בשינוי אדרת: הדס ועינב צוקר חוזרות עם מותג חדש

הדס ועינב צוקר, שהביאו אלינו את המותג האהוב רוס אובטה שנסגר לפני כשלוש שנים, ממלאות את החלל שנפער לנו במלתחה עם מותג חדש ואינטרנטי וחנות פופ אפ. תפסנו את השתיים לשיחה על הפרויקט שיחמיא לישבן שלנו

צוקר. צילום: יח"צ
צוקר. צילום: יח"צ
17 בספטמבר 2014

אני לא בחורה של ג'ינסים ולא של מכנסיים בכלל. בכל חיי רכשתי זוג מכנסי דנים אחד, של נודי, והוא נמצא ברשותי כרגע. אני לובשת אותו פעם בשבועיים בערך, לרוב אפילו מקבלת על כך מחמאות, ובכל זאת משהו בלבוש המדים הלא רשמיים של היקום גורם לי להרגיש אנונימית מדי, כאילו אני מטשטשת בהן חלק מהזהות שלי. לכן הופתעתי כשהתבוננתי בתמונות האוסף הראשון של צוקר שהעבירו לי האחיות עינב והדס. היה שם קלוז אפ על החלק האחורי של מכנסי ג'ינס שמתפר קטן יצא דווקא מהתפר שנמצא כמה סנטימטרים מהחגורה האחורית וממסגר את הישבן.

המתפר הזה, שנכנס לתוך הכיס האחורי, לא יצא לי מהראש כל הלילה. זה פרט קטן, אבל בתור גיקית של מבנה הבגד הבנתי את ההשלכות שלו על הצורה שבה הבד יתיישב על אחורי הגוף; ובתור מתלבשת התרגשתי מתשומת הלב, מהחשיבה על הדקויות בפריט בסיסי כל כך. בפעם הראשונה הרגשתי שממש בא לי על מכנסי ג'ינס, שאני ממש רוצה למדוד אותם. וזו בדיוק המטרה של האחיות צוקר במותג החדש שלהן: לגשר בין הלבשה לאופנה, לחשב מחדש את המובן מאליו.

צוקר. צילום: יח"צ
צוקר. צילום: יח"צ

חלפו שלוש שנים וחצי מאז נסגר הבייבי הקודם שלהן, רוס אובטה. ההכרזה על הפסקת פעילותו גרר תגובות רגשיות יוצאת דופן מקהל הלקוחות שלהן ("קיבלנו מיילים והודעות מלקוחות שדיברו ממש כאילו אדם יקר להן הלך לעולמו", משחזרת עינב), ואף סימנה את תחילתו של משבר בתעשייה המקומית שהתבטא בסגירה של חנויות ועסקים מקומיים רבים.

כולן אהבו לאהוב את המותג ההוא, להעריך את ההשקעה והחזון הלא מתפשר של שתי האחיות. למרות פרק הזמן הלא מבוטל שעבר מאז והופעתם של מעצבים צעירים רבים ומותגי יבוא חדשים – החלל הריק שהשאירו השתיים עדיין מורגש. לכן הציפייה לפרויקט החדש שלהן – ששמועות עליו החלו לצוץ כבר לפני חצי שנה – עוררה ציפייה יוצאת דופן.

לא מדובר בהמשך ישיר של רוס אובטה, אלא כ"אבולוציה של המותג" לדברי השתיים. למתבוננת נראה שהשינוי קפץ יותר מדור אחד קדימה, ואולי הדבר נובע מהשינוי המשמעותי שהתחולל בחיי האחיות מאז הסגירה. הדס עברה לסין והחלה לעבוד כמנהלת קריאייטיבית במותג בשנחאי, בעוד הדס נשארה בארץ והתמקדה בטיפוח משפחתה, שאותה הרחיבה עוד לפני סגירת המותג. באמצע שנות ה־30 לחייהן נוצרה לכל אחת פרספקטיבה חדשה לגבי מה נשים רוצות מבגדים ומה זו למעשה אופנה.

