מקודם

הגודל לא קובע: הקטלוג החדש של איקאה גרם לנו להתאהב בדירה שלנו מחדש

חיטטנו בקטלוג איקאה 2020 וגילינו את כל הפתרונות שיאפשרו לנו להיות אגרנים במינימום הוצאות ובמקסימום ספייס. לשותפים, לרווקי הסטודיו ולקונפורמיסטים שהיגרו לצפון הישן

כי אתם גרים עם שותפים. לא במזבלה. צילום: יח"צ
כי אתם גרים עם שותפים. לא במזבלה. צילום: יח"צ
3 בספטמבר 2019

ברוכים הבאים לזמן הזה בשנה בו תיבת הדואר מפנה מקום לספר העזרה העצמית והמגזין הנחשק בעולם – הלא הוא קטלוג איקאה השנתי. שנדמה כי הוא מופץ לא סתם רגע לפני עונת החגים סלש התקופה בה שוב נשכנע את עצמנו שהשנה נתאפס על עצמנו, נעשה את הדברים אחרת ונתפשר על שלישיית מדפים וסוקולנטים שלא ישנו יותר מדי אבל נחמד שהם שם.

עם זאת, מרגיש שהשנה הנינוחות הסקנדיבית מנסה לפלוש בצעדי קיזומבה (בדקנו. ויש ריקוד כזה) אל החיים הכאוטיים שלנו עם פתרונות שאמורים להפוך את תנאי המחיה העירוניים (כלומר, קטנים מדי ויקרים מדי) לנוחים יותר מבלי לשסע את הארנק. ובקיצור, דפדפנו בשבילכם במגזין כדי שתוכלו להגיד שלום לספה מהרחוב ולשידה שסבתא סחבה כל המלחמה ותהפכו את חלל המגורים המעופש שלכם ליחידה מעוררת קנאה ומפחיתת מפלסי חרדה.

היכונו. צילום: יח"צ
היכונו. צילום: יח"צ

לדירת שותפים

השלב הבלתי נמנע והידוע לשמצה, כל עוד אתם לא ניזונים מכספי הורים אמידים. התקציב דל, האווירה תמיד קצת מלוכלכת וחוץ מחדר השינה הקטנטן שלכם, אין שקט, אין שלווה. אולי בגלל זה פתרונות הריהוט של איקאה חביבים במיוחד על תושבים עירוניים צעירים. כדי שתוכלו לגלות את הרצפה שלכם מחדש, לכו על מתקן שיתופי נעליים שיתמקם במסדרון. שולחן מודולרי שמורכב משלושה קטנים יוכל לתפקד גם כפינת אוכל, גם כשולחן משחקים (כי כולנו עמוק בלב בקטע של ביר פונג) או משטח מלאכה אם ניחנתם בשותפה שנקריסטית. בענייני תאורה, תוכלו להציב כשלוש-ארבע נורות זולות במקום גוף תאורה. כי אור גדול לא חייב ליקר הכל. אגב שותפה שנקריסטית, אנחנו נמליץ לה לבחור ברהיטים מעץ מלא שניתן לצבוע ולהרגיש כמו פתית השלג שהיא.

סוד מקצועי:
אנחנו יודעים שדירות שותפים מועדות לפורענות ולכן עדיף לבחור ברהיטים שדורשים כמה שפחות תזוזות. אם החברים שלכם מהקיבוץ באים לסופ"ש, ספה שנפתחת למיטה תפורה עליכם. כיסאות מתקפלים ונתלים – בום.

דברים טובים באים בקטן. צילום: יח"צ
דברים טובים באים בקטן. צילום: יח"צ

לרווקים בסטודיו

עברתם את גיל שלושים אבל החיים הזוגיים זה פחות אתם. גם דירת אפופת אדי באנגים וחול קריספי של חתולים. אבל גם למתגוררים בחדרון בתקציב מצומצם מגיע חלל מחיה ראוי, הרי גם ככה תפרו אתכם בשכ"ד. מה רוכשים? מיטה שבשעת לילה הופכת לשתי מיטות בתנועה פשוטה או לחילופין, מיטה שהופכת לספה ויחידת אחסון גבוהה משולבת עם שולחן. בגזרת חדר האמבטיה, לכו על פריטים שפשוט לנקות ומלאו את הקיר במדפים או ווי תלייה שניתנים להסרה בקלות ברגע שבעל הבית יחליט להשתגע, בקטע לא טוב.

