מולטי־טריק פוני: פרזנטוריות המותגים הן כבר לא רק פרצוף יפה

שילוב פרזנטוריות בתהליך עיצוב קולקציה מסתמן כמגמה רעננה בעולם האופנה. האחיות צוקר, קרן בנקר ועדיקה מביאים את הבשורה לשוק המקומי

ריי שגב לעדיקה. צילום: מאור שביט
ריי שגב לעדיקה. צילום: מאור שביט

באמצע העשור הקודם, איפשהו בין הקרחת שנינט עשתה עבור הקמפיין של פלאפון לשלטי החוצות של אסתי גינזבורג ומייקל לואיס לבושים פוקס על איילון, הכיר לנו עולם הפרסום המקומי מונח חדש – הפרזנטור. אושיות ציבוריות שמביאות ערך מוסף למותג או לכל הפחות עניין תקשורתי מוגבר. מותגים גדולים אימצו בחום את הריטואל – בנקים, רשתות שיווק למזון ואף חברות ביטוח.

אבל התחום שבו הפרזנטורים ובעיקר הפרזנטוריות בולטים בו יותר מכל הוא עולם האופנה, שבו הן מחליפות על פי רוב את הדוגמנית ה"סטנדרטית". גל גדות לקסטרו, בר רפאלי להודיס ונינט לדלתא הן רק חלק מרשימה של רשתות אופנה שבחרו להיות מזוהות עם פנים מוכרות. אך גם מעצבים ויבואנים קטנים אימצו בשנים האחרונות את המגמה ואימצו פרזנטור – למשל אפרת גוש לאמה, ריף כהן לכיסים ומיכל אנסקי למאיה נגרי.

כיום, עשור קדימה מפריצת התופעה, מתחילה לצמוח מגמה של שילוב הפרזנטוריות בתהליך היצירה עצמו, המתחקה אחר ההתרחשויות בחו"ל – בהן הקולקציה החדשה שתעצב הדוגמנית קארה דלווין למותג הבת של דונה קארן DKNY והבחירה של טופשופ לשוב ולשתף פעולה עם דוגמנית העל והמתלבשת המשפיעה קייט מוס. האחיות עינב והדס צוקר, שסגרו לפני כשלוש שנים במפתיע את המותג ראס אובטה, מתכוננות להשקת קו חדש הנושא את שם משפחתן, שבו מעורבת הדוגמנית והשחקנית מלאני פרס לא רק כפרזנטורית אלא גם כשותפה בהחלטות הקריאטיביות.

ריי שגב לעדיקה. צילום: מאור שביט
ריי שגב לעדיקה. צילום: מאור שביט

זו הפעם הראשונה שפרס משתפת פעולה גם בתוכן של מותג שהיא משמשת כפרזנטורית שלו, אחרי שבעברה כבר כמה קדנציות בתור הפנים שמייצגות את רשת הוניגמן. פרס היא מהפרזנטוריות הוותיקות שכמעט אפשר לשייך לעולם הפרזנטוריות של המדיה "הישנה", זו שקדמה לפריצת הרשתות החברתיות לחיינו ולשינוי המוחלט שהן עשו בהרגלי צריכת המידע והמוצר שלנו.

הפרזנטוריות "החדשות", אם כן, הן נשות הבלוגוספרה והאינסטגרם, אלה שמוכרות פריטים דרך הסטייל האישי שלהן, שמתיישב, מבחירה, בתוך הפיד האישי השוצף. שתיים מהן השיקו בשבוע האחרון קולקציות שהיו חלק משמעותי ביצירתן: נסטיה ליסנסקי בקולקציית קפסולה עם קרן בנקר וריי שגב לאתר האופנה Adika. הראשונה שבהן היא ללא ספק נערת הפוסטר של תופעת קידום האופנה המקומית ברשת האינסטגרם, כשבשבוע האופנה האחרון של גינדי גם עשתה את צעדיה הראשונים כמעצבת, כשהציגה בקטגוריית ה-"Up and coming designers". סביב הקולקציה שהוצגה נרקם הרעיון לשיתוף הפעולה עם בנקר: "בחלוקה הקרה אני הייתי אחראית על עיצוב וקרן על הביצוע, כשבסופו של דבר התפקידים התערבבו זה בזה", מספרת ליסנסקי על התהליך.

האוסף של השתיים אכן נשען ברובו על ההיצע שהציגה ליסנסקי על המסלול של גינדי, אך בניגוד לתצוגה, ליסנסקי לקחה חלק משמעותי בהצגת הקולקציה כשהיא מצטלמת בתמונות היח"צ לצד חברתה הדוגמנית לודה דולגונין.

"הסטייל של נסטיה ממגנט והיא מאוד מזוהה עם הקולקציה, כך שטבעי שהיא תהיה בפרונט", מסבירה בנקר. נראה כי נסטיה מכירה בעוצמת החשיפה יותר: "בגלל התפתחות קריירת האינסטגרם שלי והעובדה שאני הפכתי ל-'פנים' של עצמי, החלטנו שזה חשוב שגם אני אצטלם. אני חושבת שבאופן כללי, כמגמה עולמית, כוחה של דוגמנית הולך ופוחת. אנשים יותר מחפשים סיפור, דמות אמיתית שדרכה הקשר לבגד נראה יותר אותנטי. אני לא דוגמנית, אני לובשת את מה שאני באמת אוהבת ומתחברת אליו".

נסטיה ליסנסקי ליעל בנקר. צילום: אלון שפרנסקי
נסטיה ליסנסקי ליעל בנקר. צילום: אלון שפרנסקי

החיבור האישי והצורך ללבוש משהו שבאמת מתאים לך הוא המפתח לשיתוף הפעולה בין הבלוגרית ודוגמנית הפלאס סייז ריי שגב ל־Adika. בשבוע שעבר השיק האתר, שהתמחה עד כה במכירת קשת רחבה של פריטי אופנה בטווח מידות מוגבל, את קולקציית Curves, המתמקדת בטווח המידות 42־48. "הכל התחיל מפניות של לקוחות. רצינו לגשת לזה ביסודיות והיה ברור כבר מההיכרות הראשונית שלנו שריי תהפוך לדמות מרכזית בפרויקט. היא לא רק פרזנטורית אלא סוג של יועצת", מספר דדי שוורצברג, מנכ"ל האתר ומבעליו.

"אני משמשת כקניינית הקולקציה, בוחרת פריטים שאני אוהבת ושהייתי לובשת בעצמי", אומרת שגב. "היום כמעט שאין דוגמניות שהן רק דוגמניות, כמעט כולן מחויבות להפוך לדבר הכי לוהט בשוק על ידי פיתוח חוש הסטייל שלהן ופעילות מוגברת ברשתות החברתיות".

ועם זאת, שגב מודעת לפלוס הנוסף שלה על דוגמניות אחרות, שמתבטא לא רק במידה: "במשך שנים יצרתי עם קהל הקוראות שלי קשר ממושך שמושתת על אמינות. רובן נשים ונערות במידות שונות שנמצאות בתהליך של קבלה עצמית. המסר שחשוב לי להעביר דרך הקולקציה הוא שסטייל שייך לכולנו, ושכל אחת בכל מידה יכולה ליצור לעצמה סטייל צעיר ורענן, סקסי ונוח. מבחינתי זה דבר שבהחלט לא תלוי במידת במכנסיים שלך".