זה שוק זה? מאפיית בוטיק נפתחה בשוק הפשפשים

בקומת הקרקע של מלון בוטיק חדש בשוק הפשפשים נפתחה מאפייה מבטיחה. בתפריט: ריבות מפירות עונתיים, קרם שניט מבצק עלים הפוך, עוגות בחושות ועוד

עדי קיהן במילק בייקרי. צילום: אנטולי מיכאלו
עדי קיהן במילק בייקרי. צילום: אנטולי מיכאלו
13 באוקטובר 2014

מגש נירוסטה ענק ועליו ריבת שזיפים ארגמנית ומקורמלת ניצב על דלפק מילק בייקרי החדשה בשוק הפשפשים ביפו. הקונדיטורית עדי קיהן רודה מהמגש כמויות מדודות של ריבה אל תוך צנצנות. בשלב הזה היא מבקבקת את הצנצנות בוואקום שהיא יוצרת על ידי טבילת הצנצנות בסיר של מים חמים. קיהן למדה בבית הספר לה נוטרה בצרפת במסלול המלא, ואחרי שעבדה במחלקות הקונדיטוריה של המסעדות טוטו, הרברט סמואל ומול ים, היא החליטה שהיא עייפה ממסעדות גדולות ורוצה מקום קטן, אינטימי ואישי שבו תוכל לבטא את סגנון האפייה שלה. "הכלאה בין פריז לניו יורק. בין אירופי מסותת לפרי סטייל", כך היא מגדירה את מה שהיא עושה.

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

בפועל זה אומר שהיא קונה מי ורדים מיצרנית קטנה בהרי ירושלים ואיתם היא מתבלת קרואסון צרפתי קלאסי (12 ש"ח); היא מכינה ריבות מפירות עונתיים עם טוויסט (למשל קרמול השזיפים בתנור אחרי הבישול); אופה עוגת שמרים קינמון (38 ש"ח); עוגות בחושות, עוגיות (28 ש"ח) ושאר קינוחים. קיהן הכי אוהבת להכין קרם שניט מבצק עלים הפוך שבו היא מקפלת לתוך החמאה בצק (ולא חמאה לתוך הבצק), ואחרי האפייה מוסיפה לעלים הפריכים קרם פטיסייר מסורתי (00 ש"ח). קיהן מתכוונת להפתיע עם עוגיות צרפתיות שלא מוכרות בעיר, ועוגות קרם קטנטנות שאותן תציג בוויטרינה קטנה. מי שרעב יוכל לנשנש כריכים, כמו כריך סלמון בקרואסון (00 ש"ח), והמשקאות יתמקדו בחליטות מקומיות. המאפייה, הממוקמת בקומת הכניסה של המלון האקסקלוסיבי, נבלעת בו היטב בזכות העיצוב של דן טרוים. רק ארבעה בני מזל יוכלו להתיישב פה ולזלול הפוך ופחזניות, כל השאר ייאלצו להסתפק בלקחת את המאפים הביתה או לחפש ספסל פנוי באזור כיכר השעון.

למאפיית מילק בייקרי