סדרות מומלצות: הסדרות הכי טובות שעדיין לא ראיתם

על נטפליקס חרשתם, ה-VOD לא עומד בקצב שלכם ואתם מתחננים בפייסבוק להמלצות בינג' שיצילו אתכם. הנה סדרות מעולות שראויות לזמן שלכם

מתוך "Fresh Meat"
מתוך "Fresh Meat"
14 באוגוסט 2019

בשנים האחרונות רשתות הטלוויזיה השונות, בארץ ובחו"ל, מפציצות בלי הפסקה בסדרות שאנחנו "חייבים לראות", ומצד שני האינטרנט מאפשר לנו לחזור לקלאסיקות שאנחנו "חייבים להשלים". לפעמים כל השפע הזה יכול להיות קצת יותר מדי. ביקשנו מחברי מערכת Time Out להמליץ על סדרות פחות מוכרות מרחבי העולם שהם הכי אהבו. תמצאו כאן סדרות מומלצות חדשות, קלאסיקות ודברים שבטוח שכחתם מהם. צפייה מהנה.

כתבות נוספות על טלוויזיה:
20 הסדרות הישראליות הטובות ביותר בכל הזמנים
הרגעים הבלתי נשכחים בטלוויזיה הישראלית
הסדרות האמריקאיות הכי טובות אי פעם
בחנו את עצמכם: האם אתם מכורים לטלוויזיה?
השאלון שיעזור לכם להחליט מה לראות

חצר עץ התפוח

של מי? BBC
למי? חובבי מותחנים ריאליסטיים
כמה עונות? 1

ד"ר איבון קרמייקל היא מדענית מבריקה בתחום הגנטיקה, אשה בגיל המעבר שנשאבת לרומן אימפולסיבי עם חבר פרלמנט צעיר ממנה, הכולל בעיקר סקס קינקי במקומות ציבוריים. קשה להסביר למה המיני סדרה הזאת כל כך מעניינת מבלי לספיילר את האירוע הדרמטי שקורה לאיבון, אבל בואו נגיד שמדובר במשהו שאנחנו בדרך כלל לא שומעים עליו כשמדובר באשה בת חמישים פלוס ממעמד גבוה. בסך הכל ארבעה פרקים בני שעה כל אחד שבוודאי לא תתאפקו מלגמוע בבינג' אימתני.

קטסטרופה

של מי? אמזון וערוץ 4 הבריטי
למי? זוגות שהתייאשו מהחיים
כמה עונות? 4

רוב דילייני ושרון הורגן כתבו, הפיקו ומככבים בקומדיה הבריטית המצוינת הזאת, שממחישה איך נראים החיים כשאנשים בסך הכל נקלעים לסיטואציה. אחרי סטוץ חמוד של שבוע, שרון נכנסת להריון מרוב ומחליטה שבגילה המתקדם כדאי לה לשמור את הילד. רוב האלכוהוליסט לשעבר אומר לה סבבה, כי אין לו יותר מדי מה לעשות בחיים – וככה שני אנשים שלא באמת מכירים זה את זו אשכרה מתחתנים ומגדלים ילדים ביחד. זאת לא אהבה ענקית מתפרצת, אלא זוגיות פונקציונלית בגבולות הסביר, עם סיטואציות מצחיקות נורא מרוב שהן מעוררות הזדהות. בונוס: קארי פישר בתפקיד האמא ההזויה של רוב.

Portrait Artist of the Year

של מי: Sky Arts (זמין ביוטיוב)
למי: אנגלופילים נעימי מזג וחובבי ציור
כמה עונות: 7

בימי השרב הקופחים, לעתים מתעורר חשק להכניס קצת מזג אירופאי קריר ומתורבת לחיים. ריאליטי ציור? תנו לנו קצת מזה! הפורמט המנומס ונעים המזג של "Portrait Artist of the Year" בהחלט מספק את הסחורה. אמני פורטרט נבחרים מרחבי הממלכה המאוחדת ומתחרים על התואר הנחשק. בכל פרק נכיר תשעה אמנים, מקצועיים וחובבנים, שהתקבלו בזכות הגשת פורטרט עצמי. אלה מחולקים לשלוש קבוצות, ולכל קבוצה מייעדים אישיות בריטית מוכרת אותה עליהם לצייר במשך 4 שעות. בתום הזמן הסלב בוחר את הפורטרט האהוב עליו והשופטים בוחרים אחד שיתקדם לשלב הבא. בין היושבים השנה: מייזי וויליאמס ("משחקי הכס"), ג'ודי קומר ("להרוג את איב") ועוד רבים וטובים. הזכייה מקנה לבעליה פרס כספי ודיוקן בהזמנה מיוחדת של סלב על (השנה היה זה טום ג'ונס) שייתלה באופן קבוע באחד ממוסדות האמנות המכובדים.

