פרוזן: כל החידושים וההמצאות שמחכים לכם הקיץ בגלידריות

על בסיס שמן זית, אבוקדו או חלב נאקות, עם אלכוהול, מיצוי פרחים - ולאינסטוש, בצבע שחור פחם. 5 דברים שצריך לדעת הקיץ על גלידות, סורבטים וגרניטות 

משחקים בגלידה. בוזה. צילום: אנטולי מיכאלו
משחקים בגלידה. בוזה. צילום: אנטולי מיכאלו
1 ביוני 2017

1. משלבים ידיים: גלסייר ושוקולטייר חולקים קונוס

80 אחוזים גלידה, 20 אחוזים שוקולד. זה מה שמופיע על הלוגו של אוטלו שתיפתח בתחילת יוני בדיזנגוף. מתן סלע (לשעבר בר היין גזטה) וגיא ברון נעזרו בשוקולטייר ובגלסייר איטלקי כדי ליצור את המתכונים. בכניסה מוצבים ברזי שוקולד חלב או לבן, שמהם יוצקים לקונוסים רוטב שוקולד ועליו מניחים גלידה שהוכנה לפי מתכון שבו הרכב סוכרים סודי, מה שגורם לה לנימוחות מיוחדת. מכונת קטבריגה איטלקית, הנראית כמיקסר ענקי פתוח שממנו רודים באמצעות משוט גלידה רכה ואוורירית, בטח כבר ראיתם בכמה מקומות בעיר. אלא שפה הגלידה הסופר טרייה מוכנסת למכל נירוסטה ומשם במשך היום, ברגע ההזמנה, כשהעובדים מוציאים אותה בזהירות בעזרת לקקן, היא מסתלסלת נימוחה במיוחד, או אז מסובבים אותה באופן ידני על הקונוס לתלולית ספירלית. יהיו פה 24 טעמים בסגנון קלאסי, חלקם הולם טעם מתוחכם כמו שוקולד מריר 70 אחוזים, או ג'אנדויה ופיסטוק מלוח (מתוכם שמונה טעמים טבעוניים). כשאתם בהשפעת היפוגליקמיה תוכלו לקחת הביתה טבלאות שוקולד מיוחדות שנוצרות כאן.

הצירוף גלידה־שוקולד תוקף מכיוון נוסף. חברת השוקולד פרימיום וולרונה משתפת פעולה עם יקב תישבי. מחודש יוני יימכרו במסעדת היקב גלידות המיוצרות במקום מהשוקולד של החברה; גלידת אופליס משוקולד לבן 33% מוצקי קקאו בארומה של חלב טרי ווניל טבעי; גאנש מפולי ג'יווארה – סורבה שוקולד חלב 40% מוצקי קקאו; גלידת משני סוגי שוקולד: פולי קראייב 66% מוצקי קקאו שמגיעים ממטעים בקאריביים, בשילוב שוקולד עם 70% מוצקי קקאו (10 ש"ח לכדור).

ולרונה ותישבי משלבות ידיים, רע לא יכול לצאת מזה. צילום: תישבי
ולרונה ותישבי משלבות ידיים, רע לא יכול לצאת מזה. צילום: תישבי

 

אוטלו, הפתיחה במהלך יוני | מסעדת תשבי במתחם היקב

2. הפתעה: שמן זית, אבוקדו וחלב נאקות

שמן זית: פורץ מתוך הסלט ונוחת הישר בתוך מערבל הגלידות, עם גלידות כגון שמן זית ורמוט בג'לטריה (17 ש"ח לגביע קטן של שני טעמים) ותוספת של שמן זית למרבית הטעמים הטבעוניים של בוזה.

אבוקדו: אף שעונת האבוקדו כבר לא בשיאה, הסושי מאבד אקסקלוסיביות לטובת האבוקדו שמגיע השנה אל הגלידריות. תמצאו גלידת אבוקדו מעמק החולה עם מנטה שוקולד טבעוני בבוזה, וגלידה של קרם אבוקדו ושמן זית בארטא.

בוזה. הטעם הלוהט של הקיץ. צילום: יח"צ בוזה
בוזה. הטעם הלוהט של הקיץ. צילום: יח"צ בוזה

חלב נאקות: מכירים גמל? מכירים נקבה של הגמל? אז מהחלב שלה מכינים בבוזה גלידה של חלב נאקות ושקדים.

ארטא | בוזה | ג'לטריה

תוסיף לי קצת שמן זית. ארטא, גלידת קרם אבוקדו. צילום: דניאלה קונטיני
תוסיף לי קצת שמן זית. ארטא, גלידת קרם אבוקדו. צילום: דניאלה קונטיני

מיצוי פרחים: באייסברג קיבלו השראה מעולם התוכן של הרפואה האלטרנטיבית והציפו את הרשת בגלידות ארומטיות המבוססות ממיצוי תפרחות. בקולקציה העונתית תמצאו גלידת סיגליות ופירות יער עשויה ממיצוי של פרחי סיגליות, גלידת פרחי ורדים עם מי ורדים ורחת לקום ופיסטוקים, גלידת פריחת הדובדבן, גלידת פרחי רוזמרין וגלידת פריחת הדרים ותפוזים שמכילה וניל עם מי זהר, תפוזים וקליפות תפוזים מסוכרות (16 ש"ח לשני טעמים).

אייסברג אבן גבירול | אייסברג רוטשילד

3. כוננות אינסטגרם: גלידה שחורה

מה זה שווה לאכול גלידה אם זה לא שובר לאף אחד את הלב או הדיאטה? כך תגרמו לאחרים להתבאס שהם לא חיים את החיים שלכם ועל הדרך תפמפמו לעצמכם לייקים:

שחור: שובר האינסטגרם החדש. גלידות בגוון האלגנטי־קריפי תמצאו באייסברג, שם היא בטעם שמנת, קוקוס ופחם קוקוס שצובע הכל בגוון שחור. בוזה פתחה את העונה בגלידה שחורה בשם בלאק במבה בטעמי בוטנים וכעת מציע הגלסייר של בוזה, אדם זיו, גלידה שחורה המכונה איירוניק בטעם קרמל, חלב וקוקוס קלוי עם ברזל. ברשת הגלידריות אניטה לקחו את השחור למחוזות הטעמים המקומיים ויצרו גלידת שומשום שחור בטעמים מתוקים־מלוחים של עוגיות שומשום. הברקה.

אניטה פלורנטין | אניטה שבזי | אייסברג אבן גבירול | אייסברג רוטשילד| בוזה בני אפרים | בוזה החשמונאים

אוי את יפה, גלידה שחורה בבוזה. צילום: שי שבח
אוי את יפה, גלידה שחורה בבוזה. צילום: שי שבח

ציורים אכילים: אם תזמינו מראש קופסת גלידה הביתה באניטה או ברשת גולדה תוכלו לקבל אותה עם שכבת ציורים צבעונית מרשימה מלמעלה. למשל, לבבות מחורזים בצבעי בז' ולבן שיוצרים פסים על שכבה חומה בגלידת הקרמל המלוח, ולבבות אדומים על גלידת מסקרפונה־ריקוטה־תותים ושוקולד לבן. הציורים מרהיבים במיוחד. לא להאמין עד כמה חווית האכילה משתדרגת, כשמישהו אי שם בעולם אוכל את הלב אחרי שהבחין באינסטגרם שהגלידה המהממת הזאת מתלקקת אצלכם בבית.

גולדה

גולדה הייתה מרוצה. גלידת גולדה. צילום: עדי רטיג
גולדה הייתה מרוצה. גלידת גולדה. צילום: עדי רטיג

4. פורמטים חדשים: תקליטי וניל וחטיפי גלידה

אם בשנתיים האחרונות הגלידות מוצאות את עצמן משתבללות במאפים, עכשיו כבר מדובר בשינוי גישה. מיוני תוכלו להתיישב לאכול גלידה בגלידרייה החדשה של הבייקרי בדיזנגוף, Ice Cream. אמנם יציעו כאן רק ארבעה טעמים בסיסיים ומובחרים: שוקולד, וניל, פיסטוק ופרי משתנה, אבל הגלידה תשתלב במוצרי הבייקרי, למשל: גלידת וניל עם רוטב טופי קרמל תוגש עם שטרודל תפוחים וגלידת פיסטוק עם טארט אמרנה.

