חומוס לכל פועל: חאן מנולי מציעה לכם מנת ניגוב איכותית וזולה

במקום החדש של השף פליקס רוזנטל ביפו החומוס תמצאו שלל מנות חומוס יצירתיות ולא יקרות. מישהו צריך להזהיר את אבו חסן

צילום: אורן זיו
צילום: אורן זיו
31 באוגוסט 2014

בני הזוג חן רוזנהק ופליקס רוזנטל היו עסוקים בשנה וחצי האחרונות בעבודה בחברת הקייטרינג שלהם, והכינו ארוחות שף בבית הלקוחות, מארוחות זוגיות עד ארוחות ל־100 סועדים. החיבה של רוזנטל לצלייה הולידה אירועי מנגל וטאבון עצים שהיו סוחבים עד לבית הלקוח. בהיותם מתגוררים ביפו ביקרו בני הזוג מדי פעם אצל השכן אבו חסן ואספו חומוס הביתה. רק בדיעבד הבינו ששם נזרעו הזרעים הראשונים למקום החדש שלהם."כשהיינו מגיעים הביתה היינו מוסיפים לחומוס כל מיני דברים כדי שתהיה חגיגה אמיתית. אחר כך ראינו בשווקים בלונדון ובניו יורק שנהוג למכור חומוס עם מבחר של תוספות", נזכרת רוזנהק, ומכאן הכרוניקה התגלגלה מעצמה.

בני הזוג החליטו להקים מקום שבבסיסו חומוס. רוזנטל הוא שף ודמות מוכרת ממטבחי העיר (שרקוטרי, יועזר בר יין והסלון), ובמבנה הקשתות היפה של חאן מנולי ביפו הוא יצר (בשיתוף סהר יניב שעבד ברפאל) חלל נעים ומזמין, הבנוי מארגזי עץ חתומים בלוגו של תפוז. במטבח הפתוח, שבו דלפק עבודה עשוי עץ, מתנהלת התרחשות קולינרית שנראית כהכלאה של מחניודה עם מקומות הבילוי של אייל שני. החומוס נכתש ידנית במכתש ועלי (כך שהוא לא משחה חלקה אלא שומר על המרקם הגרגירי שלו) ומדי יום נוספות לו הפתעות שונות, בהתאם למצב חומרי הגלם בשווקים. השבוע החומוס יחבור לעלי מנגולד חמצמצים, לשום, לשאטה, לצ'ירשי של דלעות וגזרים ואפילו לאריסה ולראגו של פטריות יער. תוספות בשריות לחומוס יהיו מעורב כבדים, לבבות וטחול, עוף בגריל בצלייה ארוכה שנקצץ עם עשבי תבלין וטלה קצוץ בסומק (21־32 ש"ח למנות החומוס).

צילום: אורן זיו
צילום: אורן זיו

מלבד ארוחות המושתתות על גרגרי חומוס כתושים כבסיס למנות, יוגשו גם מנות קטנות של פלפלים ירוקים חריפים ממולאים סרדינים, דגי ים מטוגנים, תאנים ממולאות חיטת פריקה, קציצות טלה עטופות בלשון הפר ועוד (12־18 ש"ח). בגזרת האלכוהול יש בירה גולדסטאר מהחבית (12 ש"ח לכוס קטנה של 250 מ"ל) ובהמשך יהיו גם סוגים נוספים של משקאות. חליטות תבלין וארוחות בוקר הן סיבה נוספת להשתלב במרחב הים תיכוני של יפו.

חאן מנולי, בית אשל 7, ראשון־חמישי 9:00־24:00, שישי 9:00־18:00