טשרניחובסקי מבסוט: הפריקסה של אמירוס הגיע לעיר

הנה עוד סיבה טובה לעצור ברחוב טשרניחובסקי: סמוך לצומת הרחובות אלנבי ־ טשרניחובסקי, נפתח בשקט מופתי אמירוס: דוכן סנדוויץ' טוניסאי אותנטי שעושה הכל בשתי ידיים על פי מתכונים אסלים מהבית

נמצא פריקסה בעיר. אמירוס. צילום: שירה אדלר
נמצא פריקסה בעיר. אמירוס. צילום: שירה אדלר
15 במרץ 2017

למי שאין סבתא טוניסאית (או סבא) שמכינים בבית מגשים על גבי מגשים של פריקסה וממלאים אותם השכם בבוקר, מבין את גודל השמחה שלנו. על אף שהעיר מלאה בשלל דוכנים, אוכל רחוב וסנדוויצ'יות, סנדוויץ' טוניסאי אותנטי הוא מצרך נדיר באזור.

לחמנייה מטוגנת. מדובר בגאונות. אמירוס. צילום: שירה אדלר
לחמנייה מטוגנת. מדובר בגאונות. אמירוס. צילום: שירה אדלר

לאחרונה, בלי הרבה רעש, נפתח דוכן קטן ברחוב טשרניחובסקי. אין הרבה מידע מבחוץ אבל בעלי האף המושחז יודעים לזהות ריח נכון כשהוא קרב לאפם: אמירוס הוא דוכן שמחזיר את הסנדוויץ' הטוניסאי האסלי למרכז הבמה. אמיר לטין שעסק שנים רבות בתחום הקייטרינג החליט לקחת הפסקה ולשנות כיוון, הוא הלך על דוכן אוכל ביתי שמבוסס על טעמי הילדות שלו – מטבח בלקני טוניסאי.

הפריקסה של לטין הוא גרסה ביתית ומנחמת שכוללת לחמנייה מטוגנת ממולאת באריסה, לימון כבוש, משוואיה (סלט פלפלים חריף), צ'ירשי, טונה, ביצה קשה, תפוח אדמה באריסה, זיתים וצלפים (22 ש"ח). לטין מכין הכל בשתי ידיים: החל מהזיתים המתובלים, הלימון הכבוש, האריסה, שלל הסלטים והממרחים וכלה כמובן בפריקסה.

סנדוויץ' טוניסאי אותנטי. צילום: שירה אדלר
סנדוויץ' טוניסאי אותנטי. צילום: שירה אדלר

עוד בתפריט: לביבות ירק מטוגנות (31 ש"ח) ביניהן תוכלו למצוא גם לביבות חצילים בלקניות נהדרות, לביבות קישואים, תרד, כרישה וברוקולי, סירים ביתיים עמוסים בקציצות בקר, עוף או דג וכמובן שניצל פריך שמוגש עם תפוחי אדמה בשני שלבים – אפייה ואז טיגון קל (27 ש"ח). אחרי שבוחרים עיקרית (בבגט, בפיתה או בלחמנייה טוניסאית מטוגנת), לטין משדך לה ממרחים וסלטים שונים כמו סלט ירקות, סלט כרוב, סלט חצילים וסלט עגבניות חריף, שהופכים כל ביס למעדן. באופן טבעי, לקראת הצהריים מלאי הפריקסה אוזל, רק אומרים.

אמירוס