מחשב מסלול: 5 אפליקציות תחבורה שיעזרו לכם להגיע לאן שתרצו

במכונית, באוטובוס, ברכבת או ברגל: 5 האפליקציות שיעזרו לכם להגיע למחוז חפציכם

25 באוגוסט 2014

הסמארטפון מסוגל לעזור לנו באינספור דרכים במהלך היום, אחת מהם היא להגיע מ-A ל-B. כולם מכירים את אפליקציית Waze או את GetTaxi, אבל יש עוד לא מעט פונקציות שהסמארטפון שלכם יכול לבצע במהלך המסע למעוז חפציכם. אספנו בשבילכם 5 אפליקציות שיעזרו לכם להפוך את הנסיעה שלכם לפשוטה וקלה יותר.

Moovit

אפליקציית Moovit ( בעבר TranzMate) כבר נמצאת בזירה לא מעט זמן וזה בגלל שהיא נחשבת (גם בעולם) ל-Waze של התחבורה הציבורית. יישום זה יתכנן בשבילכם מסלול לכל יעד שתבחרו על ידי שילוב של רכבות, אוטובוסים, והליכה ברגל. היא תגיד לכם בדיוק איפה לחכות, כמה זמן ומתי תגיעו ליעד המבוקש. Moovit תציע לכם תמיד מספר מסלולים שונים (אם יש) מהם תוכלו לבחור את המועדף עליכם. במהלך הנסיעה היא תלווה אתכם שלב שלב ותוודא שאתם בדרך הנכונה.

להורדה למכשירי אנדרואיד לחצו כאן, לאייפון לחצו כאן.

Google Maps

כמובן שכולם מכירים את האפליקציה של גוגל ואת יכולתה לשמש כאלטרנטיבה לווייז (גם אפשר לקבל עדכוני תנועה מווייז), אך היא מכילה הרבה פיצ'רים שלא בהכרח כולם מכירים. ראשית, אם אתם לא בטוחים איך המקום אותו אתם מחפשים נראה, ניתן לקבל תמונה תלת ממדית של המקום בעזרת פיצ'ר ה-Street View. לאחר מכן תוכלו לקבל הוראות ניווט ברגל, באוטו או בתחבורה ציבורית ליעד כולל ליווי צמוד של היישום. אם הגעתם למקום ברכב, האפליקציה (בשיתוף עם שירות Google Now) תזכיר לכם היכן החנתם את הרכב. די שימושי אם אתם מחנים בחניון גדול או ברחוב מרוחק ולא מוכר.

להורדה למכשירי אנדרואיד לחצו כאן, לאייפון לחצו כאן.

דיגיתל

בניגוד לדימוי המקובל, האפליקציה של עיריית ת"א, דיגיתל, דווקא מכילה מספר פיצ'רים שיכולים לעזור לכם להתנייד בעיר. ראשית יש בה אפשרות למצוא את החניון הקרוב ביותר אליכם ואף לראות את כל החניונים בעיר ואת המקומות הפנוים בכל אחד מהם. שנית היא מאפשרת לכם למצוא את עמדת התלאופן הקרובה וגם מראה לכם כמה אופניים יש בעמדה זו. חוץ מזה האפליקציה שימושית בשביל למצוא גינות כלבים, תחנות דלק ועוד מקומות שימושיים.

להורדה למכשירי אנדרואיד לחצו כאן, לאייפון לחצו כאן.

עליתי על טרמפ

אפליקציה זו נוצרה עקב מקרה החטיפה המצער של של שלושת הצעירים הישראלים בחודש יוני, מה שהוביל לתחילתו של המבצע הנוכחי בעזה. יוצרי האפליקציה רצו לוודא שאם ישראלי יקלע לסיטואציה דומה הוא יוכל להתריע על כך שנחטף בלחיצת כפתור אחת. ביישום ניתן להכניס מספרים של אנשי קשר קרובים שיקבלו התרעה במידה ויקרה משהו. אותם מכרים יקבלו הודעה שבלונית על החטיפה (או כל אירוע חירום אחר) ויוכלו להזעיק את כוחות הבטחון. ניתן אפילו לצלם תמונה בלחיצת כפתור אחת והיא תישלח למספר החירום שלכם בנוסף להודעה. אם אתם לוקחים טרמפים, אל תרשו לעצמכם להסתכן, תורידו את האפליקציה. כרגע היא זמינה רק למכשירי אנדרואיד, אך הגרסה לאייפון כבר נמצאת בפיתוח וצפויה לצאת בקרוב.

להורדה למכשירי אנדרואיד לחצו כאן.

Bip It

בגלל שלסמארטפון יש פוטנציאל ממכר, קשה לנו לעזוב אותו לשניה, אפילו בזמן נהיגה. זה הרגל מסוכן שעלול במקרה הרע לגרום לנו לקבל קנס ובמקרה הרע יותר לסכן את חיינו. אפליקיציית Bip It עוזרת לנו להמשיך להשתמש בסמארטפון מבלי להוריד את העיניים מהכביש. היא מאפשרת לנו בעזרת פקודות קוליות לבצע פעולות במכשיר כגון להזין כתובת בווייז, לענות לשיחה ולהתקשר, לשלוח ולקבל הודעות סמס בעל פה. אם קשה לכם לעזוב את הטלפון בזמן נהיגה, שווה לכם לבדוק את Bip It.

להורדה למכשירי אנדרואיד לחצו כאן, לאייפון לחצו כאן.