סוד מקצועי:
תקנו פח אשפה גדול ומהסוג שנסגר הרמטית. כי אנחנו יודעים שאתם עצלנים ושקיות הטייקאוואי האלה לא יפנו את עצמן.

לרווק הצעיר. צילום: יח"צ
לרווק הצעיר. צילום: יח"צ

לזוג הצעיר

הרי מה שני אנשים בני שלושים צריכים בחיים מעבר לדירת חדר וחצי, להעצמת האינטימיות, האטת הקצב ומעבר לחיים מודעים ורגועים יותר. סביר שלחצי הילודה טרם החלו לפעול עליכם במלוא המרץ כך שאתם יכולים להפנות את המשאבים למטבח מאובזר (ולא, מיקרו במקום חיבור לגז זה לא ממש נחשב), שולחן לפינת אוכל עם אופציה להתרחבות וכלי אחסון רב פעמיים. כי די, אנחנו יודעים שבערבי שישי אתם בקטע של לארח חברים קונפורמיסטים לארוחת ערב במקום להישבר בקלאב. לחדר השינה המצומק שלכם רצוי להשתמש בארונות גבוהים אך צרים שישאירו מספיק מקום למיטה מפנקת מצד אחד ומרחב הליכה בטוח לאצבעות הרגליים שלכם מצד שני.

סוד מקצועי:
אם תטאטאו מתחת למיטה תגלו עולם נפלא ושטח אחסון חדש שישמח להכיל קופסאות רטאן מרופדות בבד כותנה נושם. כך תפחיתו את הלחץ על ארון הבגדים ותבטיחו לעצמכם זרימת אוויר, בגדים רעננים ופחות כדורי אבק צמריריים.

לזוג הצעיר. צילום: יח"צ
לזוג הצעיר. צילום: יח"צ

למשפחה המתרחבת

מזל טוב. החלטתם להעמיד צאצא, להוציא אותו מחדר השינה שלכם ולעבור לדירת שניים וחצי חדרים בשכונת בבלי הצפונית. כך שסוף סוף יש לכם מסדרון שיהפוך לשטח אחסון מדויק, שיפחית מהעומס באמצעות לוחות מחורצים ומתלים שיפיקו את המקסימום מכל מטר מרובע בתמחור מופרז ששכרתם. את המקלחת תוכלו לצייד במתקן ייבוש (גם אקולוגי וגם חוסך מקום) ואת הכיור תוכלו בארון עמוק. את חצי החדר שיאכלס את הצאצא שלכם רצוי לאבזר במיטה מתרחבת שתגדל ביחד איתו, כי חיסכון זה אנחנו. פתרון נוסף הו מיטה נפתחת, במידה ותרצו להרחיב את המשפחה בשנית. זה אמור לחסוך לכם מספיק כסף כל עוד הם בגיל החמוד שבו מסיבות פיג'מות זה עניין תמים.

סוד מקצועי:
אם אתם מצליחים להכניס לחדר השינה שלכם ארון של יותר משתי דלתות – אל תעזבו אותו לעולם. במידה ואתם אנחנו, מתלה בגדים ב-59 שקלים זה בול בשבילכם. גם פרקטי וגם דקורטיבי. מגדילי ראש יוכלו לבחור במיטה עם גב מצויד במדפים ותחתית ממגירות גדולות ועמוקות אם אתם מוגבלי אחסון.

עידוד ילודה זה אנחנו? צילום: יח"צ
עידוד ילודה זה אנחנו? צילום: יח"צ

בקיצור, שחררו את עצמכם מטיפול פסיכולוגי, עיצוב בהשראות פנג שוואי או רהיטים עמוסי פשפשים מהרחוב. המגזין החינמי שיגיע בקרוב לתיבת הדואר שלכם הוא כל מה שאתם צריכים כדי להתחיל להתאפס על עצמכם מחדש בחלל הקטן והמושכר שלכם.

לצפייה בקטלוג המלא של איקאה היכנסו לכאן