יש מה לאכול: שוק רוטשילד אלנבי נפתח

יש פה מסעדה פלאוליתית ראשונה, ראמן בשיטה מסורתית, דגים טריים, ירקות ופירות היישר מהחקלאי, לחמי מחמצת, בירות מרחבי העולם ובקרוב גם רוטיסרי מסקרן. כל המקומות שאתם חייבים להכיר בשוק האוכל שנפתח השבוע בלב תל אביב

עצוב לנו, שוק רוטשילד אלנבי. צילום:אנטולי מיכאלו
עצוב לנו, שוק רוטשילד אלנבי. צילום:אנטולי מיכאלו
17 בינואר 2017

אחרי ציפייה ארוכה והצצות תדירות על השיפוץ שארך כשנה וחצי, נפתחו השבוע דלתות שוק רוטשילד אלנבי, שוק אוכל מקורה על פינת הרחובות אלנבי ושד' רושטילד. והנה כל מה שמחכה לכם שם:

פלאו | בשר ללא חומרים משמרים

"להבדיל ממסעדות טבעוניות, שיש פה בשפע, מסעדה שהיא 100 אחוז פלאו עוד אין פה", אומר ברק רוקנשטיין, השף מאחורי מסעדת פלאו. תפריט המסעדה מבוסס על תזונת האדם הקדמון שצד וליקט את מזונו בטבע (שזה אומר בשר, דגים ומזון מן הצומח). "פלאו מבחינתי זה לעבוד עם בשר באיכות גבוהה מאוד ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל, ולכן העבודה שלנו היא פי שתיים יותר קשה מבכל מקום אחר", אומר רוקנשטיין. מכיוון שפליאוליתים לא מכניסים לפה שלהם מזון מעובד/משומר, הטריות של הבשר בדוכן מקבלת נופח חדש. אם זה לא נאכל באותו היום, אין סיכוי שזה יישמר למחר. מכאן גם, שכל הרטבים והממרחים במקום הם תוצרת בית. את הבשר (נקניקיות, פרגיות במשרה של צ'ילי ודבש מבושלות בסו ויד, פרוסות אנטריקוט ובהמשך גם בריסקט) אפשר לקבל על סלט עם ארוגולה, בצל, עגבניות שרי ופלפלים מקורמלים, או ככריך (30־47 ש"ח לכריך; 32־49 ש"ח על סלט). התוספת העיקרית כאן – יש שיגידו הפחממתית והלא פליאוליתית בעליל – היא פטאטס בראווס –  תבשיל תפוחי אדמה ספרדי עם רוטב של עגבניות מעושן ואיולי.

פלאו, לגוף ולנשמה. צילום:אנטולי מיכאלו
פלאו, לגוף ולנשמה. צילום:אנטולי מיכאלו

[tmwdfpad] 

 Men TenTen | ראמנייה

"אני לא משחק במשחק 'למי יש ראמן אמיתי ולמי לא'. פשוט בואו לטעום", אומר יריב ברונשטיין (40) הבעלים של הראמן Men TenTen. "במשך שנה וחצי השקענו מאמצים רבים ביצירת הראמן המושלם. מהר מאוד הגענו למסקנה שאת חומרי הגלם העיקריים שיש בראמן אנחנו חייבים לייבא מיפן. למשל את ה־Tare, הבסיס של הראמן שכל שף מכין אחרת, אנחנו מטיסים ממפעל יפני, כמו גם את הקמח שמשמש להכנת האטריות". ברונשטיין, קופירייטר ואיש חיי לילה, התגורר למעלה משנה ביפן והתאהב בתרבות ובאוכל שלה. בתקופת ההרצה תמצאו פה שלושה סוגי ראמן: עוף, טבעוני (אגאדשי שהפך לטבעוני) וחזיר (48 ש"ח) בצד שלושה סוגי גיוזה: חזיר, טבעוני ועוף (26 ש"ח ל־6 יחידות). את הטעם הייחודי תוכלו להרוות ב־Kirin, בירת לאגר בהירה פופלרית ביפן (15 ש"ח) ובשלל סוגי וויסקי יפני וסאקה. המקום מעוצב כמו בר ראמן קלאסי עם בר ישיבה נמוך ושימוש בבטון, עץ וברזל.

Men Ten Ten. ראמן בלב תל אביב. צילום אנטולי מיכאלו
Men Ten Ten. ראמן בלב תל אביב. צילום אנטולי מיכאלו

 

Master Fish | דגים טריים – חנות ובר דגים

סמנו על מפת הקניות שלכם את מאסטר פיש, חנות דגים ובר שכולו במה לדגים טריים. הסחורה, שמגיעה טרייה כל בוקר מהדייגים הישראלים ובמטוסים מעבר לים, נוחתת בסניף ומוצעת למכירה – הביתה ולאכילה במקום. "זו בעצם חנות דגים שמראה לך מה אפשר לעשות עם הדגים", אומר אלון אברמוביץ' הבעלים. "מאסטר פיש היא פלטפורמה שמאפשרת לטעום את הדגים שאתה עומד לקנות ולראות מה אפשר לעשות איתם בבית". מאחורי התפריט עומד שמואל קובודי שכיהן בעבר כשף של מסעדת ליליות. הוא בנה תפריט שמחולק לכריכים, סלטים או דג על הפלנצ'ה שמוגש בצלחת. בכריכים תמצאו סלמון בעישון קר עם גבינת שמנת וביצים מקושקשות (47 ש"ח), דג על הפלאנצ'ה עם רוטב לבחירה, בצל מוחמץ, עגבנייה וחסה (49 ש"ח), דג בטחינה בסגנון טוניסאי עם אריסה, לימון כבוש, צנונית, בצל מוחמץ וביצה קשה (49 ש"ח) ועוד. בצלחת תמצאו סלמון, מוסר, בורי או בס עם תוספות נהדרות כמו מג'דרה בורגול עדשים שחורות, סלסה ירוקה וצזיקי; קינואה אדומה, סלט עגבניות, לימון כבוש וטחינה; תפוח אדמה קצוץ גס עם שמנת חמוצה ובצל ירוק ועוד (55 ש"ח).

מאסטר פיש, א'-ו' ובמוצאי שבת, חנות: 9:00־21:00, מטבח: 12:00־24:00, 9051030־03

מאסטר פיש, לאכול וגם לקחת הביתה. צילום: אנטולי מיכאלו
מאסטר פיש, לאכול וגם לקחת הביתה. צילום: אנטולי מיכאלו


עוד חדשות אוכל:
מיסטר קומאר: המסעדה החדשה של רושפלד
הכירו את 416 – הרסטו-בר הטבעוני הראשון
אחוזת בית 3 פתוחה להרצה: "שפה קולינרית חדשה"

פריסיליה | שייקים וסמודיז

משק 79 משיק, משק חקלאי מכפר סבא, משיק לראשונה מותג שימכור פירות וירקות לאכילה ולשתייה. הדוכן ימכור ארבעה מוצרים, בקטגוריות שונות: מיצים סטנדרטיים (תפוזים, מיץ גזר, מיץ רימון) ומיצים מורכבים (אננס־גמבה־גזר); שייקים על בסיס ירקות או פירות (למשל לאסי של יוגורט עם מנגו, פסיפלורה, הל, כורכום וג'ינג'ר); סמודיז (כמו בננה, קקאו, שוקולד ואגוזי לוז) וסמודיז בצלחת (למשל סמודי בורשט: סלק, תפוח, גזר ושום שיוגש על צלחת עם סלט קטן של פלפלים צבעוניים). בשעות אחר הצהריים, אם תרצו, יוסיפו לכם אלכוהול בשייקים. אחרי הכל, אין כמו בלאדי מרי טרי טרי לסיים את היום (מיצים וסמודיז: 12־19 ש"ח, סמודיז בצלחת: 32 ש"ח).

Mexico City | טאקו ושאוורמה מקסיקנית

אם לא שבעתם מגל הטאקו, בוריטו וחבריהם שופעי החלפיניו ששוטף את העיר, הגעתם לדוכן הנכון. מקסיקו סיטי, בדומה לחבריה בעיר, רוצה להביא את חווית אוכל הרחוב המקסיקני למרכז תל אביב ומתגאה בעיקר במנת ה"טאקו אל פאסטור" – שווארמה מקסיקנית, שמוגשת על טורטייה עם תוספות כמו אננס צלוי, סלסה, כוסברה וצ'ילי (37 ש"ח). בתפריט תמצאו גם נאצ'וס (29 ש"ח), צ'ילי קון קרנה (37 ש"ח), צ'ילי קון ווג'י (32 ש"ח) וקלח תירס צלוי (12 ש"ח).

אבו אלנבי | חומוס ושקשוקה

אם אבו־אלנבי היה דמות אמיתית, סביר להניח שהוא היה היפסטר שמכין חומוס ללא חומרים משמרים. וזה בדיוק מה שתמצאו כאן, בדוכן החומוס הקטן. לצד מנות חומוס שונות כגון חומוס גרגירים עם ביצה וסלט (24 ש"ח), חומוס פול (26 ש"ח) וחומוס פטריות (28 ש"ח), תוכלו להתענג גם על חומושוקה, שזה למעשה חומוס עם שקשוקה (33 ש"ח), שקשוקה קלאסית (33 ש"ח) ושקשוקה בלקנית (37 ש"ח). רוצים לשתות? קבלו כוס חד פעמית ומלאו לעצמכם שתייה מוגזת מהמכונה ללא הגבלה.

Chipsea King – Fish & Chips | פיש אנד צ'יפס

לא הספקנו להיפטר מהצרבת של דוכן הפיש אנד צ'יפס האחרון שנפתח בעיר, והנה מגיע אחד חדש מבית היוצר של יענקל'ה שיין (אגאדיר ולשעבר שיין אנד שארפ). בדוכן המשובץ חרסינה לבנה תמצאו גביע קרטון עמוס בשרימפס טמפורה וקלאמרי מטוגן עם פרוסות עבות של צ'יפס ופלח לימון לתיבול (38 ש"ח עם צ'יפס). אם מתחשק לכם רק צ'יפס תוכלו לקבל אותו בקטן, בינוני או גדול (10־20 ש"ח) עם רטבים שונים כגון קטשופ, קטשופ־קארי, מיונז ואיולי צ'יפוטלה. במחלקת המשקאות תוכלו ללגום שליש גולדסטאר (12 ש"ח) ושליש מכבי (10 ש"ח).

פיש אנד צ'יפס, לייק. צילום: אנטולי מיכאלו
פיש אנד צ'יפס, לייק. צילום: אנטולי מיכאלו

 

Coffee House 36 | קפה ומאפה

בדיוק על הפינה של שד' רוטשילד ואלנבי יקבלו את פניכם מדפים ענקיים עמוסי קופסאות שמן זית, קמח וסלסלות קש שמהווים תפאורה נהדרת לבית קפה הנעים הזה. במקום תמצאו מאפים מתוקים ומלוחים (10־18 ש"ח), עוגות שמרים ובחושות (30־40 ש"ח), לחמים (12־30 ש"ח), סלטים כמו קייל ובטטה (30 ש"ח) או ארוגולה ואטריות סובה (34 ש"ח). יש פה גם מקרר מעדנייה קטן עם גודיז לקחת הביתה (מטיאס, סלט עדשים, סלט פסטה, זיתים מתובלים, ממרחים ועוד) וכמובן גם קפה לקחת או לשבת במקום (8־14 ש"ח).

המלביה | מלבי עם סירופים שונים

הסניף הנוסף של המלביה המפורסמת משוק הפשפשים (שלה סניף גם באלנבי פינת גדרה, בואכם שוק הכרמל) מקבל את אורחי השוק מרחוב אלנבי. בדיוק כמו בסניפים האחרים, גם כאן המלבי מחולק לחלבי או לטבעוני (10 ש"ח) עם מגוון סירופים (צ'אי, לימון הל, וניל קינמון ומי ורדים) ותוספות (בוטנים, בוטנים מסוכרים, שברי עוגיות וקוקוס). על כל מלבי שתקנו תקבלו קפה שחור על חשבון הבית. נוסף על כך, אפשר לקנות את המלבי הביתה ולא רק לאכול במקום.

Rak Thai | מסעדה תאלינדית

מאחורי הקלעים של המסעדה התאילנדית, שצפויה להיפתח בעוד כשלושה שבועות, עומדת משפחת אונקאם – משפחה תאילנדית־פיליפינית שגרה בארץ והחליטה להביא את הסטריט פוד התאילנדי למרכז העיר. את המסעדה יוביל השף דני ג'מרס אונקאם שמבטיח  להכין כאן אוכל תאילנדי אותנטי במחירים נוחים. יהיה כאן גם בר משקאות עם מגוון קוקטיילים ובירות תאילנדיים.

Rak Thai מטבח רחוב תאילנדי. צילום:אנטולי מיכאלו
Rak Thai מטבח רחוב תאילנדי. צילום:אנטולי מיכאלו

 

משק 79 | ירוקת ופירות מהמשק

האח הקטן, פיזית, של דוכן הפירות פריסיליה. פה תוכלו לקנות פירות וירקות היישר מ"משק 79" הכפר סבאי. רגע לפני שאתם נוטים לחלוף על פניו מתוך חשש שהסדר והניקיון מצביעים בהכרח על מחירים גבוהים, שווה לחשוב שוב, להיכנס ולראות שהגזירה לא כזו מרה (לדוגמה: 9.90 ש"ח לק"ג חצילים, 12.90 ש"ח לק"ג אבוקדו, 13.90 ש"ח לק"ג תפוחי עץ גרנד סמית). נוסף על כך תוכלו למצוא פה חומרי גלם ייחודיים יותר כגון צנון דייקון, עלי פאק צ'וי, פרחים אכילים, צנון שחור ועוד ירקות ופירות שתמיד חלמתם לבשל איתם ולא ידעתם איפה להשיג במרכז העיר.

Olivery Pizzeria | פיצה ופסטה

סניף של אוליברי, הפיצרייה־פסטה הוותיקה מאבן גבירול. את הסניף מעטר טאבון ענק שלתוכו נכנסות הפיצות (המתכון, לפי הבעלים, מקורו בסיציליה) שמוגשות בצד מנות פסטה וסלטים. כל התפריט נארז גם טו־גו ובו, בין השאר, משולש פיצה (10 ש"ח למרגריטה, 12 ש"ח עם תוספת ו־15 ש"ח לתוספת שף "מיוחדת" – תוספות שהשף החליט להניח על הפיצה באותו הרגע). כמו כן, יש כאן פסטות קלאסיות כגון פומדורו, אלי אוליו, ניוקי רוזה וסיציליאנית (39 ש"ח), פסטות מיוחדות ב־49 ש"ח (עגבניות מיובשות ותרד, קרבונרה, אספרגוס שינקן, בולונז, ניוקי ערמונים וכמהין) וסלטים (קפרזה, כרובית, ירוק – 39 ש"ח). עפתם על הפסטה? אפשר לקנות הביתה לפי משקל (9 ש"ח ל־100 גר').

FROST | ופל בלגי ופרוזן יוגורט

בלוקיישן כמעט נסתר לעין, בין הבר לבית הקפה מכיוון אלנבי, מסתתר לו הדוכן של פרוסט שהכרנו לראשונה בשרונה מרקט. אם לרגע חשבתם שהפרוזן יוגורט מת, עוד לא אכלתם אחד עם מגדל של קוביות ופל בלגי. היוגורט מיוצר ללא אבקות או חומרים משמרים ומגיע בגדלים שונים (קטן/בינוני/גדול ואקסטרה לארג' – 30/35/40/45 ש"ח בהתאמה) עם מגוון תוספות מפנקות כגון פירות חתוכים, אגוזים, צימוקים, חמוציות, שוקולד, סוכריות, מרשמלו וכמובן המון שוקולד נוטף מלמעלה. בנינו, זה מצטלם מעולה לאינסטגרם.

Edmund Allenby | יין, וויסקי וסיגרים

אם אדמונד אלנבי המנוח היה יודע שיום אחד יקראו על שמו חנות יין וסיגרים, לא בטוח שהיה נופח את נשמתו כה מוקדם. המקום מציע, לפי הבעלים, למעלה מ־2,000 סוגים שונים של יינות ומותגי אלכוהול, בנוסף לחדר קטן ויוקרתי של סיגרים בשיתוף וויסקי גלנליווט. עבודת פרזול הברזל על הבטון החשוף שמעטרת את קירות החנות (ומסדרונות השוק) תגרום לכם לפנטז על פינה כזו בבית. עם הבקבוקים, כמובן. ליד היינות והוויסקי יגישו כאן גם מגשי נקניקים וגבינות (14 ש"ח). בקרוב יושק פה גם בקבוק יין "אנדמונד אלנבי" – מותג חדש של החנות (כ־100 ש"ח).

Beer Box | בירות מרחבי העולם

בשורה אחת: בירות מרחבי העולם. בהרחבה: אחד מהקירות הכי יפים שנתקלנו בהם בשוק, עם תצוגה ססגונית ומרהיבה של 200 סוגי בירה (מישראל ומהעולם) במחירים נגישים לגמרי (מפחית ב־7 ש"ח ועד בקבוק ב־30 ש"ח). והשוס? אפשר לשבת במקום או לקחת בירות הביתה במארז קרטון מעוצב לנשיאה שמיועד לשלושה, שישה או תשעה בקבוקים. נוסף על כך תוכלו לשתות במקום שליש בירה מכבי, גולדסטאר או עלמה ב־10 ש"ח  או שליש בק'ס, ג'מס, הובגובלין (בירת בוטיק בריטית) ופאולנר (עד 18 ש"ח).

beer box, מרימים לחיים. צילום:אנטולי מיכאלו
beer box, מרימים לחיים. צילום:אנטולי מיכאלו

 

Senor Chi – The Art of Rotisserie | עופות צלויים בטעמים

לפחות על פי הבאזז – לדוכן הרוטיסרי הזה, שצפוי להיתפתח בעוד כחודש וחצי, שווה לחכות. העוף הצלוי יגיע לכאן בשלושה כובעים שונים: עוף תאילנדי עם תיבול אסייתי שיוגש עם סלט פפאיה, סטיקי רייס ושלל רטבים תאילנדיים; עוף סיני בסגנון פקין שיוגש עם קרפים דקים, רוטב הוי סין ותוספות סיניות; עוף ישראלי שיוגש עם סלט ירקות וטחינה. את העופות ניתן יהיה לקבל בתוך לחמנייה חמימה או בצלחת.

דלישס דלי־בר | המבורגר וכריכי דלי

ההבורגרייה המוכרת,ש לה סניפים בשווקים ובפינות שונות בעיר, פוגשת אותנו שוב בשוק אלנבי־רוטשילד. הקונספט מזכיר את הסניפים האחרים: כריכי בשר אמריקאיים לצד המבורגרים ותוספות. בתפריט תמצאו כריך קורנביף (200 גר' חזה בקר מעושן ב־49 ש"ח, כריך נקניקיית עגל ספרדי בלחמנייה עם כרוב כבוש ובצל מטוגן (30 ש"ח), המבורגר עם איולי חרדל ואיולי שום ודבש (44 ש"ח) או המבורגר ספיישל כפול (79 ש"ח). במחלקת התוספות תמצאו פה פוטטוס מעושנים בתנור (12 ש"ח), אספרגוס/כרובית/ברוקולי על הפלנצ'ה (18 ש"ח) ועוד.

La Farina | מאפים ולחמי מחמצת

בדיוק כמו שהייתם מדמיינים שתיראה מאפייה בשוק מפונפן, ככה נראה הסניף החדש של לה פרינה: מדפי עץ גדולים וכבדים, ויטרינה ששומרת על הסנדוויצ'ים טריים ושלל פוקצ'ות, מאפים מתוקים ומלוחים, עוגות, לחמי מחמצת ועוד. שווה להתעכב על כריכי הפוקצ'ות (29 ש"ח) שבאים במילויים שונים כגון מוצרלה, נתחי הודו, "מילאנו" עם נקניק וארוגולה ועוד. גם הלחמים שווים עצירה: לחם תאנים (18.90 ש"ח), לחם חמניות (17.90 ש"ח), רוסטיק (לחם כפרי מקמח לבן ומחמצת שיפון) עם פרג (17.90 ש"ח), לחם שיפון ואגוזים (24.90 ש"ח) ועוד.

שוק רוטשילד אלנבי, אלנבי 38 פינת שד' רוטשילד 36 תל אביב. ראשון־שלישי, 7:00־2:00, רביעי־שבת 7:00־אחרון הלקוחות