למכורות הריחות: 15 הבשמים שאי אפשר בלעדיהם
15 הבשמים שיצילו אותך כל פעם שאת מחפשת מתנה לעצמך או לאמא
mad Madame למותג Juliette Has a Gun
למי: לאלה שאוהבות ניחוח כבד שמותיר אחריו שובל ממסטל.
למתי: קבלת העלאה (בהנחה שתתיזי אותו על צווארך כשאת שוכבת עם הבוס).
מרכיבי החגיגה: מושק לבן, אפרסמון, וניל, פצ'ולי, אדמונית, יסמין.
מילה מהמותג: רומנו ריצ'י, הנין של נינה ריצ'י, טוען שהבושם "חולק כבוד לאישה שמעִזה, אישה בוגרת שלא בהכרח מתנהגת בהתאם ושמציגה את מגע הטירוף בשמחה". נו באמת מר ריצ'י, למה לא להגיד פשוט שרלילה?
הנזק: 299 ש"ח
Hypnotic Poison מבית דיור
למי: למתרפקות על נוסטלגיה (מדובר בגרסה חדשה לניחוח הקלאסי של המותג משנת 1985) ולנשים בשלות שלא מעוניינות להריח כמו סוכריית גומי.
למתי: יציאה לעבודה בחצאית עיפרון גבוהה, מינוס התחתונים.
מרכיבי החגיגה: הדרים עם מנדרינה סיציליאנית, תפוז וברגמוט.
מילה מהמותג: "גרסה חדשה זו של פויזן מחזקת את משמעות התשוקה ומתבלת אותה בניחוחות קלילים ומרעננים המאפשרים התמכרות ושימוש יומיומי". זה חוקי.
הנזק: 420־603 ₪
Dolce and Gabbana//Pour Femme
למי: לאלה שרוצות שהבשמים שלהן יהיו כמו הגברים שלהן: חזקים, ברורים ולא נדיפים.
למתי: חזרה לשורשים, כולל בישולים לגבר שלך ולבישת מחוכים שמדביקים לך את הכבד לריאות.
מרכיבי החגיגה: נרולי, מנדרינה ירוקה, יסמין ווניל. השמלה השחורה הקטנה של הפרפומריה.
הנזק: 570־720 ₪
L’eauBleue//MiuMiu
למי: למי שחשוב לה היופי החיצוני לא פחות מהיופי הפנימי. בקיצור – בושם אהוב בבקבוק חטוב.
למתי: לכל שעות היממה וגם לעיתות שעמום אותן אפשר להפיג בבהייה בבקבוק, כאמור.
מרכיבי החגיגה: שושנת עמקים ובלנד ניחוחות יער איטלקי.
מילה מהמותג: "בושם המגלם את החזון של המותג הצעיר, לחקירת קצוות עולם האופנה והגשמת גחמות פנטזיות וחלומות בהקיץ".
הנזק: 459-615 ש"ח.
Chloe Love Story Eau Sensuelle
למי: למכורות כבדות. ברגע שמתחילים עם קלואה קשה מאד להפסיק.
למתי: כמו קפה, סיגריות ואלכוהול – כל רגע נכון לו.
מרכיבי החגיגה: וניל, פרח עוקץ העקרב, תפוז ונגיעות אלגום.
מילה מהמותג: "בית האופנה הצרפתי חושף משמעות חדשה של נשיות וחושניות עם ניחוח חלבי וקטיפתי היוצר פרק חדש בסדרת הבשמים הרומנטית של קלואה".
הנזק: 450-544 ש"ח.
MIRACLE BLOSSOM של לנקום
למי: לעלמות החובבות ניחוחות שדה או למעריצות ג'וליה רוברטס עקביות במיוחד שכבר 16 שנה מבשמות באותה גברת בשינוי אדרת (וקצת יותר ריטושי פוטושופ לליטוש הקמטוטים).
למתי: לחגיגות סוויטסיקסטין ואילך.
מרכיבי החגיגה: ורד, תפוח, ליצ'י, יסמין, מושק ואלגום.
מילה מהמותג: "שיר הלל לנערה צעירה שהופכת לאישה".
Fleur Musc for her של Narciso Rodriguez
למי: לבנות חרוצות שלא מתעצלות להשפריץ שוב ושוב – הריח נפלא אך מתנדף במהרה.
למתי: לרגעים בהם את רוצה לשדר קלילות, אגביות ואופטימיות.
מרכיבי החגיגה: מושק, ורדים, ענבר ופאצ'ולי.
מילה מהמותג: "פרק נוסף ומסעיר בקולקציית הבישום של רודריגז אשר מהווה את הביטוי האולטימטיבי של האישה המודרנית".
הנזק: 458-594 ש"ח.
Gucci Bamboo של גוצ'י
למי: למחתימות דרכון בנתב"ג (ומקורבותיהן) בדרכן ליעדים שמעבר לים שכן הבושם נמכר בדיוטי פרי בלבד.
למתי: ארוחת ערב בפריז, פגישת עבודה בלונדון, כנס בטורונטו או סביח בתל אביב.
