אוהד נהרין בתפקיד חדש: בת שבע הכריזה על עונת המופעים הקרובה

להקת בת שבע תפתח בחודש הבא את עונת המופעים עם מנהלת אמנותית חדשה שתיכנס לנעליו של אוהד נהרין, שמילא את התפקיד במשך כמעט שלושה עשורים. אז איך זה ייראה?

"דקהדאנס" של להקת בת שבע (צילום: גדי דגון)
"דקהדאנס" של להקת בת שבע (צילום: גדי דגון)
13 באוגוסט 2018

לראשונה מזה 28 שנים, להקת בת שבע תפתח בחודש הבא את עונת המופעים החדשה שלה בלי אוהד נהרין כמנהל האמנותי שלה. מי שתכנס לנעליו הגדולות מאוד היא גילי נבות, לשעבר רקדנית בת שבע, מורה בכירה לגאגא, שפת התנועה שפיתח נהרין, ויוצרת שעליה יש לו רק מילים חמות לומר. זה לא שנהרין עוזב את בת שבע – הוא הופך לכוריאוגרף הבית של הלהקה, וניתן להניח שרפרטואר הלהקה בהמשך הדרך יכלול ברובו המכריע מיצירותיו – חדשות ומחודשות. "לאוהד ולהנהלת בת שבע יש מחויבות הדדית – הוא יצור עבורנו ואנחנו נפיק עבורו את יצירותיו. ההסדר הזה משמח אותנו מאוד כי הוא משאיר את נהרין בסביבה לעוד הרבה שנים", מסבירה דינה אלדור, מנכ"לית הלהקה.

נהרין, יוצר בעל מוניטין בינלאומיים שהפך למזוהה עם הלהקה ועם גאגא שלו, הצעיד את בת שבע להישגים מרשימים. נבות, צעירה ומנוסה הרבה פחות, מקבלת עליה את האחריות לניהול האמנותי היומיומי, אך ברמת התכנית האמנותית של הלהקה הבכירה סביר להניח שתדבוק במינון המקובל עד כה של העבודות המוזמנות מיוצרים אורחים מהארץ ומחו"ל.

"ממותות" של להקת בת שבע (צילום: גדי דגון)
"ממותות" של להקת בת שבע (צילום: גדי דגון)

עוד כתבות מעניינות:
אוהד נהרין חוזר לדירתו הראשונה בתל אביב
הכוריאוגרפית המסקרנת ש"השתלטה" על להקת בת-שבע
מופע המחול שבו כסא הגלגלים הופך דווקא לגילוי מסקרן

בעונה הקרובה (2019-2018) צפוי אנסמבל בת שבע, הפועל לצד להקת בת שבע עם רפרטואר משלו שגם מהווה עתודה ללהקה הבכירה, לרקוד עבודה חדשה של שרון אייל. אייל הייתה סולנית בולטת בבת שבע ורקדה בה שנים רבות. בהמשך דרכה שימשה כוריאוגרפית הבית של הלהקה (2005-2012) ויצרה עבורה לא מעט עבודות. בשלב מסוים החליטה לפרוש ויצאה לדרך משלה עם גיא בכר – דרך שכללה יצירות שהועלו כאן ובעולם וחשפו שפה תנועתית נבדלת, שמשהו ממנה כבר ראינו בימיה בבת שבע (למשל ב"מקארובה קביסה"). עכשיו חוזרים אייל ובכר לעבוד עם אנסמבל בת שבע וחולקים ערב חדש שיועלה בבכורה במרץ 2019. בחלקו הראשון תעלה בבכורה עולמית יצירתם החדשה "LOVA" ובחלקו השני ירקדו רקדני הלהקה הצעירה עיבוד מחודש של נהרין ליצירתו "טאבולה ראסה" מ-1986. עוד בתכנית האנסמבל – ביצוע ראשון של "שדה 21" של נהרין שעלתה לראשונה לפני שבע שנים. האנסמבל ימשיך להופיע בבתי ספר עם מופעי הילדים של נהרין.

"שדה 21" של להקת בת שבע (צילום: גדי דגון)
"שדה 21" של להקת בת שבע (צילום: גדי דגון)

תכנית להקת בת שבע לעונה הקרובה כוללת עיבוד מחודש של "יאג" שיצר נהרין ללהקה ב-1997, והוא החידוש השני שהוא עושה ליצירה שתעלה הפעם בסטודיו ורדה. העונה הקרובה כוללת עבודות של נהרין מ-15 השנים האחרונות, בהן "ממותות" מ-2003, "החור" מ-2013, "עבודה אחרונה" מ-2015, "ונצואלה" שעלתה בבכורה בעונה החולפת ועוד.

תכנית הסיורים של הלהקה והאנסמבל שלה כוללת הופעות ברחבי אירופה, ארה"ב וקנדה. במסגרת עונת ישראל-צרפת 2018 ובהמשך לקשרים ההדוקים שקיימה הלהקה עם צרפת, ייצאו שתי הלהקות לסיור גדול במיוחד ברחבי צרפת שבמסגרתו יעלו 36 הופעות, בהן שש מיצירותיו של נהרין. בת שבע תרקוד את "ונצואלה", "עבודה אחרונה", ו"ממותות", והאנסמבל יבצע את "שדה 21", את "דקהדאנס" ו"דקה'לה" שיצר נהרין לילדים ולכל המשפחה. בנוסף תצא בת שבע לסיבוב ארוך עם "ונצואלה" בארה"ב ובקנדה ובהמשך גם בגרמניה, סרביה, רומניה וספרד. מאוחר יותר השנה ייצא האנסמבל עם "שדה 21" להופעות בהולנד, סרביה ואיטליה ועם "כמויות" המצוינת לכל המשפחה באיטליה.

ללוח המופעים המלא של להקת בת שבע

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד