שניט בירפסט 2023 | צילום: יח"צ שניט
שניט בירפסט 2023 | צילום: יח"צ שניט

סוכות הוא חג הבירה, וגם אם הוא לא באמת כזה על פי המסורת – בשביל מה אנחנו פה אם לא כדי להמציא מסורות חדשות? פסטיבל בהשראת אוקטוברפסט והשקה של בירת קראפט חדשה בשניט יעשו עבורנו בדיוק את זה

27 בספטמבר 2023

סוכות. חג. חול המועד. (כמעט) כולם בחופש, ומי שלא יכול לנסות לדאוג לעצמו להוריד קצת הילוך. ואין זמן טוב מזה כדי לנסות מבירות חדשות, שאולי גם ירככו את העובדה שאתם צריכים להשתתף בעוד ארבעים ארוחות משפחתיות בשבוע הקרוב. ב"שניט בירפסט", פסטיבל בירות קראפט ונקניקיות מרחבי העולם, תוכלו לעשות בדיוק את זה (מהשעה 12:00 בצהריים!), וגם לנסות בירה חדשה שהיא שיתוף פעולה עם מבשלה בריטית מוערכת. תכף נגיע אליה.. 

השניט, אם במקרה אתם עוד לא מכירים, הוא מבשלת בירה ומסעדה-פאב ברחוב הארבעה, שנפתחה בשנת 2022. המקום, שפתוח לכיכר גבעון המתחדשת, הפך במהרה לאהוב במיוחד על חובבי וחובבות בירה מכל הסוגים והמינים, הודות לעובדה שבשוטף אפשר למצוא בו 15-18 בירות בסגנונות שונים, כולן מיוצרות במקום ונמזגות ישירות לברזים. אין טריות כזאת.

ככאלה שאכפת להם גם מההשכלה והחוויה של הקהל שלהם, דואגים אנשי השניט (איתי לייפר, יואב עלון ואמיר נוימן, יחד עם הברומאסטר אלון שוורץ) לגוון את הבירות שאפשר למצוא במקום, ביניהן בירת סברס אדום או בירה חמוצה עם עלי ורדים והיביסקוס, לצד בירות קלאסיות בסגנון לאגר גרמני, בירות חיטה וכמובן מגוון של בירה בסגנון IPA)  India Pale Ale) – סגנון אהוד במיוחד על מבקרי המקום. בחודש שעבר פתחו אנשי השניט את ה"לאוטר" – בר-אח סמוך, גם הוא בכיכר גבעון, שמציע מבחר בירות קראפט איכותיות מכל רחבי העולם לצד ויסקי מקומי ותזקיקים מיוחדים. 

ה"בירפסט", שיתקיים החל מיום ראשון הקרוב (1.10), הוא הפנינג מלא כיף של בירה ונקניקיות, בהשראת האוקטוברפסט – הפסטיבל המסורתי שנערך מדי שנה בבוואריה שבגרמניה. לאורך השבוע כולו (כן, אותו חול המועד שדיברנו עליו קודם) יימזגו מגוון הבירות של שניט בשפע, ולצידן בירות מיוחדות בסגנון אוקטוברפסט: "סוקטוברפסט" – לאגר חזק באלכוהול ועשיר בטעם, ו"וויסמן" – בירת חיטה בסגנון בווארי. לטובת החגיגות תימזג גם בירה אחת בהשראה בווארית עם טאץ׳ ישראלי: "אורלי וויסמן" – בירת חיטה אדומה עם סברס אדום אמיתי מחוות צברי אורלי – חוות גידול הסברס הגדולה במזרח התיכון. 

שניט בירפסט 2023 | צילום: יח"צ שניט
שניט בירפסט 2023 | צילום: יח"צ שניט

גלורי גלורי הללויה

ואם כבר בחגיגות עסקינן – אחד האירועים החשובים שיתקיימו במהלך הפסטיבל, ממש עם פתיחתו ביום ראשון, השקה של בירת קראפט חדש בשם Mandatory Glory. הבירה היא שיתוף פעולה בין השניט ומבשלת הבירה ת׳ורנברידג׳ המוערכת מאנגליה. 

Mandatory Glory נוצרה על ידי שני הברומאסטרים – דומיניק דריסקול האנגלי ואלון שוורץ הישראלי. היא בושלה במבשלה באנגליה והגיעה לישראל בשיתוף היבואן פרוטרי קראפט בירס. הבירה משלבת בין סגנון שמקורו במסורת אנגלית לבין השפעה ים תיכונית, לטובת יצירה של בירה בהירה וקלילה עם נוכחות מורגשת של פרי הדר. לשם כך נבחרו שלושה זני כשות ארומטיים המתאפיינים בניחוח הדרים – סנטניאל, סיטרה ומנדרינה בוואריה – שאליהם נוספו גם קליפות תפוז. התוצאה היא IPL (אינדיה פייל לאגר) עם ארומה וטעם הדרי ובמרירות מתונה (כדי שאפשר יהיה לשתות עוד).

החל מהשעה 18:00 באותו הערב תוכלו להגיע לשניט לטעום מהבירה, כשבלאוטר הסמוך תתרחש במקביל השתלטות של המבשלה האנגלית על ברזי הבירה (Tap Take Over), ולצדה של הבירה החדשה יימזגו עוד 9 בירות של המבשלה, מרביתן לראשונה בישראל. לא רוצים לחכות עד יום ראשון? תוכלו לרכוש אתMandatory Glory במכירה מקודמת באתר

עכשיו אתם בטח שואלים מה עם הנקניקיות. אז כן – אתם שואלים בצדק. והנה התשובות: במהלך הבירפסט יציע השניט לצד הבירות ארבע סוגים של נקניקיות איכותיות מרחבי הגלובוס: נקניקיה אלזסית מלאה בטעם; נקניקיה חרפרפה בסגנון ספרדי; נקניקיה בסגנון ברזילאי ונקניקיה שמתאימה לילדים (כי מה לעשות, בכל זאת חופש). צמחונים/טבעונים? אין בעיה בכלל. גם אתם תוכלו למצוא לצד בירות הקראפט את הנקניקיה שלכם – ועוד כזו שתושק לראשונה – נקניקיית בראטוורסט בסגנון בווארי בשיתוף פעולה עם רידיפיין מיט. לצד הנקניקיות יוגש כתמיד התפריט המלא של השניט, שכולל אופציות צמחוניות וטבעוניות נוספות. 

שימו לב שהפסטיבל, שייחגג כל יום מ-12:00 ועד הטיפה (והנקניקייה) האחרונה, לא אומר שבשניט מוותרים על השעות השמחות, וגם הן ימשיכו לשמח כרגיל לכל אורך הפסטיבל עם 50% הנחה על הבירה, בימים א,-ה' בשעות 12:00-18:00 ובשישי ושבת בשעות 16:00-19:00. אנחנו כבר מרימים, אתם באים?
שניט בירפסט, 1-7.10.23, שניט, רחוב הארבעה 12 תל אביב schnitt.co.il