"אני חושבת על זה הרבה וזה מתחדד לי כל הזמן תוך כדי העבודה כאן", עונה הדס בשיחת הסקייפ המשולשת שלנו לשאלה אם המותג החדש עוסק באופנה או בהלבשה ומה ההבדל ביניהן, "מה שעושה את עולם האופנה בעיניי זה האנשים שיוצרים את הבגדים, המסר שהם מנסים לזקק לתוכם; וגם אלה שבסופו של התהליך לובשים ולובשות אותם. הרי רובנו לובשות בסופו של דבר ג'ינס, ועדיף שיעשה לנו תחת כמה שיותר יפה. הג'ינס הזה הוא חלק מסיפור שלנו, ויזואלית וערכית. הלקוחות מגיעות אליו בגלל הזדהות איתו, וכך נוצרת אופנה".

עינב מחדדת את ההיבט הפרקטי מהזווית שלה: "רוס אובטה היה מאוד פאשן פורוורד, אבל הזמן והשינויים שעברו עלינו אילצו אותנו להתייחס למלתחה שלנו בצורה יותר פרגמטית. מה באמת נשלף כל הזמן? הג'ינס המושלם, הטי שירט הנכונה והמכופתרת בגזרה הנינוחה – אלה פריטים שלכאורה אפשר למצוא בכל מקום אבל קשה לדייק בהם".

צוקר. צילום: יח"צ
צוקר. צילום: יח"צ

ברוח זו, למותג יהיו "פרקים" במקום קולקציות. הפרקים לא יהיו תלויים בעונה, לא במזג האוויר ולא במגמות אופנתית. נוסף לאיכות הבלתי מתפשרת – הן בבחירות הבדים והייצור והן ברמת העיצוב – חשוב לאחיות לייצר הפעם בגדים במחיר נגיש מאוד שיוכל להתחרות גם ברשתות. גם כאן מדובר בתהליך למידה של השינויים שעבר השוק.

"מוזר היום לחשוב על זה, אבל כשהקמנו את רוס אובטה ב־2006 לא היה עוד פייסבוק", אומרת עינב, "השינויים שהמדיום הזה הכתיב, המחאה החברתית שגררה גל שינוי צרכני והתחזקות הרשתות הזרות בישראל – הכתיבו מציאות חדשה שמחייבת אותך כמעצב עצמאי לעבוד בצורה יותר חכמה ויצירתית מכל הבחינות כדי להתחרות בה".

זו הסיבה שהפלטפורמה שדרכה ישווקו בגדי המותג עברה כולה למרחב החופשי של האינטרנט: "זה חותך לנו עלויות נלוות של כ־40 אחוז שמחייבת רשת חנויות פיזית", אומרת עינב.

אכן, דרגות המחיר משקפות את השינוי: 245־450 ש"ח, כלומר סכומים הנמוכים עד לכמחצית מהמחירים שאליהם הורגלנו אצל רוב המעצבים המקומיים. נוסף על כך רואות האחיות בחנות הווירטואלית הזדמנות לדרך תקשורת חדשה עם הלקוחות: "זה מאפשר לנו לשטוח את עולמנו הוויזואלי בצורה מעמיקה יותר מאשר בתמונות קטלוג עונתיות או במרחב הפיזי של חנות".

ההתבוננות ההוליסטית היא דרך שהאחיות חושבות אפילו להרחיב בעתיד למותג לייף סטייל. בינתיים הן מבינות שלמרות החופש הווירטואלי, הלקוחות שלהן יהיו חייבות להרגיש את המוצר פיזית לפחות בפעם הראשונה בעולם האמיתי. לכן נפתחת היום חנות הפופ אפ שלהן למשך שלושה ימים, שבה יתאפשר למדוד ולהבין את טווח המידות ולהיכנס לעולם של האחיות צוקר.

"זו פלטפורמת האוף ליין שלנו", מסכמות השתיים בחיוך, "וברור לנו שנצטרך חשוב ולתקשר עם הלקוחות שלנו במרחב הקיים מדי פעם".

18.9־20.9, הרכבת 2. ובאתר החל מ־21.9