דוכן למכירת פיתות מקמח תירס נפתח בשוק הכרמל

לא רק למתנזרים מגלוטן: בדוכן בסגנון ונצואלי שנפתח בשוק הכרמל תוכלו ליהנות מפיתות עשויות קמח תירס (ארפאס) וממולאות בתבשיל בקר, עוף ורוטב גוואקאמולי, מיקס גבינות צמחוני ועוד

ארפאס. צילום: אורן זיו
ארפאס. צילום: אורן זיו
3 בנובמבר 2014

המטבח הלטיני מנענע את הישבן היישר לתוך סצנת הקולינריה המקומית: בעוד הגזרה המקסיקנית מתלהטת, ונצואלה מפתיעה ופורצת היישר ללב שוק הכרמל כמו שרק רפובליקת בננות יודעת להפציע. יקיר שושן וטל דוביצקי, עולה ישן מוונצואלה, מכרו ארפאס (פיתות ממולאות העשויות קמח תירס) בירידי אוכל ברחבי הארץ במשך שנה חצי, עד שהתמקמו השבוע בדוכן עץ עם בר ותשעה מושבים בפינת הרחובות שפר והכרמל. הדוכן שלהם הוא גן עדן למתנזרי גלוטן – המנות עשויות קמח תירס ואת הפיתות ממלאים לפי בחירת הלקוחות: תבשיל בקר, עוף ורוטב גוואקאמולי, מיקס גבינות צמחוני, או אופציה טבעונית הכוללת אבוקדו ועגבניות (20 ש"ח למנה).

בדוכן תמצאו מנה נוספת שנקראת קצ'פס – פנקייק עשוי תירס מתוק שנטחן עם קמח לכדי בלילה. בשלב ההזמנה יוצקים את בלילת הקצ'פס על הפלנצ'ה ומכינים פנקייק, ובהמשך ממלאים את הפנקייק בגבינה קשה מקפלים אותו לחצי ירח וצורבים משני הצדדים עד שהגבינה ניתכת. לפני שיגור לסועדים מוסיפים לקצ'פס נגיעת חמאה.

שושן מספר שבעבר עבד בהיי־טק ועכשיו הוא "מפציץ באהבה, וכל מנה היא קרנבל". בשם האהבה, או לפחות בדרך לבניית מערכת יחסים עם לקוחות, הוא מחלק בחמישי ובשישי מוחיטו וסנגריה חינם לסועדים. אנחנו יודעים שעכשיו אתם תוהים עד כמה החריפות פה מאתגרת. ובכן, שושן מבטיח שתי רמות חריפות של רטבים – אחת במסלול עדין ואחת שתהיה הדבר האמיתי.

Arepas, הכרמל 38, 6884788־054, ראשון־חמישי 9:30־19:00, שישי 9:00־16:00