מסתמן: הקו האדום של הרכבת הקלה יצא לדרך רק ביוני 2023

הרכבת הקלה חוצה את צומת אלנבי-רוטשילד (הדמייה באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
הרכבת הקלה חוצה את צומת אלנבי-רוטשילד (הדמייה באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

דיווח בגלצ: גורמים בפרויקט הרכבת הקלה מעריכים כי הקו האדום יושק רק ביוני 2023, כשלושה חודשים מאוחר יותר מההערכות האופטימיות לתיקון התקלות שהתגלו בנסיעות המבחן. הדחייה עשויה לייצר אפקט דומינו שיגדיל את הפיגור בלוחות הזמנים גם בקו הסגול. איזה יאוש

23 באוקטובר 2022

הפיאסקו של הרכבת הקלה ממשיך: אחרי שפתיחתו של הקו האדום נדחתה מאוקטובר 2021, ואז שוב לנובמבר 2022, ואז דובר על הרבעון הראשון של 2023, כעת מסתמן כי נסיעת הפרמיירה שלו תידחה עד יוני 2023. על פי הדיווח של של הילי קרן בגלצ, מעריכים "גורמים המעורבים בפרויקט" כי התקלות שהתגלו ברכבת הקלה במהלך נסיעות המבחן יביאו לדחיית ההשקה בחצי שנה נוספת לפחות.

התקלה המרכזית שמשבשת את לוחות הזמנים טמונה במערכת הבלמים האוטומטית של הרכבות החשמליות, שאמורה לבלום את הנסיעה במקרה של מכשול על המסילה אך בולמת בפועל סתם כך כשמתחשק לה. נת"ע, התאגיד הממשלתי שמנהל את עבודות הרכבת הקלה, כבר ייבאה מומחים בינלאומיים מחו"ל כדי לחקור את התקלה ולנסות לתקן אותה, וכעת מסתמן שזה הולך לקחת זמן. הרבה זמן.

החשש הגדול בקרב גורמים בפרויקט ובקרב התושבים, הוא שהדחייה הנדיבה הזאת תגרום לאפקט דומינו שיחריף את הפיגור בעבודות הקו הסגול והקו הירוק, שגם כך נמצאות כשנה-שנתיים מתחת לרף התכנוני. עיריית תל אביב-יפו הכריזה לפני מספר חודשים כי לא תאפשר את תחילת העבודות באלנבי (הקו הסגול) לפני שהקו האדום ייפתח לפעילות, ואם תתמיד בסירובה הרי שגם את היעד של אוגוסט 2027 אפשר להעביר לאזור אפריל 2028.

האווירה ההולכת ומחמיצה סביב פרויקט הרכבת הקלה, עם שלל דחיותיו ועם התרבות הרחובות החסומים בעיר לטובת העבודות, בוודאי לא תשתפר בזכות ההכרזה הקרבה על מועד הפתיחה הדחוי של הקו האדום. בסוף השבוע האחרון פרסמנו כתבה על מצבם העגום של בעלי החנויות ברחוב בן יהודה עקב עבודות הרכבת הקלה שמתנהלות בו בעצלתיים. קשה עכשיו? הקלה הרבה הרבה אחר כך, כך מתברר.