גרסת כיסוי: כיסויי הסמרטפון הממותגים הופכים לסמל סטטוס

תגידו יפה היוש לכיסויי האייפון ההיתוליים, המאפשרים הן לצעירות בעלות תקציב מוגבל והן ללקוחות קבועות של מותגי יוקרה להעניק ליד השלישית שלהן מעטפת קוטור. צ'יפס, מישהו?

כיסוי לסמרטפון של מוסקינו. צילום: יח"צ
כיסוי לסמרטפון של מוסקינו. צילום: יח"צ
12 בנובמבר 2014

תאמרו שלום ל"It Bag" – סמל הסטטוס האופנתי של העשור הקודם – וקבלו בחשש את ה־"Gag Bag", התיק הנכון החדש, האביזר של דור האינסטגרם, של ילדות הסטריט סטייל, של מי שמאמינות שמוטיבים ילדותיים ישמרו אותן צעירות לנצח. בעונת סתיו 2014 תיקי הבדיחה הללו הופכים לאביזר שנשים מכל העולם חושקות בו בשיא הרצינות. הן מוכנות לשלם אלפי דולרים בשביל להתהדר בתיק עור שעליו מוטבע דיוקנו של הנמר של קלוגס מבית מעצבת תיקי היוקרה הבריטית אניה אינדמארץ׳ או בתיק השלשלאות הקלאסי של שאנל שפוסל העונה בדמות קרטון חלב או אריזת ביצים (בהשראת תצוגת הסופרמרקט שהעלה קארל לאגרפלד העונה).

Gag Bag עם הדפס קלוגס. צילום: יח"צ
Gag Bag עם הדפס קלוגס. צילום: יח"צ

קשה לפספס את אותם תיקים שהם ספק אירוניים ספק תכסיס מכירה ציני, שהרי בתקופה שבה כמעט כולנו מתעסקים בתיעוד החיים שלנו כמעט יותר מאשר לחיות אותם, הם כביכול הדבר שאנחנו הכי זקוקות לו. הם מצטלמים טוב, בולטים ומעידים על חוש ההומור של בעליהן, ממלאים את הפונקציה של אביזר סטייטמנט במלוא מובן המילה, רק שלא בטוח מהי ההצהרה. מה שכן ברור הוא ששוק אביזרי ה־Novelty, או בתרגום פשוט אביזרי ההיתוליות, הוא כבר הרבה מעבר לתחפושת לליל כל הקדושים או לפורים. הוא הופך להיות שחקן עיקרי, נקודת הגישה הראשונה של חובבי אופנה צעירים לתעשייה. לא מדובר בתיקים כמובן – שמחירם עדיין גבוהה מתקציב הביגוד של כל טינאייג׳רית ממוצעת – אלא בכיסויי האייפון שמחליפים עתה את מקומם של הבושם או הליפסטיק הממותגים, מה שמכונה "מוצר הכניסה" לשוק המותרות.

אם פעם שני אביזרי הטיפוח האישיים האלה היו מתנת יום הולדת נחשקת או הדבר שנערות צעירות חסכו בשבילו את דמי הכיס שלהן, היום בחירה במשהו שנותן עונג אישי ומוצנע – פשוט לא מספיק. בהשקעה של 65 דולרים לכיסוי האייפון בדוגמת הצ'יפס של מקדונלדס שעיצב ג׳רמי סקוט לקולקציית הסתיו הנוכחית של מוסקינו (הפעם הראשונה שבה נראו כיסויי הסמארטפון על המסלולים) אפשר להתהדר במוצר הגאג הממותג בכל סלפי. בהתחשב בכך שהטלפון החכם הפך למשהו שקרוב אלינו כמעט בכל זמן נתון, הגיוני שהכיסוי שלו ייהפך לסמל סטטוס אפילו יותר מאותו "It Bag" היסטורי, לא רק בקרב צעירים שכיסוי האייפון הוא הדבר היחיד שהם יכולים להרשות לעצמם מקולקציות בתי האופנה הגבוהים, אלא גם בקרב צרכנים קבועים של מותגי יוקרה.

כיסוי לסמרטפון של מוסקינו. צילום: יח"צ
כיסוי לסמרטפון של מוסקינו. צילום: יח"צ

באתר "נט־א־פורטר" דווח שאותו כיסוי מקדונלדס של מוסקינו הפך להיות הבסט סלר שלהם לעונה, וגם בבתי הכלבו הגדולים בעולם מדווחים על משלוחים חוזרים של אותו פריט בשביל לספק את דרישת הקהל. בתי אופנה אחרים לא נותרו חייבים, וכמעט כל אחד מהם, שנמצא עם האצבע על הדופק, השיק כיסוי אייפון היתולי – לנוון עם איורים צבעוניים בחתימת אלבר אלבז, מארק ביי מארק ג'ייקובס עם סדרת אוזני הארנבת הפופולריים, וג'יבנשי עם הדפסי הבמבי והרוטוויילר המזוהים עם המותג בסדרה של מחזיקי טלפון מעור.

אך גם זה האחרון של ג'יבנשי לא מקיים את מה שהמוצר מבטיח לעשות – להפוך את הטלפון החכם לפריט אישי יותר, כזה ששופך אור על האישיות שלכם כמו הבגדים שאתם בוחרים ללבוש. בהיותו אחד הפריטים הממותגים ביותר בהיסטוריית האופנה המודרנית, לכסות בו את האייפון זה כמו לעטוף אותו בגזרי קמפיין עונתי, והשימוש בו הוא ייחודי, כמו שהשימוש במכשיר התקשורת הפופולרי בעולם הוא ייחודי.

[tmwdfpad]