מייזי וויליאמס מצטיירת ב"Portrait Artist of the Year"
מייזי וויליאמס מצטיירת ב"Portrait Artist of the Year"

Press

של מי? BBC One
למי? כל מי שאוהבים להציץ מאחורי הקלעים של העולם
כמה עונות? 1

עולם העיתונות המודפסת הדועך הוא זירת קרב בסדרה הקצרה והעוצמתית של BBC, שמתארת התנגשות בין עיתון יומי שמאלני ומונחה אג'נדה לבין צהובון חינמי שאינו בוחל בטריקים מלוכלכים כדי להביא את הכותרת הגדולה הבאה. שני ענקי המדיה האלו מנסים לשרוד בעולם שהשאיר את הפרינט מאחור, וברקע מתרחשות קונספירציות שמאיימות לשנות את הכל. למרות הנושאים הרי הגורל, הקצב המהיר של הסדרה והדמויות העגולות והאמינות גורמות לששת הפרקים לעבור מהר מדי.

Waco

של מי? Paramount Network
למי? חובבי כתות ומי שמאמינים שהיצירה חשובה יותר מהיוצר
כמה עונות? 1

שישה פרקים דחוסים ואינטנסיביים שמגוללים את סיפור המצור על כת הדווידים בעיירה ווייקו שבטקסס ב־1993. את המנהיג הרוחני הכריזמטי דיוויד כורש מגלם במיומנות מרשימה טיילור קיטש ("אורות ליל שישי") שגם הפיק את הסדרה. כורש מתואר פה כדמות הרבה פחות דמונית ומטורללת מהצפוי, והצפייה תותיר אתכם פעורי פה דווקא לגבי התנהלות הממשל האמריקאי ופחות בגלל האני מאמין של חברי הכת.

הסדרה, שאחד ממפיקיה הוא הארווי וויינסטין, עלתה סמוך מאוד להתפוצצות פרשת התקיפות המיניות ולכן נקברה די מהר ולא נהנתה מהשבחים שמגיעים לה בזכות. שמו של וויינסטין הוסר מהקרדיטים, אבל הנזק כבר נעשה. צפו בה, היא שווה את זה.

Crashing

של מי? נטפליקס (במקור ערוץ 4 הבריטי)
למי? חובבי סדרות שמבוססות על שישה אנשים שגרים יחד
כמה עונות? 1

לפני שאתם נוחרים בבוז ידעני, מדובר בסדרה הבריטית ולא בסדרה האמריקאית העוסקת בחייו של הקומיקאי פיט הולמס. שישה צעירים בני 20 ומשהו עוברים לגור במבנה של בית חולים נטוש בלונדון, שם שכר הדירה נמוך במיוחד (הדיירים מכונים "שומרי נכסים" והמטרה היא למנוע פולשים), והתפרנות היא פחות או יותר המכנה המשותף היחיד ביניהם. לא נלאה אתכם בעלילות החבורה, אבל אל תיתנו למראה הלא מוקפד של הסדרה לתעתע בכם. אתם תתמכרו מהר מאוד לגישה הכאילו בלתי אמצעית לדמויות, ומשם קצרה הדרך לאכזבה מהעובדה שאין עוד עונה.

Fresh Meat

של מי? נטפליקס (במקור ערוץ 4 הבריטי)
למי? מה אתם יודעים, עוד סדרה על שישה אנשים שגרים יחד
כמה עונות? 4

דרמה קומית בריטית, המשולש הקדוש והקסום. בסיס העלילה מתרחש בדירה שאותה שוכרים שישה סטודנטים בשנתם הראשונה באוניברסיטה הסמוכה. כולם נרשמו מאוחר מדי ללימודים, ולכן הם אינם גרים במעונות כמו כולם. יש בחור האקסצנטרי שהפך את המטבח למפעל שרקוטרי מאולתר, סטודנטית עם בעיות סמים קשות, אחרת שמנהלת רומן עם מרצה נשוי וגם אחד טחון, שיהיה את מי לשנוא.

