד כה 'בלב האומה'". בהמשך כתבה רגב כי "העם, על כל חלקיו, הוא המראה שלי. עקרונות הצדק התרבותי הוא מה שמשתקף לנגד עיניי לנוכח אגדת שלגיה והאמירה האלמותית 'מראה, מראה שמעל הקיר, מה הן העוולות המכוערות ביותר בעיר?'".


זלאייט, שהציב לפני שנתיים פסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכיכר רבין, הסביר הבוקר: "השרה רגב היא דמות בלבה של האומה, כל אחד יכול לפרש את היצירה כפי שהוא חושב. זו עבודה שהתחלתי לעבוד עליה לפני חודשים ואפשר לקחת אותה לכל כיוון".

במקביל, אמש הלין האמן זאב אנגלמייר, המגלם את דמותה של "שושקה" בשנתיים האחרונות, כי סולק מארוחת ערב עם מירי רגב. "הרגע סילקו אותי מארוחת ערב עם מירי רגב במצודת זאב, ארוחה שהוזמנתי אליה והתרגשתי והשף אייל גרש תיאם איתי להביא עוגה", כתב אנגלמייר בחשבון הפייסבוק שלו, "כל אחר הצהריים אפיתי עוגת שוקולד מהממת ענקית עם סוכריות בצורת כלבלב, ועליה הכתובת: 'מירי רוצה נאמנות? קחי כלב!'. הגעתי חגיגית לפגוש את מירי, בכניסה קיבלו אותי בלבביות. עליתי לקומה ה־14 במצודת זאב והצטלמתי עם המון ליכודניקים, כולל בת של ח"כ שאמרה שתומכת בי, ועובדת לישכה שאמרה לי שכשמירי מגיעה למחוא כפיים ולהריע כדי לחזק אותה. אכלתי בורקס תרד ועלי גפן ופטפטתי עם מוזמנים, שהקיפו אותי ובקשו סלפי. ואז הגיעו מנהל הארוע ועוד מארגנת עם עוד כמה אנשי ביטחון ודחפו אותי למעלית, לא עזר שהראתי להם תעוגה המהממת שאפיתי. ירדתי לרחוב וחילקתי אותה לעוברים ושבים בקינג ג'ורג. מירי רגב, הפסדת!".