"נעים בסופ"ש": שלושה חודשים ששינו את העיר

ההצלחה נמשכת: סיכום ביניים של פעילות מערך ההיסעים של עיריית תל אביב-יפו מצביע על יציבות בפופולריות הגבוהה ממנה הוא נהנה בשבועות הראשונים. מתברר שאנחנו באמת צריכים תחב"צ בשבת

נסיעת הבכורה של קווי השבת בתל אביב, 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)
נסיעת הבכורה של קווי השבת בתל אביב, 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)
19 בפברואר 2020

שלושה חודשים חלפו מאז הסופ"ש ההיסטורי שבו החלו קווי "נעים בסופ"ש" לנוע בכבישי העיר בשישי-שבת וכבר קשה לדמיין איך נראתה העיר בלעדיהם. מבקרי השירות טענו לפני השקתו כי מדובר בגימיק יחצני וצפו כי הביקושים לשירות לא יצדיקו את קיומו, אך המציאות בשטח מוכיחה את טעותם.

קצת נתונים, ונתחיל עם החשוב שבהם: לאורך 12 השבועות של השירות נשמר ממוצע הנוסעים על יותר מעשרת אלפים בכל סופ"ש, זאת בניגוד לטענת הסמוטריצ'ים לסוגיהם לפיה הפופולריות של השירות בשבועות הראשונים נבעה מסחף טרנדי שיידעך עם כניסתו לשגרה. המספר הזה מוכיח כמה נחוץ מערך ההיסעים הזה לאלפי תושבים בעיר, ואפשר להניח בזהירות כי הרחבתו לערים נוספות רק תגדיל את המספרים.

לאורך 12 השבועות של השירות נשמר ממוצע הנוסעים על יותר מעשרת אלפים בכל סופ"ש, זאת בניגוד לטענת הסמוטריצ'ים לסוגיהם לפיה הפופולריות של השירות בשבועות הראשונים נבעה מסחף טרנדי שיידעך עם כניסתו לשגרה

יותר מ-600 נסיעות כל סופ"ש. קווי השבת (צילום: דין אהרוני רולנד)
יותר מ-600 נסיעות כל סופ"ש. קווי השבת (צילום: דין אהרוני רולנד)

אורך המסלולים הכולל של "נעים בסופ"ש" מסתכם כעת ב-300 קילומטרים, בהם מתבצעות מדי שבת 680 נסיעות של מעל ל-60 כלי רכב. בעקבות הפופולריות של השירות הוחלפו כ-20 אחוז מהמיניבוסים בכל סופ"ש באוטובוסים בני 52 מקומות ישיבה.

הנתון המטריד היחיד: אל הערים המשתתפות במיזם – תל אביב, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו – הצטרפו מאז תחילת השירות רק שני ישובים נוספים (שוהם ויהוד-מונסון), בניגוד לצפי לפיו הצלחת השירות תסחוף אחריה גם את הערים השכנות (כן, רמת גן, ראשון לציון, חולון והרצליה, אנחנו מסתכלים עליכן). גורמים בעירייה יודעים לספר כי האפשרות נותרה פתוחה בפני הערים השכנות וכי לפחות אחת מהן צפויה להצטרף אליו בחודשים הקרובים.

שיפור נוסף שהוכנס בשירות מאפשר לנוסעים בעלי מוגבלות בתנועה המעוניינים להשתמש בו לשריין אוטובוס מתאים בהודעה של שעתיים מראש למוקד הטלפוני. דבר אחד אי אפשר לכמת בנתונים: התועלת העצומה שמביא איתו מערך "נעים בסופ"ש" לתושבי העיר נטולי הרכב והניידות שהוא מאפשר להם בתוכה. אמרנו לכם.

>> לאן נוסעים עם קווי השבת? כל בתי הקפה, המסעדות והאטרקציות הנגישות

>> קווי השבת של תל אביב: כל הפרטים