זה מצחיק וקצת אפל ובעיקר מקסים נורא, אבל יכול להיות שתצטרכו לקחת הפסקה מדי כמה פרקים. אחד הדברים הטובים שיצאו מהסדרה הזאת הוא ג'ק ווייטהול, שלוקח זמן לעכל ולחבב אחרי שמתגברים על הדחייה מבן דמותו.

The Mighty Boosh

של מי? BBC Three
למי? חובבי טרלולים
כמה עונות? 3

כל הטרלול שבעולם דחוס ל־20 פרקים. נואל פילדינג וג'וליאן בארט הם וינס נואר והווארד מון שעובדים יחד בגן חיות בעונה הראשונה, שותפים לדירה בעונה השנייה ועובדים בחנות קסמים בעונה השלישית. בין לבין הם מקימים להקה, מגיעים לירח, נקלעים לקרב איגרוף עם קנגורו, נחטפים על ידי בן ים ומזמנים שדים מהגיהינום. אין המשכיות, אין ממש היגיון, האפקטים גרועים, וזה נפלא.

מתוך הסדרה "The Mighty Boosh"
מתוך הסדרה "The Mighty Boosh"

Neon Genesis Evangelion

של מי? נטפליקס (יעלה באביב)
למי? מי שרוצים לראות את סדרת האנימה הטובה אי פעם
כמה עונות? 1

שנים אחדות לפני שהאנימציה היפנית הפכה ללהיט בעולם עם "פוקימון" ו"הנסיכה מונונוקי", הידאקי אנו יצר את אחת הסדרות החשובות בתולדות יפן ואת אחת מסדרות האנימציה הטובות אי פעם. אם בפרקים הראשונים זאת נראית כמו עוד סדרה על מפלצות נגד רובוטים ענקיים, כל פרק שעובר הולך יותר רחוק – האקשן נעשה יצירתי ואלים יותר, הדמויות מתגלות כשבורות ומצולקות יותר, העיסוק בפסיכולוגיה ותיאולוגיה מעמיק והסיום הוא כבר הרהור פילוסופי של ממש. זו לא רק אחת מהסדרות המקוריות והאפלות ביותר שתראו, היא גם קורעת במכות כמעט כל יצירה שהגיעה אחריה על ילדים גיבורים בדיסטופיות. על סרטי ההמשך רצוי בהחלט לוותר.

מתוך הסדרה "Neon Genesis Evangelion"
מתוך הסדרה "Neon Genesis Evangelion"

Adam Ruins Everything

של מי? Tru TV
למי? אנשים שאוהבים להתנשא על אחרים כי הם טועים בדברים
כמה עונות? 3

בחליפה ושיער נוטף ג'ל, הקומיקאי אדם קונובר עובר נושא אחר נושא ומנפץ את כל מה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים עליו. הסדרה, שהחלה את דרכה באתר CollegeHumor, מצליחה לפשט רעיונות מורכבים ולהנגיש סיפורים היסטוריים נשכחים בלי לשעמם ולטרחן.

הכל באריזה כיפית וממש מצחיקה, עם דמויות קבועות שבין ניפוץ מיתוס לניפוץ מיתוס מספיקות להתפתח רגשית. בקורבנות: כריסטופר קולומבוס, הפרברים, תעשיית ה־Wellness, תיאוריות קונספירציה, תאריכי תפוגה, החומה של טראמפ והאולימפיאדה.

Patriot

של מי? אמזון
למי? אנשים שלא מפחדים מאתגרים
כמה עונות? 2

אחת הסדרות המבלבלות ביותר מבחינת ז'אנרים שצצו על המסכים בשנים האחרונות היא סדרת מתח עם אקשן, תזמון קומי מושלם, הופעות דרמטיות מעולות, ביקורת חברתית ושירים מקוריים. במרכז העלילה עומד ג'ון, שעובד בסוכנות ביון תחת אביו. כשמגיעות ידיעות שאיראן עומדת להגיע ליכולות גרעיניות, ג'ון נשלח לתפקיד סמוי כמהנדס אזרחי – תחום שהוא אינו מבין בו דבר אבל כשצריך לאלתר אז צריך.

הבעיה היא יותר שג'ון חולם להיות מוזיקאי פולק ענוג, וחמור מכך – שנים של עבודה שוחקת הביאו אותו לכדי דיכאון קליני. במקביל בלשית בלגית מתחילה לחקור רצח תמוה ולאט לאט מתחילה לקשר בינו לפעילות הריגול. זו יצירה משונה שדורשת ריכוז והתמסרות, אבל מי שיתחבר אליה יגלה פאזל מסחרר ונפלא של דמויות ודיאלוגים.

