על במותיך חלל: 6 טיפים לסטנדאפיסטים מתחילים

לאחרונה נראה שכל אחד בעיר הזאת עושה סטנדאפ או נמצא בדרך לשם. אין טעם להילחם במציאות, אבל אפשר לנסות לשפר אותה. הנה 6 טיפים שיעזרו לכם (ובעיקר לנו)

ג'רי סיינפלד
ג'רי סיינפלד
4 באוקטובר 2018

מספיק לרפרש מדי פעם את לוח האירועים בפייסבוק כדי להבין שסטנדאפיסטים מתרבים בעיר הזאת בקצב מהיר יותר מדוכני מזון בפיתה. כבר לא נדיר לשמוע מחברינו את הווידוי המבויש "חשבתי לעלות לבמה פתוחה", ואף על פי כן נמשיך לזייף בתגובה את קריאת ההתפעלות "וואו, איזה אומץ" (כותבת שורות אלה חוטאת משני צדי המתרס). הבחירה הזאת לא תמיד תזכה לפרגון אמיתי, אולי כי התחלנו למאוס בנטייה של כל אחד להחשיב את עצמו למצחיק שבחבורה. אבל אם בכל זאת נדמה לכם שגם אתם יחידי סגולה, אחת הבמות הפתוחות בסביבה תהיה מקום טוב להתחיל בו.

ערב הסטנדאפ המיותר, הערב חסר הביטחון העצמי והבמה הפתוחה של הקאמל הם כמה מהליינים הניסיוניים המרכזיים בעיר. כיוון שהעומדים בראשם משתייכים לדור הצעיר יותר, המאופיין בהומור אלטרנטיבי ובגישה קודרת לחיים, נוטים המתנסים החדשים ללכת בעקבותיהם וכך מתפתחת לה לנגד עינינו ביצה היפסטרית סמיכה וכבדה שבה שוקעים הפאנצ'ים כולם. הנה כמה דרכים שבעזרתן תימנעו מהיסחפות לטביעה ההמונית ותצליחו לעשות משהו שאשכרה מצחיק.

מארק מארון ב-"Too Real" בנטפליקס. עוד קצת ואתם שם. סתם, לא
מארק מארון ב-"Too Real" בנטפליקס. עוד קצת ואתם שם. סתם, לא

עוד כתבות מעניינות:
עד שבועת הסטנדאפ תתפוצץ: 5 הספיישלים הכי טובים בנטפליקס
גורי אלפי ורועי לוי החזירו את מועדון הסטנדאפ המיתולוגי בעיר
ג'ימי קאר לא דומה לאף סטנדאפיסט שאתם מכירים

השיר ראובנים

אופנת הדיבור המונוטוני השקט והמלמול לרצפה התפתחה מתוך הערכה לסגנון ההגשה של מובילות הטרנד דוגמת שיר ראובן, ובצדק – לה זה עובד. אבל כשכולם מדברים ככה במשך ערב שלם זה משעמם עד מקומם. דברו כמו שאתם מדברים כשבוער לכם לספר סיפור טוב.

פאק באמינות

כשפרפורמר עומד על הבמה, לא משנה אם הוא סטנדאפיסט, זמר או שחקן, אנחנו רוצים להאמין לו. גם אם ראיתם משהו שעבד מצוין אצל עשרת המופיעים הקודמים, אתם לא צריכים לאמץ אותו. יש גבול לכמות הפעמים שבהן קהל יכול להמשיך לצחוק מבדיחות "יש לי יחסים מיניים עם ישויות בלתי צפויות", ומעל הכל, אתם תהיו גאים יותר בהופעה שלכם ככל שהיא תהיה אותנטית.

הדקו קצוות

השקיעו מחשבה בפתיחת הקטע ובסגירה שלו. מומלץ להתחיל במשפט חזק, ביזארי ומפתיע ככל האפשר בשביל לתפוס את אוזני הקהל. שמרו לסוף את הבדיחה האהובה עליכם.

אל תאלתרו

ב־99 אחוז מהפעמים שבהן סטנדאפיסט חדש עולה לבמה מבלי להיות בטוח מה הוא עומד לומר זה יוצא מביך לכולם. גם אם אתם מצחיקים את החבר'ה, על הבמה החוקים שונים. לא מספיק להביא וייב כללי הומוריסטי. צריך לספק פאנצ'ים, וסיפור שמוביל לפאנץ' לרוב דורש מחשבה מראש.

התאמנו על חברים

מוטב שתחשפו את עצמכם לביקורת מחבר טוב מאשר להיתקל בה לראשונה בפני 30 אנשים זרים. כך גם תוכלו להבין טוב יותר מה עובד לכם, על מה לוותר ומה לחדד.

חבקו אסלה

רובם המכריע של המופיעים החדשים חווים חרדה מלווה שלשולים במשך כשבוע לפני המופע. אל תילחמו בזה.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד