אושר בלחמניה: ההמבורגר והנקניקיות הטובים בישראל

בניחוח בווארי, עם טחינה וצנוברים והמקום שבו הגודל בהחלט קובע: רשימת ההמבוגרים והנקניקיות הכי טובים בארץ - וגם שניצל אחד שלא יכולנו להשאיר בחוץ. מה לשים לכם בצד?

פרנק (צילום: דניה ויינר)
פרנק (צילום: דניה ויינר)
14 ביולי 2016

פרנק

טוב שהיה מי שהבין שלנקניקיות יצא מוניטין מפוקפק שלא בצדק, ושהגיע הזמן לתת להן להתבטא. זאב טנא – מוזיקאי, זמר מחאה וטכנולוג מזון בהכשרתו – הוא העומד מאחורי רשת הנקניקיות האהודה שהפכה תוך שנים אחדות למוסד תל אביבי. תריסר סוגי נקניקיות איכותיות מונה היום התפריט, מברטוורסט ופרנקפורטר קלאסיות ועד לנקניקיית עגל עם אמנטל או קארי וורסט, ואל הנקניקיות (כשרות ולא כשרות) מצטרפים שישה סוגי חרדל ושלושה סוגי מיונז, לא פחות. נקניקייה עסיסית, מוגשת בלחמנייה לבנה רכה לצד סלט תפוחי אדמה – ליותר מזה לא נצרך אדם בחייו כדי לחוש ולו לרגע מאושר. או לכל הפחות ברלינאי (25־31 ש"ח).

פרנק

[tmwdfpad]עוד כתבות שיעניינו אתכם:
כדור נגד דיכאון: הפלאפליות הכי טובות בישראל
ניגוב עניינים: החומוס והסביח הטובים בישראל

ויטרינה

שום אימוני פוטבול אמריקאי מפרכים לא יכינו אתכם לקרבות המרפקים בתורים של הוויטרינה, המזללה שהחלה כעמדה למכירת נקניקיות והפכה להמבורגרייה הכי נחשקת בעיר. בהיכל התהילה: קציצת המבורגר כרסתנית מבשר צוואר עם גבינת אמנטל ורוקפור, צ'יפס בטטה ותפוח אדמה עם גרידת לימון, ועל הכל מרעיפים קטשופ סלק סגול. מי שהתייאש מהתור האינסופי המשחר לפתחו של הסניף המקורי באבן גבירול יתנחם בתור הקצת יותר קצר בסניף החדש ורחב הידיים שנפתח ברחוב לילינבלום (28 ש"ח לנקניקייה, עד 60 ש"ח לארוחת המבורגר).

ויטרינה

מזללת ויטרינה (צילום: אינסטגרם ויטרינה)
מזללת ויטרינה (צילום: אינסטגרם ויטרינה)

יומנגס

הגודל הכי קובע, לגמרי קובע, לחלוטין קובע ורק הגודל קובע. זה מה שהחליטו במזללת המבורגרים מוגזמת שהפכה למוקד עלייה לרגל לחובבי בשר והמבורגר מכל רחבי הארץ. בתפריט המבורגרים שונים (קלאסי, מקסיקני עם פלפל חריף וצ'יפוטלה, צרפתי עם כבד אווז וכמהין ועוד כיד הדמיון הטובה) המוגשים במשקל רגיל, במשקל גדול ובמשקל ענק (660 גרם). ההקפדה על איכות הבשר ורשימת התוספות היצירתיות לקציצות (כולל מבחר נקניקים וגבינות מיובאות) מקשים את מציאת השולחן הפנוי ברוב שעות היום והלילה (47־166 ש"ח, תלוי במשקל הנתח).

יומנגס

בורגר סאלון

רשת ההמבורגרים שפזורה מחיפה ועד ראשון לציון שייכת לבעלי האטליז ומסעדת הבשרים לימוזין, שהקימו בוקרים שהתמחו בגידול בקר ובקצבות. בבורגר סאלון מכינים המבורגרים שנקצצים במקום לעיני הלקוחות מנתחי בקר שמקורם בחווה שבעמק יזרעאל. הבשר מתובל רק במלח, בפלפל ובבצל – הרי בשר טוב אינו נצרך לתוספות נוספות – ומוגש בתוך לחמניות טריות הנאפות במקום. שווה לנסות גם את כריך הסלופי ג'ו (37־66 ש"ח).