מתוך הסדרה "Patriot"
מתוך הסדרה "Patriot"

בלי לפגוע

של מי? ערוץ 4 הבריטי, בארץ ב־HOT
למי? לכולם, חוץ ממי שיש להם בעיה עם בדיחות גסות
כמה עונות? 3

דרמת משטרה שיצר פול אבוט ("לגדול בלי בושה") ושבמרכזה דמויות נשיות מעולות והומור שחור שאין לו סבלנות או כבוד לפוליטיקלי קורקט. צוות הבילוש בראשות ויויאן דירינג (ג'ואנה סקנלן הנהדרת) חוקר פשעים חמורים, בהם שחיתות וסחר בבני אדם, ומנסה לנווט בין הצורך לתפוס את האחראים ובין פוליטיקה פנים מערכתית ורצונם של הבוסים להציג נתונים חיוביים במסיבת העיתונאים הקרובה. היחסים בין הדמויות והפינג פונג המילולי בין השחקנים הופכים את "בלי לפגוע" ליצירה מהנה ומצחיקה שמתעלה הרבה מעל הז'אנר הלעוס.

Ride Upon the Storm

של מי? DR בדנמרק
למי? מי שמתחברים למשחק המילים בין Holy ו־Full of Holes
כמה עונות? 2

"Herrens Veje" (שם הסדרה בדנית), הפרויקט הנוכחי ועטור הפרסים מבית היוצר של התסריטאי הדני אדם פרייס ("בורגן") הוא דרמה כואבת אך מתגמלת העוסקת במשפחה שהעומד בראשה (לארס מיקלסן מעולה מתמיד) הוא נצר לשושלת כמרים מכובדת. לו ולאשתו שני בנים: אחד נטש את הדת בטריקת דלת והאחר פוסע בעקבות אביו הדומיננטי ונהיה כוכב עולה בכנסייה.

אל תיתנו לאלמנטים הנוצריים להרתיע אתכם. כמו סדרות נוספות רבות שסובבות סביב דת, גם זו עוסקת הרבה יותר בעניינים שבין אדם לחברו ובין אדם לעצמו; בחולשות ובפגמים האנושיים ובהתגברות עליהם, בהתנגשות המסורת והמודרניות בעולם המשתנה במהירות, ובניסיונות למצוא את מקומך ואת תפקידך בעולם בכלל ובתא המשפחתי בפרט. לסדרה אין צפי לשידור בארץ, אך היא כוללת בכל זאת בונוס למקומיים: חלק מעלילת העונה השנייה מתרחש בירושלים.

Uncle

של מי? BBC Three/One
למי? בעלי סימפטיה – אך לא יותר מזה – לאינפנטילים
כמה עונות? 3

סיטקום מקסים בכיכובו של הקומיקאי והמוזיקאי ניק הלם, שמגלם את אנדי, בן 30 ומשהו חסר אחריות ומחויבות שחולם להצליח ככוכב רוק אבל בינתיים חי חיי בטלה על חשבון אחרים. מכורח הנסיבות הוא מתחיל לבלות זמן רב עם אחיינו בן העשרה.

תהליך ההתבגרות שאנדי עובר במהלך הסדרה מוצג בעדינות ובשנינות, והדמויות המצוינות שמקיפות אותו הופכות את הסדרה למרגשת ולשובת לב. לא יזיק להזכיר גם שמדי פעם צץ בסדרה אחד משירי הרוק ההזויים משהו שאנדי כותב, פרי עטו של הלם עצמו.

מתוך הסדרה "Uncle"
מתוך הסדרה "Uncle"

המרחב

של מי? אמזון (SyFy במקור)
למי? אנשים שמחפשים את הסדרה הבאה שיוכלו לנתח, לדסקס ולהלל
כמה עונות? 3

עם כל הכבוד ל"סטאר טרק דיסקברי", כתר סדרת המד"ב הטובה בימינו שייך לסדרה המשובחת "The Expanse" שהחלה את דרכה בערוץ SyFy האמריקאי אשר נחשב בדרך כלל לערוץ פח שמשחרר תכנים חסרי השקעה בתסריט או בתקציב.

אין רחוק מכך במקרה זה – "המרחב" משלבת הרפתקה, פוליטיקה ואתנולוגיה לכדי דרמה עמוקה, פילוסופית, מרתקת ואפילו מפתיעה. לאחר שלוש עונות מוערכות הסדרה בוטלה, אך אמזון מיהרה לנכס אותה (ואת מעריציה, שמספרם עדיין הולך וגדל) ולחדש אותה לעונה רביעית.

PLS Like

של מי? BBC Three/One
למי? צעירים ואנשים שמנסים להבין צעירים
כמה עונות? 2

הקומיקאי ליאם וויליאמס מככב בסדרה מוקומנטרית על עולם היוטיוברים בהשתתפות מיטב הדור החדש של עולם הקומדיה הבריטי. וויליאמס נאלץ להיפגש עם יוטיוברים מצליחים בעקבות התחייבות חוזית להפוך לאחד כזה בעצמו. בדרך הוא מנפץ דעות קדומות, נקשר למרואיינים ומגלה שאולי השד אינו נורא כל כך, אבל הוא בכל זאת שד. מי שמכיר את עולם התוכן הזה יזהה רפרנסים ליוטיוברים אמיתיים, אבל גם מי שהנושא ממנו והלאה ימצא בסדרה פרודיה משובחת ואקטואלית.

The Day

של מי? VIER בבלגיה
למי? חובבי משחקי מחשבה
כמה עונות? 1

לכאורה, "De Dag" היא עוד דרמת מתח על התמודדות המשטרה עם חטיפת בני ערובה בבנק; בפועל הסדרה הבלגית משתמשת היטב בשטאנץ שלה – הצגת אירועים מנקודת המבט של המשטרה והצוות המנהל את המשא ומתן עם החוטפים, ובפרק הבא – הצגת אותם האירועים מנקודת המבט של הלכודים בבנק ושל חוטפיהם.

באופן זה הצופים זוכים לסירוגין להחזיק בפערי מידע משמעותיים לעומת הדמויות בכל צד אם כי התמונה המלאה נחשפת רק בהדרגה גם עבורם, וכך נוצר בסדרה מתח פנימי שמעלה אותה דרגה מעל הסיפור המוכר.

Upstart Crow

של מי? BBC Two
למי? אינטלקטואלים שאוהבים לצחוק על זה
כמה עונות? 3

בן אלטון נתפס כמחזאי־תסריטאי שאיבד את דרכו – לאחר יצירות קומיות משפיעות, בראשן "הפתן השחור", הוא היה עסוק בעיקר בסדרות כושלות שהואשמו, די בצדק, בזחיחות ושטחיות. אבל הכל נסלח עם עבודתו הנוכחית, שעל הנייר בקושי עובדת אבל במציאות (או על המסך) אפילו משתפרת מעונה לעונה.

מדובר בסיטקום מסורתי למדי שעוסק בגדול המחזאים הבריטים ואולי בכלל, וויליאם שייקספיר (בליהוק מבריק של דיוויד מיטשל), בחיי המשפחה שלו ובעולם התיאטרון רב התככים שבו פעל. אולם אלטון משתמש בעלילה היסטורית כדי ליצור סאטירה על עולם הבידור של היום, וכמובן גם על תחלואי החברה.

עוקצנותה והאקטואליות של הסדרה הולכות וגוברות ככל שהפרקים מתקדמים, ולעתים ההתייחסויות למחזות של שייקספיר ולאירועים בני זמנו נראות כאילו נשלפו היישר מכותרות העיתונים של היום.

מתוך הסדרה "Upstart Crow"
מתוך הסדרה "Upstart Crow"

Valkyrien

של מי? NRK בנורבגיה
למי? אלה שמנסים לשנות את המערכת מבפנים
כמה עונות? 1

מנתח מבריק ומוערך מאבד את אמונו במערכת הרפואית לאחר שוועדת האישורים של בית החולים מסרבת לאפשר לאשתו – גם היא רופאה מוערכת – לגשת לטיפול ניסיוני שאולי יציל את חייה. סדרת אירועים בלתי צפויה מפגישה אותו עם צעיר שעובד בפיקוד העורף באוסלו, וכעיסוק צד מתכונן באובססיביות לתרחיש של אפוקליפסה.

יחד הם פותחים מרפאה סודית לטיפול באנשים שהמערכת המסודרת נטשה. זהו תקציר הסדרה הנורבגית המוצלחת, אך למעשה האספקט של דרמה רפואית פרוצדורלית הוא משני לחלוטין בסיפור מתח מלחיץ ומלא תפניות.

