מדע על הבר 2015 – כל הברים וההרצאות

כל הברים שמשתתפים במדע על הברים עם כתובות, טלפונים ושם ההרצאה

3 במאי 2015

לחצו לרשימת ההרצאות של מדע על הבר 2016

58 מדענים, 57 ברים, שלושה רקדנים, שני כנרים, זמרת סופרן אחת ומספר לא ידוע של כוסות וויסקי. מדעני מכון ויצמן למדע ישרטטו בתל-אביב את קווי המתאר של חזית המדע העולמית.

מכון ויצמן ומגזין טיים אאוט, שמחים להזמינכם לערב מדע על הבר 2015, שיתקיים בברים נבחרים בתל-אביב. האירוע יתקיים בברכת עיריית תל-אביב ובשיתוף ביה"ס חמד"ע, ומותג הוויסקי Grant's.

• ההרצאות יתקיימו ביום חמישי ה-14 במאי בשעה 20:30

• מספר המקומות מוגבל, מומלץ להזמין מקומות מראש

לפירוט ההרצאות

מדע וריקוד מודרני: פרופ' איתן גרוס ישלב בהרצאתו קטעי ריקוד מודרני, שהוא יבצע בעצמו, בשיתוף עם הרקדן שחר בנימיני (לשעבר, בלהקת בת-שבע). איתן ושחר יספרו על הדרך שבה הריקוד תורם לחקר תעלומות גוף האדם, ובפרט תעלומות המיטוכונדריה – האיבר התוך-תאי שאחראי למשק האנרגיה בגופנו.

מדע ואופרה: פרופ' אהוד שפירא ישלב בתחילת הרצאתו שני שירי אופרה, מיצירתו של המלחין האיטלקי בן המאה ה 17, הנרי פרסל. אל פרופ' שפירא, השר בריטון, יצטרפו זמרת הסופרן יעלה אביטל, הפסנתרנית הבין-לאומית רויטל חכמוב, והכנרים גלעד הילדסהיים ופאבל לוין. אחד מהשירים שהם יבצעו קרוי "שיר למכשיר", שהוא, למעשה, שיר תהילה אלגורי למזקקת בירה. השיר השני מביא תובנות של פוליטיקאי מזדקן שמצא פתרון למצוקות הפוליטיקה (ציטוט: "לשתות – וכך לתמוך במדינה").

מדע ואמנות: ארסניי פינקלשטיין ישוחח על הדרך שבה אמנים, לאורך ההיסטוריה, חקרו את יכולותיו של מוח האדם, ופיתחו – על בסיס התובנות שהשיגו – אמצעים שאיפשרו לנו להציג, לייצג ולהבין את המציאות (הפיסית או הנפשית), באמצעות אמנות.

מדע והעיר הגדולה: מכון ויצמן למדע רואה לעצמו חובה וזכות לחלוק את הידע המדעי, ואת תחושות ההתלהבות מההרפתקה הגדולה של הרחבת הידע האנושי. זו הפעם החמישית שמדעני המכון מביאים את בשורת המדע לברים בתל-אביב. מדובר בסיפור הצלחה מהדהד, ששינה את הרגלי הבילוי והכניס מרכיב חדש, מקורי ובלתי צפוי לחיי הלילה בעיר הגדולה. "מדע על הבר" מהווה מודל לחיקוי, וארגונים רבים הולכים בעקבות המכון ומקיימים אירועים שונים "על הבר".

האם ייתכנו מציאויות מקבילות? האם יש ביקום חומר אפל ואנרגיה אפלה? האם קיימים חיים מחוץ לכדור-הארץ? האם אפשר ליצור מוח מלא…

Posted by ‎טיים אאוט תל אביב Time Out Tel Aviv‎ on Tuesday, May 5, 2015