Ice Cream, הפתיחה במהלך יוני

גלידה מבית R2M. צילום: טל סיוון ציפורין
גלידה מבית R2M. צילום: טל סיוון ציפורין

ברשת לג'נדה הוסיפו קינוח ג'לטו קרמשניט א־לג'נדה שמורכב משני עלי קרמשניט וביניהם שני כדורי גלידה ורוטב שוקולד; ניתן להוסיף קצפת (39 ש"ח). כרגע רק בסניף רוטשילד, בהמשך הקיץ בשאר הסניפים.

לג'נדה

לג'נדה. צילום: יערה גדרון
לג'נדה. צילום: יערה גדרון

בוזה יצאו בפרויקט של גלידה עד הבית ובו הם מציעים תקליטי וניל (לא ויניל), אל תתבלבלו. מדובר בתקליטים עשויים ופלים עגולים ושטוחים שמגיעים בשלושה טעמים (שוקולד מלוח, הל וקינמון וחלבה טבעוני) עם רטבים נוזליים בטעמי קולי תות, קרמל חלב, שומשום קוקוס קלוי וקינמון, פיסטוק שוקולד לבן. ניתן לקנות כל אחד מפרטי הערכה (ופלים/ רוטב/ גלידה) בנפרד (15־30 ש"ח למוצר) ובבית להרכיב את הקינוח באופן עצמאי. הרטבים יהיו זמינים גם במקום, בוויטרינת הגלידות, כרוטב שמתקשה על הגלידה (ללא תוספת מחיר).

בוזה בני אפרים | בוזה החשמונאים

משתוללים מעודף סוכר בבוזה. צילום: אנטולי מיכאלו
משתוללים מעודף סוכר בבוזה. צילום: אנטולי מיכאלו

אייסברג מפגיזים הקיץ בפצצות גלידה שתוכלו לחטוף על הדרך: כדור גלידת אספרסו עם פאדג' שוקולד מצופה בשוקולד מריר; כדור טבעוני של גלידת שוקולד אגוזי לוז ומוס אגוזים מצופה בשוקולד מריר; כדור גלידת קרמל מלוח עם פניני קראנץ' מצופה בשוקולד חלב; מקרון גלידה בטעמי פיסטוק, וניל ואספרסו וגם אצבעונית גלידה שהיא מיני ופל ממולא בגלידה ותוספות (8־12 ש"ח לפריט).

אייסברג אבן גבירול | אייסברג רוטשילד

מקרון ממולא גלידה. איך לא חשבנו על זה קודם? צילום: יח"צ אייסברג
מקרון ממולא גלידה. איך לא חשבנו על זה קודם? צילום: יח"צ אייסברג

5. מרענן יותר: גרניטה וסורבה אלכוהולי

עם כל הכבוד, ויש כבוד לגלידה, שום דבר לא ירענן אתכם יותר מהגרניטה הסיציליאנית הגאונית של ארטא. נסו את הלימון קאמפרי האלכוהולית (10־18 ש"ח, תלוי בגודל).

ארטא

גרניטה לימון. נסו ודברו איתנו אח"כ. צילום: דניאלה קונטיני
גרניטה לימון. נסו ודברו איתנו אח"כ. צילום: דניאלה קונטיני

ואם לא די בזה, בג'לטריה הוסיפו לסורבטים מותגי אלכוהול וליקרים איטלקיים: סורבה סורנטינו לימון, ליים ולימונצ'לו, סרובה משמש דיסרונו, סורבה אפל מרטיני, סרובה גראפה ענבים, סורבה אפרול תפוז דם וגלידת שמן זית וורמוט (17 ש"ח לשני כדורים).

ג'לטריה

גלידות סורבה ואלכוהול, ג'לטריה. צילום: אורי עשת
גלידות סורבה ואלכוהול, ג'לטריה. צילום: אורי עשת