מידות טובות: מותג האוברסייז Two Tone לא מפחד ממידה 48

לצמד המעצבים זהר כלב ושמעון אזקיאל נמאס מכך שעולם האופנה עושה סטופ במידה 44, אז הם הקימו את מותג האוברסייז המקומי Two Tone. כעת הם חוגגים שלוש שנות פעילות ומשיקים חנות חדשה

זהר כלב ושמעון אזקיאל מהמותג Two Tone. צילום: נמרוד סונדרס
זהר כלב ושמעון אזקיאל מהמותג Two Tone. צילום: נמרוד סונדרס
23 בפברואר 2017

לפני כשנה וחצי נכנסו רשת האופנה המקומיות למלכוד. ליתר דיוק, למלכוד 42. הכל התחיל כשאתי רוטר, מנכ"לית חברת קסטרו, הכעיסה את חברות קבוצת הפייסבוק "אין לי מה ללבוש: מלכוד 42" כשהסבירה מדוע אי אפשר למצוא בחנויות הרשת בגדי נשים מעל מידות 42 ו־44. מידות אלה אולי נחשבות לגדולות בקנה המידה הצר של עולם האופנה, אך כאן בישראל, אלו הן מידותיה של האישה הממוצעת. המהומה התפשטה כמו אש בשדה כותנה, והציתה מחדש את השיח הישן על אודות אידיאל היופי כשעל המוקד הועלו רשתות נוספות מהארץ ומחו"ל, בהן רנואר, פוקס, זארה וטופשופ.

זהר כלב ושמעון אזקיאל מהמותג Two Tone. צילום: נמרוד סונדרס
זהר כלב ושמעון אזקיאל מהמותג Two Tone. צילום: נמרוד סונדרס

במקביל, אי שם בדרום לבה של הבועה התל אביבית, הלך והתבסס לו Two Tone – מותג צנום ועצמאי שדוגל בפריטי לבוש במידה אחידה שמתאימה לטווח מידות רחב. עד כמה רחב? ממידה 38 עד מידה 48. את הטון הזוגי מכתיבים בני הזוג זהר כלב ושמעון אזקיאל, שיחגגו בחודש הבא שלוש שנים לבייבי האופנתי המשותף. בעקבות התרחבות פעילות המותג, החליטו המעצבים שהגיע הזמן להוציא את הסטודיו מהבית ולפתוח חנות. בחודש האחרון פעלה החנות החדשה בגן החשמל בסופי השבוע בלבד. בסוף השבוע האחרון הסתיימה תקופת ההרצה והחנות הושקה באופן רשמי תוך מעבר לשישה ימי פעילות בשבוע. בקיצור, אפשר לשלול על הסף את טענות הרשתות כי אין מספיק ביקוש למידות נדיבות.

TwoTone. צילום: רותם לבל
TwoTone. צילום: רותם לבל

"מידה 44 זאת המידה של רוב הישראליות, ולחשוב שברוב הרשתות אין בכלל את המידה הזאת? אני לא מבינה את זה", מתרעמת כלב. "למה אישה במידה 44 צריכה ללבוש שמלת לייקרה מכוערת? למה היא לא יכולה ללבוש משהו שיגרום לה להרגיש מהממת?".

למה באמת?

"כי הרבה יותר יקר וקשה לפתח בגד אחד שמתאים לטווח המידות 38 עד 48. יש גם עניין המיתוג. כשהציעו לנו להשתתף בפעם ראשונה ביריד אופנה למידות גדולות, גיליתי רתיעה. חששתי מאיך שזה ישפיע, כי בלקוחות שלובשות מידה 38 יש משהו קצת סנובי – הן לא רוצות להיות מזוהות עם פלוס סייז. אני מודה שבהתחלה היה לי קשה לצאת מהארון ולהגדיר את Two Tone כמותג אוברסייז, אבל לאחר שעשינו את הצעד הזה הבנתי שזאת החובה שלנו ושאין מה להסתתר. אני סולדת מאפליות אופנתיות ומכך שלקוחה נכנסת לחנות ומראים לה את הדלת כי אין את המידה שלה. אני תמיד אומרת שכמו שלרופא יש אחריות על המטופלים שלו אז גם למעצב אופנה חייבת להיות אחריות מסוימת כלפי הלקוחות שלו, במיוחד כשמדובר בנשים רגישות שנתונות ללחצים חברתיים".

