את לא כמו כולן: מדריך שמלות הכלה לפאשינסטה המאורסת

מעצבים ובתי אופנה קטנים בזירה המקומית נכנסו לאחרונה לשוק שמלות הכלה ומציעים אלטרנטיבה למי שהמילה "קצפת" עושה לה פריחה. המדריך לכלה הקולית

שמלות הכלה של לני אוזן. צילום: יח"צ
שמלות הכלה של לני אוזן. צילום: יח"צ

עומדת להתחתן וגם חובבת אופנה? זה לא בהכרח שילוב שיעבוד לטובתך. כלות שלא משקיעות מחשבה מרובה במלתחת היומיום שלהן יפוצצו קרוב לוודאי את כל החסכונות על שמלה מהאגדות שתכיל כמות ניכרת של בד (הידועה לשמצה כשמלת "קצפת"), מלמלות, עצמות, מחוכים, שכבות של תחרה ופפיונים. כל המוטיבים האלו חוברים למופע גרוטסקי שלעתים מלווה בתירוץ: "זה קורה פעם בחיים". לעומתן, כלות בעלות מודעות אופנתית נאלצות לדלות מתוך ערמות בד הטול שמלות המיועדות לכלה העירונית הנינוחה. איתור שמלה כזו, השוכנת בשולי תחום ההלבשה, איננה משימה קלה. לעזרת אותה כלה מחושבת נחלצים לאחרונה מעצבים עצמאיים ובתי אופנה מקומיים שלאו דווקא החלו את דרכם בתחום אך פוזלים אליו בשנים האחרונות, כדי לענות על צורך ממשי וחלל שנפער בעולם שמלות הכלה. מדובר בעסק די רווחי, כי כשכלות מוצאות את האחת והיחידה הן לא נוטות להתקמצן עליה. ליקטנו לכן את המיטב של עונת החתונות 2015.

Laros

לישון על זה

עידן לרוס החל את דרכו כסטייליסט וכקניין, אך בשנה האחרונה פרץ לתעשיית האופנה המקומית בקו בגדי ערב דרמטיים אך נינוחים שנתפרו ברובם מעודפי בדי וינטג' של בתי אופנה איטלקיים. בתחום הכלות הוא קיבל חשיפה מטאורית כשהלביש את ליאל דניר בחתונתה בשמלה שנייה ומגניבה שגנבה את ההצגה לשמלת החופה של ליהי הוד. שמלת המיני הקטנה, ארוכת השרוול וגבוהת המחשוף, נתפרה מתחרה אלסטית, ללא בטנה, ברכיסת כפתור פנינה בודד בגב. ברוח זו עוצבו גם יתר שמלות הכלה שהוא מציע: חלקן עשויות כותנה או משי בגזרה נזירית, ורק שסע דרמטי שמגיע לנקודה הגבוהה ביותר של הירך יוצר דרמה; אחרות מתבססות על בד עשיר יותר בגזרת כותונת לילה, שמשקפת את רצון המעצב ליצור בגדי ערב נוחים כל כך שניתן להירדם בהם.

4,000־12,000 ש"ח, המסגר 1 בתיאום מראש, 4700597־052

הכי יפה כשנוח לך – שמלות הכלה של Laros. צילום: דודי חסון
הכי יפה כשנוח לך – שמלות הכלה של Laros. צילום: דודי חסון

Common Raven

הומור דק ומדויק

"הרבה מהכלות שמגיעות אליי עוסקות בתחומי העיצוב השונים בעצמן", מעידה רחל כהן, המעצבת העומדת מאחורי המותג Common Raven. כבר ארבע שנים יוצרת כהן קולקציות בקו נקי ומתקדם אופנתית. בתחום הכלות זוהי השנה השנייה שלה. הגזרות שלה משורטטות בקווים ברורים, ללא שימוש בעיטורים, בדיטיילים או בחתכים מיותרים. באופן מפתיע, הכללים האלו דווקא מקשים על יצירת שמלה מדויקת או "מיוחדת" דיה לגודל המאורע, אך מבינות העניין יקלטו מיד את העבודה הקפדנית בגימורים ובפרופורציות ויעריכו את נגיעות ההומור הדק, כמו שילוב מפתח גב רייסר השאול מאופנת הספורט.

4,500־7,000 ש"ח, תפירה בהתאמה אישית, לקנייה בלבד. בית אשל 19, יפו.

