לא לאוכלי קטניות בלבד: רחוב דיזנגוף מתחדש עם קטנייה

הכרזת האו"ם על 2016 כשנת הקטניות מקבלת ביטוי בתל אביב, עם פתיחתה של קטנייה, מסעדונת מבית היוצר של נביא אומת הטראנס

עושים כבוד לקטניות. צילום: אנטולי מיכאלו
עושים כבוד לקטניות. צילום: אנטולי מיכאלו
16 במרץ 2017

האו"ם הכריז על 2016 כשנת הקטניות. הקטנטנות האלה מתחברות להמוני מסורות ותרבויות קולינריות, הן בריאות, אקולוגיות, ולגבי תופעות הלוואי, הגיע הזמן לחשל את מערכת העיכול שתסתגל. תוצאות ההכרזה של האו"ם הורגשו בסוף השליש הראשון של מרץ 2017 בתל אביב, עם פתיחת מסעדונת המתרכזת בקטניות.

אמנם נכון שבפועל כל חומוסייה־פלאפלייה מתמחה בקטניות, ואכן גם פה פעל פלאפל מבורך, אבל בדיזנגוף לא יסתפקו בגרגרי חימצה. כאן יעשירו את הארסנל בעדשים, מאש ושאר שעועיות. התפריט, שנבנה על ידי נביא אומת הטראנס של הניינטיז, אהרון גיא סבג, הופך כל קטנייה למשחה ראויה לניגוב ועליה תבשיל תואם, או במילותיו של סבג "כל קטנייה היא עולם ומלואו". באופן ספציפי יותר תמצאו כאן קרם אפונים ועליו תבשיל אפונה עם עשבי תיבול וסלרי, מנת קרם עדשים כתומות ועליה תבשיל דאל הודי של עדשים שחורות, וכן קרם שעועית אמריקאית ועליו תבשיל לימה ומנגולד עם לימון כבוש. (29 ₪ למנה ברת ניגוב היוצאת עם פיתות, כרוב בייתי כבוש וכו').

כל קטנייה היא עולם ומלואו. צילום: אנטולי מיכאלו
כל קטנייה היא עולם ומלואו. צילום: אנטולי מיכאלו

עוד תמצאו פה סלט ירקות עם מאש מונבט שמגיע עם רוטב הבית וטחינה, קציצות ירק אפויות, שמגיעות עם שום קונפי (21 ₪), תבשיל פאלאק הודי על בסיס תרד וללא גבינה, שמגיע עם אורז לבן או מלא או קינואה, ועוד תבשיל מתחלף. מי שמתקשה לבחור בין המנות יכול להזמין מגש טאלי שכולל מבחר נאה מהכל (39 ₪).

בתום תקופת ההרצה תוכלו להגיע לכאן עוד בשעות הבוקר בשביל שייקים ירוקים ומבחר מיצים קשים וחטיפי אנרגיה עשויים פירות יבשים, ובהמשך לנגב כבר בבוקר מהמגוון. מעניין אם האו"ם יישלח נציגים לטעימות.

קטנייה, דיזנגוף 70 תל אביב, ראשון־חמישי 10:00־22:00 שישי 10:00-16:00,
9093340־03