Love/Hate

של מי? RTE אירלנד
למי? אנשים שיכולים לא להיקשר מדי לדמויות מרכזיות
כמה עונות? 5

דרמת פשע אירית שהפכה לצפיית חובה במולדתה. הסדרה עוקבת אחרי כמה דמויות בעולם הכנופיות ששולט באזורים הפחות נעימים בדבלין. הצגת העולם הזה באופן ריאליסטי (יחסית לטלוויזיה), על האלימות, שפת הרחוב והניסיונות להימלט מהמעגל הסגור של עוני־סמים ואלכוהול־פשע, הפנתה זרקור לאוכלוסייה שמיוצגת לעתים רחוקות על המסך, ודאי באופן אוהד יחסית ונעדר שיפוטיות.

רבים מצעירי הקאסט המצוין – בהם צ'רלי מרפי ("כנופיית ברמינגהם") ובארי קיוגן ("דנקרק") – זכו כאן להזנקת קריירה. עם זאת העובדה שהסדרה הפכה ללהיט ענקי לא מנעה החלטות תסריט אכזריות.

Spiral

של מי? Canal+ צרפת
למי? אנשים שאיבדו אמון במערכת המשפט המקומית
כמה עונות? 7

"Engrenages" – אחת הסדרות הצרפתיות המצליחות ביותר זה עשור וחצי! – היא דרמת אנסמבל העוסקת באספקטים שונים של מערכת המשפט – בלשים, שופטים חוקרים ועורכי דין. הצטלבות הדרכים המקצועיות והאישיות בין הדמויות היא הבסיס ליצירה עכשווית, אלימה ואפילו אפלה שהשוותה תכופות ל"הסמויה" (מינוס הצד של הפושעים), אך עומדת לחלוטין בפני עצמה ולא רק כי פרברי פריז בכל זאת מצטלמים טוב יותר משכונות העוני של בולטימור.

סטיבן יוניברס

של מי? קרטון נטוורק (זמינה בנטפליקס)
למי? חובבי "אדוונצ'ר טיים" שמחפשים קצת יותר אתגר אינטלקטואלי בסדרות מצוירות
כמה עונות? 5

גם אם חשבתם שסדרות מצוירות כבר מזמן לא תופסות אתכם כדאי שתציצו ב"סטיבן יוניברס". הסדרה בת חמש העונות כוללת פרקים קצרים של עשר דקות, ואף שהיא מיועדת בהגדרה לילדים היא מצליחה לרגש ולהסעיר בצורה שלא תבייש פרקים של "משחקי הכס".

נוסף לתחושת הפיל גוד הכללית שהיא משרה, היא מתמודדת בצורה יוצאת דופן עם נושאים כגון מגדר, פוסט טראומה וגזע. מדובר באחת הפנינים הנדירות שהפיקה קרטון נטוורק, והראשונה ברשת שנוצרה בידי אישה. עם מועמדות לפרס אמי ולשני פרסי אנני, מדובר בסדרה הצבעונית והמעניינת ביותר שתצפו בה.

התייר האפל

של מי? נטפליקס
למי? חובבי תיאוריות קונספירציה שאוהבים לצפות בנשיונל ג'יאוגרפיק
כמה עונות? 1

מה היה קורה לו על ערוץ החיים הטובים היו משתלטים חנונים בעלי חיבה לצד האפל של העולם? ובכן, התשובה לשאלה הזאת כבר צולמה, נערכה ונדחסה לשמונה פרקים בכיכובו של העיתונאי הניו זילנדי דיוויד פרייר.

הסדרה המפתיעה מלווה את פרייר סביב העולם במרדפו אחרי הז'אנר התיירותי הנקרא "תיירות אפלה", שבו האטרקציות הן צפייה בגירוש שדים, ביקור במוזיאון לזכרם של רוצחים סדרתיים ובילוי ערב באחוזה של ערפדים אמיתיים. כנראה תמצאו את עצמכם פעורי פה, אבל לא תרצו להפסיק.

Wanderlust

חובבי הטלוויזיה הבריטית ישמחו לדעת שהסדרה של BBC קיבלה בית חם בנטפליקס. זוג נשוי שהלך ודהה עם השנים מתמודד גם עם חיי מין מאובקים. האישה מנסה להציל את הנישואים על ידי בחינה מחדש של סוג הקשר ופזילה לכיוון הפוליאמוריה. יאם.