ללא עיטורים וחתכים מיותרים – שמלות הכלה של Common Raven. צילום: אלה אוזן
ללא עיטורים וחתכים מיותרים – שמלות הכלה של Common Raven. צילום: אלה אוזן

משכית

חזק במורשת

לא מפתיע שבית האופנה המיתולוגי של רות דיין, שהוחייה לאחרונה על ידי המעצבת שרון טל, פונה גם לשוק הכלולות. הבגדים, המעוטרים בעבודות היד המורכבות, אוצרים בתוכם מורשת שנראית ומתומחרת באופן שעלול להיות כבד מדי לחיי היומיום, וההתהדרות בהם היא בבחינת פינוק. האוסף נוצר בהשראת מעיל המדבר ושמלות הגלבייה האיקוניות של המותג. הפרשנות דווקא קלילה וכוללת נגיעות של עבודות יד כמו סיומת פרנזים השזורה בחוטי זכוכית ורעיונות דרמטיים יותר כמפתחי צוואר עם מטבעות זהב. משכית מציעה גם פתרונות לכלה שמעדיפה לשמור על הופעה חסודה (מטעמי דת או שיק) – שמלות בשרוול ארוך, מחשופים אטומים ותלבושות מודולריות שמאפשרות עוד כיסוי בשלב החופה.

7,500־18,500, תפירה בהתאמה אישית, לקנייה בלבד. בית קרן לשעבר, אאורבך 4

יש פתרונות לחסודות – שמלות הכלה של משכית. צילום: רון קדמי
יש פתרונות לחסודות – שמלות הכלה של משכית. צילום: רון קדמי

איפה עוד?

העונה פוזלות מעצבות עצמאיות רבות לתחום הכלולות – לא באוסף רשמי אלא בכמה דגמים ייעודיים שנגזרים מאוסף הקיץ שלהן, במחירים נמוכים בהרבה מאשר אצל מעצבי שמלות הכלה. המעצבת לני אוזון מציעה שמלות גופייה עם חתך מותן מכווץ במראה ענוג ומינורי או אנסמבל חצאית מיני וגופייה שמתאים למערכת לבוש שנייה וקלילה. גם ורד בוחבוט למותג Studio V מציעה שילוב של חצאית מקסי וגופיית בטן עם מפתח צוואר בעיטור חבל צחור, אחד מארבעה דגמי כלולות שיש בהם מידה של הומור ומתאימים לשם הקולקציה המרכזית שלה – "חלומות ב־99 סנט".

לשימוש חוזר במלתחת הקיץ – שמלות הכלה של רימה רומנו. צילום: ז'אן כהן
לשימוש חוזר במלתחת הקיץ – שמלות הכלה של רימה רומנו. צילום: ז'אן כהן

 

רימה רומנו, שהחלה את הקריירה שלה בעיצוב בגדי החתונה יוצאי הדופן שלה ושל זוגתה ציפי, מציעה שמלות ומערכות לבוש של טוניקות פשתן בשרוול קצר עם חצאיות מקסי שיכולות להתערבב בכיף במלתחת הקיץ הסטנדרטית אחרי האירוע. בעלמה מרחיקים לכת העונה ומציעים את כל קולקציית הקיץ בלבן, עם אפשרות להתחתן במכנסיים מחויטים ובטופ – התשובה הים תיכונית לחליפת איב סן לורן האיקונית שבה נישאה ביאנקה ג'אגר.

מתכתבת עם איב סן לורן – שמלות הכלה של עלמה. צילום: יח"צ
מתכתבת עם איב סן לורן – שמלות הכלה של עלמה. צילום: יח"צ

Studio V, מוכן ללבישה, לקנייה, 800־1,400 ש"ח בסטודיו, בתיאום מראש 4259040־054

רימה רומנו, מוכן ללבישה, לקנייה – עד 1,200 ש"ח, ידידיה פרנקל 72

עלמה, מוכן ללבישה, לקנייה, 900־200 ש"ח, דיזנגוף 190

לני אוזן, מוכן ללבישה, לקנייה, 1,500־5,500 ש"ח

ענוגות ומינוריות – שמלות הכלה של לני אוזן. צילום: יח"צ
ענוגות ומינוריות – שמלות הכלה של לני אוזן. צילום: יח"צ