מקודם

בא לישון אצלכם: איך תדעו את מי להכניס למיטה?

הגיע הזמן להיפרד מחרקי המיטה, כתמים לא מזוהים וריחות גוף ישנים. בכל זאת, אנחנו עושים עליו את הדברים הכי כיפיים בעולם. אז לא הגיע הזמן להחליף את המזרן?

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
21 בנובמבר 2019

רבים הסופרלטיבים שנזרקו על איכות החיים בתל אביב ובצדק. איכות השינה מצד שני, זוכה לציונים פושרים יותר. בין קידוחי תמ"א משכימים, צרצורי קורקינטים סוררים, חרדת החמצה שדוחקת את שעות השינה שלנו לתחתית סדר העדיפויות – וכמובן מזרן שירשנו מהשותף הקודם (שירש מהשותף הקודם בעצמו) הופכים את השליש המהנה יותר בחיים שלנו לעוד מטלה בטו דו ליסט.

נכון, את פועלי הבניין אנחנו עדיין לא נוכל לנהל וטיפול בחרדת החמצה רצוי לקבל מבעלי מקצוע רלוונטיים, אבל דיבור עם חבר'ה מומחים מאיקאה אנחנו דווקא ממש מצליחים. אז אספנו לכם כמה סיבות שיגרמו לכם לוותר על המזרן באגורה וגם כמה טיפים שיעוררו בכם חשק לארגן מחדש את תשמישי המיטה שלכם. בכל זאת, אנחנו עושים עליה את שתי הפעולות הכי מענגות בחיים (לאכול ולישון כמובן, תירגעו).

אז מה הקטע שלכם?

ספוג או קפיץ? רך או קשה? ההמלצה היא כמו תמיד, לאזן. מזרן ספוג רך ומפנק יותר אך עלולים לחמם אותנו לעומת הקפיציים המאווררים שנפוצים יותר ומספקים תמיכה מירבית לקווי המתאר של הגוף. כמו כן, מזרן רך, בדיוק כמו חברים למסיבות, הוא נוח וכיף אבל לא שם כשזקוקים לתמיכה מירבית. מצד שני, מזרן קשה עלול לפגוע באיכות השינה שלכם. טיפוסים שאוהבים לישון על הבטן יעדיפו מזרן רך לרוב ולמי שנכנס למצב מאוזן רק על הגב זקוק לדרגות קושי גבוהות יותר שלא ינטשו את שרירי הגב.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

צאו מהבית

נכון, לשבת על התחת ולרכוש כל מה שבא לנו דרך המחשב זה הרבה יותר פאן והכי חשוב – חוסך מאיתנו חיכוכים לא נחוצים עם עולם החיצון, אבל לפעמים אין איך להימנע ובדומה לבני אדם, גם עם מזרנים דרוש דייט ראשון וחתירה למגע פיזי בהקדם. כלומר, תקפצו בערב לאיקאה, נסו לנמנם כמה דקות על המזרן הרלוונטי וקבלו החלטה אם כך אתם מעוניינים להתעורר בכל בוקר בעתיד. מה שרלוונטי גם לחיים הרומנטיים שלכם.

הגודל כן קובע

נכון, גובה הוא לא אחד ממאפייני המראה הישראלי הנחשק והאקזוטי ולכן אנו נוטים לחסוך ולקנות מזרן באורכים ורוחבים ממוצעים. עם זאת, כיוון שאנחנו מסתובבים בין 15 ל-30 פעמים במהלך הלילה (ואם אתם לא ישנים לבד, תכפילו כמובן את כמות התזוזות ופוטנציאל ההפרעה זה לזה) חשוב שתפנו לעצמכם קצת ספייס. שוב, טיפ רלוונטי גם לתחומי חיים נוספים.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

לא טיפוסים של מחויבות

זה בסדר, המונוגמיה מתה והדבר היחידי שאנחנו מצליחים להתחייב אליו הוא נרטיב הדייטינג שילווה את הכתבה הזו עד הסוף. בקיצור, בררנות היא לא מילה גסה וכדי לדעת אם אתם באמת מתאימים זה לזו, איקאה יאפשרו לכם להתנסות במזרן במשך 14 יום כדי שתוכלו לחתוך בכבוד במידה וההתאמה בינכם לא מושלמת. מבטיחים להגיד לכם שלום ברחוב בלי דרמות. ויש גם 15 שנות אחריות למזרני קפיצים ו-5 למזרני ספוג. תודו שרוב מערכות היחסים שלכם נמשכו פחות.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

מי צריך לשלם?

בין אם זה אתם, או הפרוטות שחלבתם מההורים שלכם, מזרן זו בהחלט הוצאה כלכלית מורגשת ולכן יש סוגים שונים של חומרים ושיטות ייצור כדי שגם דגמים בסיסיים יתאימו לתקציב שלכם ויספקו שנת לילה טובה.