מחאת האיך קוראים לזה

קבוצת פעילים אזוטרית יוצאת למאבק למען מטרה זניחה שמעטים מזדהים עמה

מחאת האיך קוראים לזה
מחאת האיך קוראים לזה

יותר מעשרה אנשים התכנסו בשבת האחרונה בשטח שבו עומדים לבנות איזשהו פרויקט כדי למחות נגד מה שהם מגדירים כ"מחדל הכי גדול של העירייה מאז השלולית ברחוב מלצ'ט". מדובר בשיאו של מאבק שנמשך כבר מאמצע השבוע, והולך וצובר תאוצה ברשתות החברתיות ובסמולטוקים בקפה אלבי. קבוצת הפייסבוק של המאבק, שנפתחה לפני כמה ימים בלבד, כבר סחפה אליה 23 חברים, לא כולל כותב הכתבה, והיד עוד נטויה.

להפגנה בשבת הגיעו פעילי המאבק, כמה חברים שעשו להם רגשי ועוד סקרנים אחדים. ואלון לי גרין. "נמאס לנו שהעירייה עושה בשטח הציבורי שלי, שלך, של כולנו, מה שבא לה", הסביר מארגן האירוע והאיש שעומד בראש המחאה, אסף קוטר. "הפרויקט החדש שמתוכנן להיבנות במקום השומם הזה יהרוס את אחד השטחים הסתמיים הכי חשובים שיש היום בתל אביב. לוקחים מרחב שכולו אדמה ורוצים לבנות עליו פרויקט יוקרתי בשביל עוד כמה ג'ובות לעירייה. איפה לעזאזל נעשה ל"ג בעומר – בזיקות הנאה?".

קוטר וחבריו לא לבד. גם החברה להגנת הטבע הצטרפה בימים האחרונים למאבק, בעודה מביעה תמיכה גורפת בעמדת הפעילים. במכתב פומבי ששלח לעירייה ראש סניף החברה להגנת הטבע בתל אביב, ישקה צמח, נכתב: "זו לא הפעם הראשונה שהעירייה לוקחת שטח עם פוטנציאל טבעי להפוך לחניון פיראטי ומפקיעה אותו לטובת פיתוח עירוני. לא נעמוד מנגד בזמן שחולדאי מפר ביד גסה את האיזון בין משהו למשהו".

גם הבלוגר האורבני מואב מלמן פרסם פוסט תמיכה במוחים, ובו כתב כי "בעוד בכל העולם מבינים היום יותר מתמיד את החשיבות של שטחים מיותרים למרקם הקהילתי של השכונה, עיריית תל אביב עדיין חיה ב־2013 מבחינה תכנונית". עוד הוסיף מלמן באקראי את המילים: "עירוב שימושים, ג'נטריפיקציה ושיתוף הציבור". במקביל הפנתה חברת המועצה שלי דביר (עיר לכולנו) שאילתה דחופה לראש העיר חולדאי, ובה ביקשה לדעת "למה מה קרה?".

תגובת עיריית תל אביב: "מה?".