מרכיבי החגיגה: שושנת קזבלנקה, וניל, אלמוג ואמבר אפור.
מילה מהמותג: " ניחוח עוצמתי, אלגנטי ונשי כאחד, המעניק תחושה של חופש מובהק, של נשמה חופשית".
הנזק: 78-99.90 דולר.
EAU DES MERVEILLES של הרמס
למי: לנשים שמתייחסות למותגי יוקרה כאל מוצר צריכה בסיסי ואלמנטרי ושמחזיקות כרטיסי אשראי בצבע כהה מאד בלבד.
למתי: לסידורים בכיכר המדינה (למשל קפיצה לחנות של הרמס לצורך רכישת כפית).
מרכיבי החגיגה: אמבר, תווי ים ופצ'ולי.
מילה מהמותג:"בילדותי, הוקסמתי מחלוקי נחל ומאבנים שמצאתי על חוף הים. הצבע של האבן, הברק, הטעם המינארלי המלוח, זהו העונג שרציתי לשחזר ולחלוק עם כולכם", מספרת כריסטין נאז'ל, אמנית הבישום של הרמס."
הנזק: 469 – 659 ש"ח.
Paradiso assoluto של Roberto cavalla
למי: למתלבטת הנצחית בין ניחוח סקסי פתייני לבין מתקתק/קליל, הנה בושם שממלא באורח פלא את שתי הפונקציות.
למתי: בהתאם לרשום לעיל – 24/7.
מרכיבי החגיגה: יסמין, שושן אדום, וניל ופצ'ולי.
מילה מהמותג: "הצהרת כבוד לתשוקה, לחושניות ולאישה בעלת רוח חופשית שוחרת יופי ורודפת תענוגות".
הנזק: 249 ש"ח.
MOSCHINO PINK FRESH COUTURE
למי: למטפחות בסתר ocd קטן וחמוד לניקיון.
למתי: דפקת ספונג'ה, אבק, חלונות ופאנלים? הגיע הזמן למקלחת ובושם לקינוח.
מרכיבי החגיגה: אשכולית, קסיס, יקינתון , רימונים, הדרים וורד הבר.
מילה מהמותג:"בקבוק יוצא דופן וכייפי , בצורה "כמעט בלתי מתקבלת על הדעת" של תרסיס לניקוי חלונות המגיע באריזה מהודרת ואלגנטית בצבע ורוד פוקסיה, אשר מבטא את הפרשנות של מוסקינו לסגנון עכשווי ומעודכן".
הנזק: 199 ש"ח.
MADE OF INSTINCT של דיויד בקהאם
למי: לחתיכים, לחשים עצמם חתיכים או לשואפים להיחשב כחתיכים.
למתי: לקראת כיבוש שערים או בחורות.
מרכיבי החגיגה: מיקס של פלפל ורוד, אשכוליות, קשמיר ואזוב.
מילה מהמותג: "את made of instinct יצר כדורגלן העבר האגדי בהשראת הערצתו להתמדה בעבודה קשה וסיבולת בדרך להצלחה".
הנזק: 99 ש"ח.
HUGO ICED של HUGO BOSS
למי: למי שמסתובב מיד לשמע הקריאה "גבר גבר". פעם קראו להם מאצ'ואים.
למתי: לרגעים בהם נדרשת סגירת פינה לגבריות המתפרצת.
מרכיבי החגיגה: מנטה קפואה, תה בר ועלי וטיבר הארוזים בבקבוק מתכת כסוף ואטום.
מילה מהמותג: " ניחוח חדש מרענן, מלא אנרגיה, רענן, נועז ומלא ביטחון,המציעה לדור החדש, האורבאני ופורץ הדרך של הוגו בוס חוויה חדשה ומרוממת המעבירה את המהות האמתית של HUGO – היכולת להעז".
הנזק: 249 ש"ח.
MR BURBERRY EDT של ברברי
למי: לגברים בגיל שבו כרס וסיגר נחשבים לאקססוריז לגיטימיים.
למתי: לדייט הדיסקרטי עם מישהי שיכולה להיות הבת שלו ו-הו לא! היא אינה הבת שלו.
מרכיבי החגיגה: אשכולית, טרגון, הל, אגוז מוסקט, ארז, וטיבר, אלגום.
מילה מהמותג:"תמצית ניחוחות יוצאת דופן שלא משאירה מקום לספק – הגבר של ברברי אוהב ששמים לב אליו".
הנזק: 458 ש"ח.
MADEMOISELLE ROCHAS של ROCHAS
למי: לפרנקופיליותרומנטיקניות חסרות תקנה או סתם לעולות חדשות בנתניה שמתגעגעות הביתה.
למתי: כשצריך לפזר את סירחון הז'יטאן שדבר בך כשתקעת קוראסון בדה דה ודה.
מרכיבי החגיגה: פירות אדומים, קיסוס, יסמין, סיגליות, ענבר ואלגום.
מילה מהמותג: "הניחוח החדש מבית האופנה רושאס משקף את השובבות והנועזות של האישה הפריזאית הצעירה של היום: אנרגטית וחופשיה שמאוהבת בחיים וביופי".
הנזק: 199-299 ש"ח.