הממזרות שינו את הכללים, לארי, הגיע הזמן להתקדם

בשש השנים מאז העונה האחרונה של תרגיע, הגישה בעולם כלפי גברים לבנים נרגנים השתנתה. לארי דיוויד לא השתנה, וב-2017 הוא נדמה כמו מי שמקבל השראה מנתניהו וטראמפ

תרגיע עונה 9 (צילום מסך)
תרגיע עונה 9 (צילום מסך)
3 באוקטובר 2017

עם סיומם של עשרת ימי תשובה וצאת יום הכיפורים, חוזרת ״תרגיע״ לעונה תשיעית, וכבר בפתיחת פרק הבכורה מבהיר לארי דיוויד שהוא לא מתכוון להתנצל על כלום. ״כל כך ניסיתי שלא להעליב אותך, עד שבסופו של דבר כן העלבתי אותך. זה די אירוני״, אומר דיוויד לאישה שטרק דלת בפרצופה כיוון שחשב אותה בטעות לגבר. דיוויד יודע שעם הלך הרוח הציבורי ב-2017, העולם עלול להחמיץ פנים מול השטיקים הקבועים שלו, והוא כמו מבקש להקדים תקופה למכה.

עוד כתבות מעניינות:
נטפליקס: מה עולה באוקטובר?
סדרות מומלצות
מה חושבים כוכבי "תרגיע" על ישראל?

בשש השנים שחלפו מאז ראינו בפעם האחרונה פרק של ״תרגיע״ החלה האנושות לאבד את הסבלנות כלפי גברים לבנים נרגנים. דיוויד הוא אמנם מאסטר של כתיבה תסריטאית – הוא מזהה את העוקץ בסיטואציות יומיומיות והופך אותן לסצינות קומיות מבריקות, קושר קצוות עלילתיים באופן טבעי ובלתי מתאמץ, ומתעצבן מכל הדברים שלנו לא נעים להתעצבן מהם – אבל גם יש לו נטייה למסגר את גיבור ״תרגיע״, בן דמותו שלו עצמו, כקרבן תמידי. לא משנה כמה חרא הוא יהיה או כמה פעמים הוא יוכרז כמיזנטרופ, דיוויד מצליח לצאת אהוב או מעורר חמלה מכל סיטואציה. זה, במציאות הנוכחית, כבר לא עובד, ומהפרק הראשון נדמה שדיוויד לא מתכוון להתאים את עצמו לרוח הזמן.

במהלך הפרק ממשיך דיוויד את מסע הטעויות שלו עם האישה הגברית, כשהוא מתערב ומביע דעות הומופוביות וסקסיסטיות שאף אחד לא ביקש ממנו על החתונה שלה עם בת זוגה. את העוזרת האישית שלו, שלא ממלאת את תפקידה כראוי, הוא מפחד לפטר כיוון שהיא סובלת מנכות ומתמודדת עם טראומה קשה מעברה. כשהוא מבין שגם ג׳ימי קימל, שהמליץ לו עליה, סבל מאותה אי-נעימות, עשה כמוהו ו״העביר אותה הלאה״, שתהיה הבעיה של מישהו אחר. ״זה כמו תרמית פירמידה״, הוא צוחק עם קימל. דיוויד יודע שהוא מתנהג נורא, הצופים יודעים שהוא מתנהג נורא, אבל כולם מסכימים לקבל את תרמית הפירמידה הזו, במסגרתה עוברת העוזרת האישית בין גברים שלכאורה חסים עליה אבל בעצם מבצעים בה גרסת עולם ראשון של סחר בבני אדם. רק כשהיא תגיע לעבוד אצל אישה, היא תקבל את היחס האנושי האמיתי: יצעקו עליה ויגידו לה שהיא כושלת, אבל האישה שתעשה זאת תמוסגר בתור ״המשוגעת״.

כדי להוכיח שהוא לא מפחד מאף אחד, לא שועה לפוליטיקלי קורקט ומוכן להתעסק בנושאים נפיצים, דיוויד, כמו ראש ממשלה מסוים, פותח חזית עם האיראנים: מחזמר קומי בשם ״פתווה!״ שכתב מעצבן את האייתוללה ומוביל לפסיקת פתווה נגדו. בזמן שהוא מסתתר ממוסלמים קיצוניים ויוצא מהבית רק בתחפושת, מגיעה בת הזוג הלסבית למסעדה בה הוא יושב ומאיימת להרוג אותו. דיוויד עושה כאן הקבלה מכעיסה, שלא לומר מסוכנת, בין תגובה של אישה שלביתה הוא התפרץ והרס את חייה האישיים, לבין דיקטטורה דתית שגוזרת מוות על מי שמתנגד לה.

״תרגיע״ של עונה 9 היא עוד מאותו הדבר: לארי דיוויד עושה את מה שהוא יודע לעשות, ובאותה הרמה. הבעיה היא שב-2017 הוא כבר לא הדוד המעצבן שאומר את הדברים הלא נכונים בזמנים הכי גרועים, אלא האדם שמקבל השראה מספר המהלכים של ביבי נתניהו וזורק משפטים שיכולים לחלטר גם כציוצים של דונלד טראמפ. באצטלה של חופש הביטוי דיוויד ממקם את עצמו בפוזיציה שמרנית, ריאקציונרית אפילו, שכולה געגועים לעולם בו הגבר הלבן יכול להגיד ולעשות מה שהוא רוצה, וכל מי שמתנגד, או מתנגדת, היא משוגעת. הממזרות שינו את הכללים, לארי, הגיע הזמן להתקדם.

"תרגיע", זמינה לצפייה בסלקום TV; שני (2.10) 21:30 ב-HOT HBO וב-HOT VOD; רביעי (4.10) 22:00 ב-yes Oh וב-yes VOD

 

[interaction id="59d32e52933e3000017a81c0"]