לרקוד המון, לשתות המון, לאכול מעט: הכירו את היורש של כרמלה בנחלה

דלילה, הבר החדש בנחלת בנימין נראה כיצור כלאיים בין מקום בילוי לילי נוסח הברקאפסט, לבר לא קונבנציונלי. מושלם לטיפוסים היפראקטיביים שלא מסוגלים להעביר ערב שלם בישיבה במקום אחד, כלומר מושלם בשבילנו

הכירו את הדלילה. צילום: אנטולי מיכאלו
הכירו את הדלילה. צילום: אנטולי מיכאלו
20 במרץ 2017

מסעדת כרמלה בנחלה של השף דניאל זך הוקמה בשנת 2001 בשולי שוק הכרמל כרעיון פורץ דרך של מסעדת שוק. המסעדה שנודעה בפרצל'ס ובשניצלים שלה תפעלה גם ביר גארדן קטן, אבל ב- 2012 היא נסגרה. בראיון לכלכליסט הסביר זך ש"בתל אביב מתרבים המקומות שמגישים אוכל קטן ואלכוהול גדול, וזה לא אנחנו". זך עוד שב והפציע עם כרמלה בנחלה בפופ אפ בשכונת פרינצלאואר ברג בברלין. לעומת זאת מבנה המסעדה, בתוך בית זלמן ברוך (בניין העמודים) היפיפה, שנראה כארמון שיצר האדריכל יהודה מגידוביץ' ב-1925, נותר עזוב ומוזנח, ושימש כסקוואט להומלסים.

בשבוע האחרון נפתח המבנה מחדש בדיוק בהתאם לחזון של זך. כלומר בר עם אלכוהול גדול ואוכל קטן, אפשר אפילו לומר אוכל זערורי, תחת השם דלילה. תמצאו פה מבחר סוגים של בירות ממבשלת הבוטיק JEM'S מהחבית ובבקבוקים, בירה אלכסנדר ובירה וורשטיינר שהיא פילזנר גרמנית (30 ₪ לכל סוג בירה). מלבד בירות יציעו לכם פה חמישה קוקטיילים מקוריים שהסירופים שמרכיבים אותם בושלו במקום. כל אחד מהקוקטיילים מתפקד כמחווה לאישה הוללת אחרת. קוקטייל מרלן דיטריך מכיל ברבן, בירת חיטה גרמנית מצומצמת ושמפניה (55 ₪ לקוקטייל). בשלב הזה המקום פתוח ללא מטבח, על תקן של בר ללא אוכל, ורק במהלך השבועות הקרובים יתווסף תפריט הכולל פטיפורים קטנים, גנדרניים ומתוחכמים, מלוחים או מתוקים.

הכירו את הדלילה. צילום: אנטולי מיכאלו
הכירו את הדלילה. צילום: אנטולי מיכאלו

דלילה נוצר על ידי דמויות מעולם הלילה של העיר. בחלל המרכזי הוצב בר היקפי קטן בולט כלשון יבשה. העיצוב אמור לגרום לכך שניתן יהיה לשוטט במבנה במהלך הערב ולא דווקא להתיישב על כסאות הבר הגבוהים או על הספות הסלוניות. חדר צדדי מזכיר בעיצוב שלו ספרייה, וישמש בעתיד בשעות היום כלאונג' המארח הרצאות, הקרנות ואירועי אמנות ואמנים. לצד חדר הספרייה ממוקם "קיוסק" שבו יוצג לראווה הכיבוד מסודר כתערוכת תכשיטים.

בדלילה בחרו בפורמט הגשת הדרינקים בכוסות הנמוכות ולא בגביעים מסורבלים, מהלך שנועד לסייע לבליינים לנוע בין המסדרון הצבוע באפור זהב אל מה שבנוי כסלון בגוון כחול כהה, מבלי לאבד חלק מהמשקה בדרך. אם סגנון הבילוי קצת קשה להגדרה זה כיוון שמדובר ביצור כלאיים בין מקום בילוי לילי בנוסח הברקאפסט לבר לא קונבנציונלי. מושלם לטיפוסים היפראקטיביים שלא מסוגלים להעביר ערב שלם בישיבה במקום אחד.

דלילה