שומר ראש

עוד סדרה בריטית מחרמנת, שמצליחה להיות גדושה בסצנות סקס לוהטות הנרקמות באופן אורגני אל תוך הסיפור; הסקס הוא לא מפגע עלילתי, אלא פשוט חלק מהחיים של הדמויות. אם אתם בכל זאת זקוקים לבריף על העלילה, אז במרכזה עומד סמל משטרה, חייל לשעבר הסובל מפוסט טראומה, שנשלח לאבטח את מזכירת הפנים שמייצגת את כל מה שרע בפוליטיקה. וסקס.

Forever

מה אם העולם הבא נראה בדיוק כמו העולם הזה, רק הרבה יותר משעמם? זו אחת מהתהיות הקיומיות שעומדת במרכז הסדרה "Forever" של אמזון, שבה פרד ארמיסן ("פורטלנדיה") ומאיה רודולף ("SNL", "מסיבת רווקות" ועוד) יוצאים לחיפוש עצמי פוסט־מורטם בשממה בורגנית. הצמד גם הפיק את הסדרה, ומעניין לראות את הכישרון הקומי שלהם נדחק הצדה לטובת הצדדים היותר דרמטיים ואפלים שלהם.

וידה (VIDA)

לין ואמה הן שתי אחיות שלא יכלו להיות יותר שונות אחת מהשנייה. אחרי שנים של ניתוק הן נאלצות להתאחד בעקבות מותה הלא צפוי של האם. הן מגלות להפתעתן שאמא שלהן חיה בזוגיות עם אישה ושהבר שניהלה במשך שנים בלוס אנג'לס היה מקום המפגש הקווירי היחיד בשכונה המקסיקנית־אמריקאית שלהן, שעכשיו עומד בפני סגירה. האחיות מנסות להתמודד עם המציאות החדשה בסדרה סקסית ומצחיקה שחודשה לעונה שניה ב־Starz.

ילדותי (Kidding)

"קידינג" היא לא "הסדרה הכי טובה שאתם לא רואים", פשוט כי המונח הזה מת כשפרשנו איש איש אל עולמו הממוסך והאצור בקפידה אינדיבידואלית. אבל הסדרה הזאת, של דייב הולסטיין, מישל גונדרי וג'ים קארי, היא משהו שלא ראינו כבר הרבה זמן: היא חדשה. דמותו של ג'ים קארי משחקת על הזיכרון הקולקטיבי האמריקאי (מיסטר רוג'רס ותוכנית הילדים המיתולוגית שלו) ומרפררת למסע הרוחני שעבר השחקן בעצמו, והתוצאה טורדת מנוחה ופורצת דרך.

I LOVE YOU, AMERICA

תכנית האירוח המשונה של שרה סילברמן היא פוליטית, חד משמעית ולא נחמדה. ההתחממות הגלובלית, ההתעוררות הלאומנית באמריקה ומחדלי ממשל טראמפ הם נושאים שזוכים לאותו הטיפול שמקבלים פלוצים ובדיחות קקי, באותה רצינות ודחיפות. כל מי שאוהבים את סילברמן יעופו על המונולוגים המטונפים והמדויקים שלה, שבהם היא שוברת את הפורמט של תכנית האירוח בווייב קליל עם אספקט אקטיביסטי במרכזו.

אגרטסוקו

רטסוקו בת ה־25 עובדת בהנהלת החשבונות של חברת מסחר יפנית גדולה. בכל בוקר היא נוסעת ברכבת הצפופה למשרד, חוטפת על הראש מהבוס הבלתי נסבל שלה ומסונג'רת לעבוד אקסטרה על ידי בוסית אחרת. כדי לא לחטוף התקפי זעם היא בורחת מדי פעם לשירותים, מתחילה לספור ואומרת לעצמה “כשאגיע לעשר אהיה עובדת למופת". בשעה מאוחרת יותר מדי יום היא פורקת כל עול בחדר קריוקי, שם היא מנגנת שירי מטאל ומשחררת את התסכולים בגראולינג אגרסיבי. היא יודעת שהיא אחת מיני רבות, שיש עוד המון עובדות משרדים ממש כמוה ששורדות בקושי בסביבת העבודה הקשוחה הזאת. לפעמים היא נואשת כל כך עד שהיא מפנטזת על חתונה והסבה מקצועית לעקרת בית. חוץ מזה רטסוקו היא פנדה אדומה. נשמע מוזר? עוד לא ראיתם כלום.

