איך לא תביכו את עצמכם בנובי גוד?

5 כללי חובה למי שחוגגים נובי גוד בפעם הראשונה

נובי גוד. צילום: מנחם רייס
נובי גוד. צילום: מנחם רייס
25 בדצמבר 2016

-בשיתוף רוסקי סטנדרט-

עוד שנה עברה והנה שוב הגעתם לשלב שבו אתם מתחילים לתכנן תוכניות לסילבסטר וחרדה פנימית עמוקה מתחילה לכרסם בכם. הדילמה ברורה: מצד אחד למי יש כוח לתור בכניסה למועדון, לצפיפות ברחבה, לאלכוהול הזול, לשירותים המטונפים, לנערים המקיאים ולהררי תיירים מערים אחרות שנוהרים באוטובוסים ובמוניות השירות. מצד שני מה, אשכרה תישארו לבד בבית בסילבסטר? הסיכוי היחיד שלכם להינצל מבחירתה של סופי הוא אם אחד החברים שלכם החליט להצטרף השנה לטרנד ולארגן חגיגת שנה חדשה כמו שהיא צריכה להיות – מסיבת נובי גוד כמובן! המעט שאתם יכולים לעשות בשביל האיש החשוב הזה הוא להיכנס קצת לאווירת החג. אז הנה כמה טיפים שמומלץ לאמץ כדי לא לבאס את המסיבה.

1. תביאו משהו קטן

נובי גוד הוא אמנם חג חילוני אבל יש לו במקור קצת מאפיינים של כריסמס, למשל החלפת מתנות. אז לא משנה מה הווייב של המסיבה שאתם מוזמנים אליה – ממסיבה מסורתית עם עץ אשוח, דרך מסיבת היפסטרים בסימן קריוקי בריטפופ ועד למסיבת חשק – תביאו למארחים מתנה צנועה או במינימום מגש סופגניות. זה המעט שאתם יכולים לעשות בשביל מי שהקריב את הבית שלו כדי להציל אתכם מלילה מסויט באלנבי רבתי.

2. אל תחתכו מוקדם

אם יש דבר יותר מעצבן מאנשים שמגיעים בידיים ריקות למסיבת נובי גוד, זה אלה שרגע אחרי שהשעון מראה חצות מסבירים שהם מצטערים הם אבל מוכרחים לחתוך הביתה כי הבייביסיטר צריכה ללכת/מחר הם קמים לעבודה/היה להם יום ארוך/הם כבר לא ילדים! הלו, נובי גוד יש רק פעם בשנה והוודקה נשפכת. אם היום לא תרימו, מתי כן?

3. קחו יום חופש

אין מה לעשות, לא תוכלו לחגוג עד הסוף המר ולהרים כל צ'ייסר וודקה בחדווה אם אתם יודעים שמחר על הבוקר תצטרכו להתיישב בקיוביקל ולהתחיל להרביץ מיילים באאוטלוק. האם אפשר להעלות על הדעת שילוב נורא יותר מאשר פגישה+הנגאובר? אצל יוצאי ברית המועצות שחוגגים נובי גוד זאת לא שאלה בכלל – למחרת לא מגיעים למשרד. אנחנו ממליצים לכם ללמוד ממביני עניין.

4. שכחו מקוקטיילים

לא צריך להתחיל להסתבך יותר מדי עם המשקאות בנובי גוד. שני המשקאות המסורתיים של החג – וודקה ושמפניה – הם בעינינו השילוב המושלם בין חגיגיות לקרחנה, ובנובי גוד שותים את הוודקה כמו שהיא צריכה להיות – איכותית, נקייה וקרה. אגב, בנובי גוד המסורתי נהוג להרים כוסית ארבע פעמים: פעם אחת כשמתיישבים לזלול, פעם נוספת ב־23:00 (חצות שעון מוסקבה), פעם בחצות שעון ישראל ועוד פעם כשהשעון מראה חצות בעיר שממנה מגיעים החוגגים במקור. אנחנו ממליצים על לו"ז צ'ייסרים קצת יותר צפוף וקצת יותר ספונטני.

5. הכינו איזו ברכה

עידן הווטסאפ הביא את ברכות השנה החדשה לרמת מאיסות חסרת תקדים, וגם השנה סביר להניח שקלישאות חסרות רחמים מלוות בלבבות מרחפים יציפו את הקבוצות השונות שלכם ויזכירו לכם כמה חברים שלכם הם למעשה יצורים די בנאליים. מסיבת הנובי גוד, לעומת זאת, היא דווקא הזדמנות מצוינת להציל את ז'אנר הברכות מהפגיעה הקשה במעמדו ולהחזיר עטרה ליושנה. במסורת הרוסית נהוג לברך זה את זה סביב השולחן מלב אל לב (לב מטפורי, לא אימוג'י), וזה יהיה ממש מגניב, ורחמנא ליצלן אפילו מרגש, אם גם אתם תנצלו את ההזדמנות לומר משהו יפה לאנשים שאתם אוהבים. רק אם אתם אוהבים את החברים שלכם, כמובן.