סיכום תולדות השקר

קפצתי לעתיד ומה אני אגיד לכם - הטכנולוגיה מאוד מתקדמת אבל אנשים עדיין חארות

סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
8 ביוני 2017

1.
בראשית היו שקרים. אחר כך באו הסרטים (האמפרי בוגרט)

2. 
פעם דרכתי על קקי, אבל לא היה לי נעים להודות, אז אמרתי שדרכתי על מדרכה בריח של קקי. שזה אותו דבר מבחינת האיףףף, אבל הרבה פחות פדיחה, כי לכאורה מאיפה לי לדעת באיזה ריח תהיה המדרכה? מה אני, נביא ריחות? (יקי השקרן. ויש המשך אבל לפני זה שקרן אחר, מההיסטוריה:)

3.
סיפקו לי מידע נוסף שהיה שונה באופן קיצוני מהאמת, ואני סייעתי בהפצת הגירסה הזאת הלאה (אוליבר נורת'. זוכרים אותו? סחר עם איראן, מימן צבא טרוריסטים בניקרגואה, שיקר לקונגרס, ועכשיו הוא סתם מיליונר. אין כמו אמריקה. וחזרה לנראטיב:)

4.
הבלוף הזה על המדרכות בריח קקי החזיק איזה שלוש שנים, ולכל מקום שהייתי הולך היו מתייחסים אליי בכבוד, ואומרים, הנה האיש שגילה את האמת על מה שקורה מתחת לנעליים שלנו, ובלעדיו איפה היינו היום. אבל יום אחד החליפו את כל העיר למרצפות אקרשטיין, ובא אדון אקרשטיין בכבודו ובעצמו ואמר שאצלו זה לא יקרה, שזאת היתה הסיבה מלכתחילה שנתנו לו להחליף את כל המדרכות בעיר, וזה החזיק עוד איזה שנה עד שדרכתי שוב על קקי, וכבר לא יכולתי להאשים את המדרכות. אז אמרתי שדרכתי על קלטת של זוהר ארגוב, וכולם אמרו מיד אה, ברור, ברור. אבל שבוע אחר כך היה המהפך ובגין עלה לשלטון, וכולם אמרו לי הלו, זה גזעני מה שאמרת! אז אמרתי סליחה ומחילה, התכוונתי סשה ארגוב. אז הם אמרו אה, ברור, ברור. זה מדהים איך החרא מתחלף אצלכם, אבל הטריק נשאר אותו טריק (יקי השקרן. ויש מחשבה שלא קשורה:)

5. 
פעם, כשמשהו הלך קשה, היו אומרים "לא ליקקתי דבש". אחר כך עברו ל"אכלתי חרא". ואני צופה שבעתיד – שלא פעם מגיע זמן קצר אחרי ההווה – תצוץ הכלאה לשונית של שניהם. כשאני אומר לשונית, אני מתכוון לינגוויסטית. לא כזאת שממש צריך לטעום אותה עם הלשון. אני מקווה (ואם כבר מדברים, יש קפיצה לעתיד:)

6. 
אז קפצתי לעתיד. ומה אני אגיד לכם – הטכנולוגיה מאוד מתקדמת, אבל אנשים עדיין חארות. לא מעניין. אז חזרתי לעבר, ולצערי נחתתי על מירי רגב כשהייתי ילדה, ויצרתי קו-זמן אלטרנטיבי. אני אומר לצערי, כי בעיקרון אסור לי להתערב בהסטוריה בשום צורה, זה עיקרון מקודש שאתה צריך לחתום עליו כשאתה קונה מכונת זמן. מצד שני, זה שמחקתי את מירי רגב מההיסטוריה לא שינה כלום: נהיו טיפה יותר הצגות על ערבים עם ציצי. לא קריטי (ויש אמירה נועזת:)

7. 
אני דווקא בעד שכבוד השרה תצנזר את פסטיבל ישראל מעירום. נמאס מכל הפורנו הזה שמשלמים עליו מאוד שקלים לכרטיס ולא קורה בו כלום. ביו-פורן זה לא היה קורה (ועד כאן יקי השקרן, ואל תאמינו למלה ממה שהוא אמר לכם, כי אם כן תאמינו זה יהרוס לו את כל הרפיוטיישן, ויקחו לו את המכונת זמן והוא יאלץ להישאר כאן איתנו לנצח)

8.
עורכי הדין שלי הכריחו אותי להשמיט כמה סיפורים עסיסיים מהספר. כל מי שימות מעכשיו ועד כריסמס, ייכנס למהדורה בכריכה רכה (סיימון נפייר בל, אמרגן פופ מניאק. שידוע גם בלהקות הרבות שניהל, וגם במשפט האלמותי הבא:)

9. 
חצי מהבלוזים מתחילים ב"ווק אפ דיס מורנינג". ומה אני אגיד לכם, זיבי הוא התעורר בבוקר. אנשים כאלה לא קמים לפני שתיים בצהריים (אבל במקור הוא לא אמר זיבי. אנגלים לא אומרים זיבי. השפה שלהם נורא מוגבלת. תעברו על כל שייקספיר בפינצטה, לא תמצאו זיבי אחד. ועד כאן מאמרנו להיום. חיזרו אלינו בשבוע הבא, בו נמציא שקרים כל כך מרתקים שאפילו לא תצטרכו להאמין להם)