Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

כמה יעלה לכם להיכנס לעיר ברכב פרטי בעתיד? לא מעט

אבדו כל תקווה אתם העומדים בשערנו. מזרח צומת השלום (צילום: Shutterstock)
אבדו כל תקווה אתם העומדים בשערנו. מזרח צומת השלום (צילום: Shutterstock)

בטיוטת חוק ההסדרים הנוכחית שוב עולה ההצעה להטיל אגרת גודש למי שנכנס לגוש דן בכלל ולעיר בפרט. האם יישום של הצעה כזו אכן יפחית את השימוש ברכבים פרטיים? ייתכן שזה תלוי לא מעט באיכות התחבורה הציבורית

12 ביולי 2021

מדובר בהצעה שכבר דובר עליה בעבר, וכעת היא שוב חוזרת לכותרות: הטלת אגרת גודש על אלה שנכנסים לעיר ברכב פרטי. ההצעה מופיעה בימים אלה בטיוטת חוק ההסדרים שעדיין לא אושר. היום (ב') התפרסמו פרטיה הראשוניים בעיתונים הכלכליים.

ההצעה שמקדמת הממשלה נועדה להפחית את כמות הרכבים הפרטיים שנכנסים לאזור גוש דן בכלל ולתל אביב-יפו בפרט, ולהגביר את השימוש בתחבורה ציבורית. תכניות דומות לה כבר קודמו במקומות אחרים בעולם, ולפי דברי ההסבר "הביאו לירידה של 15-20% בהיקף הנסיעה בערים כגון לונדון, סינגפור ושטוקהולם".

התשלום, כך לפי ההצעה, ייגבה בדומה לאופן שבו נגבים התשלומים לכבישי אגרה דוגמת כביש 6. מטרופולין גוש דן יחולק לשלושה אזורי תשלום והתעריף ישתנה ביניהם וכן בהתאם לשעה שבה נוהגים באזור.

ואולי הכי מעניין הוא התעריף המירבי שמוצע: 37.5. כן, זה מה שייתכן שיעלה לכם בעתיד כדי לנהוג לעיר. האם ההצעה תישאר בנוסח הסופי של חוק ההסדרים? האם המהלך אם ייושם אכן יוביל להפחתה בשימוש ברכבים פרטיים לאור מצב התחבורה הציבורית בארץ? נדע את התשובות בהמשך.

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!