מה יהיה ביום שלקהל ימאס מאוברסייז? שהטרנד יחלוף?

אזקיאל: "זה לא יחלוף. האוברסייז הפך כבר לקלאסיקה. פה ושם יש את הבחורות שנרתעות כי הן חושבות שאלה בגדים לבחורות מלאות, או להפך, בחורות מלאות שחושבות שהבגדים יחמיאו רק לרזות. הרתיעה עוברת בשנייה שהן מודדות ורואות שזה עובד".
כלב: "מבחינתי מגמת האוברסייז שקולה ללשרוף חזיות – יש בכך משהו פמיניסטי. נשים לא רוצות ללבוש יותר דברים צמודים ולא נוחים, ויש פלח מאוד קטן באוכלוסייה שלא מתחבר לגישה הזאת".

TwoTone. צילום: רותם לבל
TwoTone. צילום: רותם לבל

Two Tone הוקם תוך חצי שנה מתום לימודיה של כלב, וכבר בעונה הראשונה הוא הצליח להתבלט בנוף המקומי. לראיה, המותג השתחל בין לילה לכל 12 הסניפים של רשת המעצבים היוקרתית רזילי. "היה לי חיבור ממש טוב עם אורית הבעלים ועם נועה הקניינית כבר מהרגע הראשון. גם הקולקציה נמכרה היטב", מספרת כלב. בקולקציה השנייה, מה שנקרא בעגה המוזיקלית מבחן האלבום השני, הגיעה תפנית בעלילה. "כשהצגתי לאורית את הקולקציה היא שלחה אותי הביתה לגנוז את כולה", משחזרת כלב. "בכיתי בהיסטריה כל הדרך חזרה. היא נתנה לי חודש לעשות זאת ולא ידעתי איך אצליח להרים קולקציה חדשה בזמן כל כך קצר".

על מה הקולקציה נפלה?

"היא פשוט לא הייתה Two Tone. הקולקציה הראשונה המשיכה את פרויקט הגמר שלי מהלימודים, ובקולקציה השנייה ניסיתי להיות יותר מסחרית ומשהו הלך לאיבוד. זה קורה להרבה מעצבים צעירים. עם זאת, אורית הייתה מקסימה. היא לא ויתרה לי וזה הדבר הכי טוב שקרה למותג. כך הבנתי שנקודת החוזקה של המותג היא האוברסייז".

TwoTone. צילום: רותם לבל
TwoTone. צילום: רותם לבל

בשלב הזה נכנס אזקיאל לעסק ומיזג את תכשיטי הפורניר שלו עם קו הביגוד של בת זוגו. כיום הם גם משווקים את עיצוביהם בחמש נקודות מכירה מעבר לים, בהן דרום אפריקה, אוסטרליה והולנד, ומשתתפים בירידי אופנה בינלאומיים.

בימים אלה מבצבצים בחנות ניצנים ראשונים מקולקציית האביב. בעוד שהקולקציה הנוכחית והחורפית נוצרה בהשראת עולם המחול, הקולקציה שבדרך נשענת על השראה אחרת – בגדי אדונים ומשרתים. "אני יודעת שזה לא הכי קורקטי אבל איכשהו נמשכנו למקום הזה", מודה כלב, ומגלה שהעונה מצטרפים לשמלות ולטוניקות הכותנה השגורות דגמים שהשניים לא ייצרו בעבר כגון חצאיות, אוברולים ומכנסיים קצרים.

TwoTone. צילום: רותם לבל
TwoTone. צילום: רותם לבל

בשנה האחרונה מייצרים זהר ואזקיאל גם תיקי עור, וכעת במסגרת ההתרחבות הם עובדים על פיתוח קו מוצרי נייר שיכלול מחברות, כרטיסי ברכה, וואשי טייפ ועוד. "אנחנו רוצים לתרגם את האסתטיקה שלנו למוצרים נוספים", אומרת כלב. "שמעון לא מבין את האובססיה שלי למוצרי נייר, אבל דווקא כיום בעידן הדיגיטלי אני מוצאת משהו מרגש בלחזור קצת אחורה".

Two Tone,י  640־1,250 ש"ח לפני הנחות סוף עונה, לבונטין 6 תל אביב