מגניב במקרה

סדרת מערכונים אקספרימנטלית של HBO. היוצר שלה, טרנס נאנס, קיבל את ההזדמנות להפוך מבמאי של סרטי אינדי נוגים ליוצר טלוויזיה פוליטי ובועט. חוץ מהשם המעולה, לסדרה יש גרוב מאוד יחודי והיא מזכירה קולנוע אוונגרדי שנדמה שנעלם מהעולם.

הסדרה חופרת לעומק בנושאים של גזע, מגדר מיניות. חלק מהרעיונות משמימים אבל הצורה חדשה ומעניינת. אין דבר כמוה בטלוויזיה כרגע והיא מתאימה במיוחד למצבי תודעה משופרים.

Please Like Me

כבר בפתיח היה ברור שתוך פרק וחצי נתמסר: כמעט כל פרק נפתח בטיגון, בישול, ערבול והגשה של ארוחה אחרת, כשברקע מתנגן שיר שמזדמזם בראש עמוק לתוך הפרק.

הפרק הראשון נפתח ביום ההולדת ה-21 של ג'וש, צעיר חובב בישול שמתגורר עם שותף בשם טום, ומגדל איתו ארנבת וכלב. באותו יום חברה של ג'וש נפרדת ממנו ומודיעה לו באגביות שהוא גיי. הוא מכחיש, אך כבר באותו לילה מתגלגל להתנסות ראשונה עם גבר. למחרת בבוקר אמא שלו מנסה להתאבד, והוא מחליט לעזוב את הדירה כדי להיות איתה.

אבל אל תתנו לפתיחה העמוסה לבלבל אתכם. הדרמה הקומית האוסטרלית הזו שוזרת רגעים שיגרמו לכם לצחוק בקול (הניגון המובחן בדיבור של ג'וש תורם לזה לא מעט) עם כיווצי לב בצורה שלא דומה למה שקורה בסדרות שעוסקות בגילאים האלו, מה שמאפשר צפיית בינג' מרוממת נפש. לסדרה יש 4 עונות קצרות והיא לא תתחדש – אל תגידו שלא הזהרנו.

קימי שמידט הבלתי שבירה

כמעט פספסנו את הממתק הזה, מבית היוצרת של טינה פיי, רק בגלל ה"פוסטרים" שליוו אותו בספרייה של נטפליקס. למרות החזות הילדותית, מדובר בקומדיה מוזרה ומשובחת שנגמרת מהר מדי. הפרקים קצרים ומתאימים לארוחת ערב זריזה, אבל קשה להפסיק אחרי פרק אחד.

את סיפור הרקע אנחנו מקבלים במנות קטנות לאורך הפרקים (ובביס גדול בפתיח המצוין): קימי שמידט גדלה באינדיאנה ונחטפה בגיל 14 יחד עם עוד שלוש נשים על ידי כומר ששכנע אותן שסוף העולם הגיע. אחרי 15 שנים בבונקר נעול הן ניצלות – וקימי מחליטה לא לחזור הביתה, אלא לצאת אל העולם הגדול ולהתחיל לחיות – בניו יורק.

מצוידת בבדיחות וטעם מוזיקלי שהתיישנו כבר לפני עשור, קימי הנאיבית מכירה את השותף החדש שלה לדירה, טיטוס – הומו סטריאוטיפי, אנוכי והורס מצחוק, ואת בעלת הבית האקטיבית והמוזרה. החוטף, שנחשף בסוף העונה, הוא ליהוק טוב מכדי שנעשה כאן ספוילר, ואפילו פיי קופצת לתפקיד שמנמן בהמשך.

חברים מהקולג'

קומדיה עם דוק של עגמומיות, שבמרכזה שישה חברים בני 40 פלוס מינוס שלמדו יחד באוניברסיטת האוורד. סדרה שעוסקת בדור הזה, על כל המשמעויות הנגזרות מכך, היא כבר סיבה מסקרנת לתת לה הזדמנות. ההתפתחות המקצועית של ליסה, איתן, מקס, סאם, מריאן וניק מתנהלת ברקע, ואת הספוט לייט מקבל הקשר המורכב ביניהם, ששרד למרות השנים שעברו. כבר בפרק הראשון מתגלה רומן בן 20 שנה שמתנהל בין איתן וסאם, שנשואים לאנשים אחרים (אזהרה: זה לא ספוילר). חוץ מחיי אהבה מסובכים, החברים מספקים גם רגעים מצחיקים ומדכאים, ואיכשהו מצליחים לעורר הזדהות אצל הצופים מהדור שאחריהם.