הקוד האתי – דיני טיסות

מה לעשות כשארזתם יותר מדי, באיזה שלב בטיסה מותר לצוד מקום טוב יותר במטוס ואחת ולתמיד - מתי זה בסדר להוריד לאחור את כיסא המושב?

צילום מסך מתוך "סיפורים פרועים"
צילום מסך מתוך "סיפורים פרועים"
16 באוגוסט 2017

 

כלוב הזהב

אוי לא, התיק שאתם רוצים להעלות למטוס לא עובר את מבחן הכלוב העלוב של טיסות הלואו קוסט? לא, לא לגיטימי לבקש מנוסעים זרים לאחסן אצלם ציוד וגם לא מכובד לעכב את התור כולו מפני שאתם מתעקשים לריב עם דיילת הקרקע המסכנה. אתם כן יכולים לפרוש הצדה בבושת פנים ולהתחיל ללבוש עליכם עוד ועוד בגדים בתקווה שתצליחו להקטין את נפח התיק, או לחלופין לעשות את המובן מאליו – לשלם עוד עשרה דולרים, קמצנים.

 

משחקי הכס

עליתם לטיסה והתיישבתם במקומכם? לפני שתתחילו לשפר עמדות, עליכם להמתין שכל הנוסעים יתיישבו במקומותיהם ודלת המטוס תיסגר. רק אז באפשרותכם לנסות לאתר שורה, ורק כזו שבה *שני* כיסאות פנויים, אחרת מה הטעם. קחו בחשבון שמלכת הקארמה מסתכלת על הדברים הללו בקפידה, ויש סיכוי סביר שהמקום שתעברו אליו יכלול שלושה תינוקות צורחים ברדיוס של שתי שורות, וכיסא שלא יורד אחורה.

 

במבט לאחור

מתכוונים לקחת את כיסא המושב אחורה? זכרו את כישלון ההתנתקות החד צדדית ונסו לבצע את הפעולה באמצעות דיאלוג עם האדם שנמצא מאחוריכם, בסופו של דבר אין לו באמת ברירה. לצד זאת, אם האדם שלפניכם כבר הוריד את הכיסא שלו – כך גוברת הלגיטימציה שלכם להוריד את הכיסא בעצמכם.

 

צפייה שיתופית

האדם שיושב לידכם חכם מכם והביא לפטופ עם סרטים? אל תנעצו מבטים לראות במה הוא צופה וודאי שאל תנסו לרכוב על העגלה הזאת ולצפות גם. אתם עוד לא בשלב הזה ביחסים.

 

הגנת ינוקא

בחרתם לטוס עם תינוק שלא מפסיק ליילל כל הטיסה? חובה עליכם להתנצל בפני כל מי שיושב מסביבכם בכל שעה עגולה. הרגתם.