בורגר סאלון (ברחבי הארץ)

בורגר סאלון (צילום: דניה ויינר)
בורגר סאלון (צילום: דניה ויינר)

ביירן מרקט

מסעדת ביירן הביאה לעיר העברית הראשונה טעמים ונינוחות בוואריים בדמות מיני פרצעל ותבשילים עשירים ומנחמים. בדוכנים הבוואריים השוכנים בשרונה מרקט ובסינמה סיטי מגישים את גרסת אוכל הרחוב של המטבח הגרמני־אוסטרי: מבחר נקניקיות (כולל קאריוורסט, נקניקיית קארי קלאסית) המוגשות בלחמניות חלב רכות ומעליהן הר של גבינה מותכת; קוביות שניצל וינאי; טוגני תפוחי אדמה ובצל ועוד (22־44 ש"ח).

ביירן מרקט

ביירן (צילום: דניה ויינר)
ביירן (צילום: דניה ויינר)

קניבר

מזללת ההמבורגרים החיפאית מגישה כבר 15 שנה קציצות המבורגר איכותיות הנטחנות במקום מבשר בקר נהדר. ההמבורגרים מגיעים בשני גדלים – 220 גרם ו־440 גרם למיטיבי לסת – ובמגוון טעמים כמו המבורגר אסייתי או המבורגר טלה עם טחינה וצנוברים בהשראה לוקאלית. לצמחונים מגישים כאן המבורגר צמחוני טוב על בסיס פטריות ופולי סויה, ויש גם גראטן תפוחי אדמה ושניצלונים ברוטב קארי. האווירה שכונתית ומסבירת פנים, גם בזכות עיצוב ספון עץ המתכתב עם מזללות ודיינרים אמריקאיים (47־71 ש"ח).

קניבר

קאניבר (צילום: דניה ויינר)
קאניבר (צילום: דניה ויינר)

המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים

סלופי ג'ו, כריך הבשר האמריקאי המפורסם, מכיל בשר בקר טחון מושחם עם בצלים, פלפלים חריפים ושום ומוגש בלחמניית המבורגר. בגרסה הישראלית של המוסד לכריכים מיוחדים מדובר בבשר אונטריב מבושל במשך שעות לרכות נהדרת ואז מפורק, מתובל ברוטב ברביקיו ומוגש בתוך לחמנייה רכה עם סלט קולסלאו. הבשר הטוב מגיע מהאטליז של אחד השותפים, בן למשפחה ארגנטינאית, ולצד העונג הצרוף הזה מוגשים גם טוגני תפוחי אדמה (10 ש"ח לצ'יפס, 38 ש"ח לכריך, 50 ש"ח לכריך, צ'יפס ושתייה).

המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים

המוסד (צילום: דניה ויינר)
המוסד (צילום: דניה ויינר)

בחירת המערכת: שניצל ציון

"אצל ציון הירקון פינת טרומפלדור/ בין הדואר וקולנוע דן/ שמים הרבה הרבה לב בצלחת/ בשביל מעט מעט כסף קטן/ שמים הרבה אהבה בפיתה". מילים ולחן: מאיר אריאל. מי שהכיר את השיר לא היה יכול שלא להסתער על הכוך הזעיר שמאכיל את רעבי תל אביב זה שלושה עשורים בשניצל ביתי, מהסוג שהרבה הורים לא טרחו לטגן מעולם לילדיהם אבל מעלה מיד בועת מחשבות על בית ישראלי אוהב. השניצל אצל ציון מטוגן ברגע ההזמנה ומוכנס חם לפיתה עם סלטים טריים, קצת חריף וחיוך ענקי (25 ש"ח).

שניצל ציון