עיניים עצומות לרווחה: סעודת שף לכבוד יום העיוור

לקראת ה-Blind Day אנשי אוקינאווה מזמינים את אורחיהם ליהנות מארוחה ב-50 אחוז הנחה, בתנאי שהסעודה תתקיים מראשיתה ועד סופה עם כיסויי עיניים. היתרונות אם שאלתם, עולים על החסרונות

עוצמים עיניים ומציינים את הבליינדיי. צילום: שי נייבורג
עוצמים עיניים ומציינים את הבליינדיי. צילום: שי נייבורג
5 ביוני 2017

כמאמר הקלישאה, עידן האינסטגרם מצווה עלינו "לאכול עם העיניים", כאשר שפים מוכתרים על בסיס אוריינותם בפילטרים דיגיטליים ומנות פוטוגניות וסרות טעם נרקחות רק כדי לדגמן לעדשת המצלמה. מבחינה זו, מרענן לפעמים לחזור למקורות – למבחן הלשון והחיך – שעבורם, הרי, נעשה כל הדבר הזה מלכתחילה. שני סניפי אוקינאווה (נווה צדק ולבונטין) מזמנים כעת את האפשרות הזו לקראת ה-"Blind Day" שיחול ב-6.6, ותפקידו לעורר את המודעות למצוקתם של לקויי ראייה במרחב הציבורי (ומתוקף כך גם במרחב הקולינרי). לקראת ה-Blind Day אנשי אוקינאווה מזמינים את אורחיהם ליהנות מארוחה ב-50 אחוז הנחה, בתנאי שהסעודה תתקיים מראשיתה ועד סופה עם כיסויי עיניים, אך גם הסועדים שראייתם חדה כתער יגלו שלצד ערך המוסף החברתי, כשנותנים את הבכורה לחוש הטעם, גם הארוחה עשויה להיות טובה יותר.

בליינדיי. נסו את זה. צילום: שי נייבורג
בליינדיי. נסו את זה. צילום: שי נייבורג

מי צריך צ'ופסטיקס

כמי שלעולם לא יסרב לאוכל בחצי חינם, תרמתי את גופי לניסוי הקולינרי הנ"ל. כבר בשלב הזמנת המנות היה ברור כי הסעודה בעיניים מכוסות לא תהלום את אותם סועדים מנוכרים הנמנעים מהיוועצות אינטימית עם צוות המסעדה. מערכת היחסים עם המלצרית עטתה אופי אדיפלי כבר משעה שבה היא נדרשה לקרוא לנו מנות רבות מהתפריט (למסעדה תפריט בכתב ברייל, שפה שטרם סיגלתי לעצמי), והתלות רק החריפה עם הגעת הקוקטיילים (שדרשה ממנה להניח אותם בידינו) והמנות (אליהן היא נאלצה להוביל את ידינו בעצמה). כמו כן, כבר בשלב המנות הראשונות התברר כי אין טעם להמשיך ולהימנע מאכילה ברברית בעזרת הידיים. מהר מאוד מאסנו בסיזיפיות של משחקי הצ'ופסטיקס העיוורים (לנסות ללכוד דבר מה עם הצ'ופסטיקס, ורק בשלב הטעימה לגלות מה עלה, או לא עלה, בחכתנו) והתחלנו לשחק ברצועות הסינטה וברולים העמוסים בכל טוב כאילו היו שרשר זהב בין אצבעותיו של שמעון פרנס.

בליינדיי, החושים מתחדדים. צילום: שי נייבורג
בליינדיי, החושים מתחדדים. צילום: שי נייבורג

שיעור בחידוד חושים

היתרונות, כאמור, באו לידי ביטוי בחושים שפוצו וזכו מן ההפקר. הריח הוביל אותנו למנה המבוקשת מבין אלו הפזורות על השולחן והטעה רק לעיתים רחוקות, הטעם היטיב לעמוד על מרכיבי המנות ביתר דיוק, ולמרבה ההפתעה, חרף ההסתמכות על חוש המישוש, אפילו לא לכלכנו עצמנו באופן חריג. הסוד טמון בבחירת מקום הישיבה, בהצמדת השולחן אל החזה ובמאמץ עילאי לשדר נינוחות ואלגנטיות. כשהסרנו את כיסויי העיניים, בעת הזמנת החשבון, גילינו ששימשנו גם כבדרנים בהצגה שנועדה לסועדים האחרים במקום, הבוהים בנו בחיוך מסופק. למען המטרה הטובה, ויותר מכל – למען אוכל טוב במחירי שחיתות, היה שווה לעמוד גם בזה.

6.6, החל משעה 17:00, אוקינאווה | אוקינאווה לבונטין