תיק ג'ינס אידאולוגי ועוד דברים שעשו לנו את השבוע

ספל עם אפיל סובייטי, תיק ג'ינס מלא אג'נדה ועוד דברים יפים וכיפיים שעשו לנו את זה השבוע

בגד גוף של חגית טסה. צילום: איתן טל
בגד גוף של חגית טסה. צילום: איתן טל

שימוש חוזר

עדי פלורנטין (30) למדה תדמיתנות ועיצוב אופנה במשך שנים רק בשביל להבין שבכלל לא מעניין אותה להתעסק עם בגדים חדשים ובטח שלא לתרום לעידוד תרבות הצריכה. אחרי תקופה של מכירת פריטי וינטג' בכיכר דיזנגוף, החלה פלורנטין לייצר תיקים ממכנסי ג'ינס ישנים תחת השם Upcycled. חומרי הגלם העיקריים הם מכנסי ליווייס משנות ה־80־90 – לדידה זהו המותג היחיד שצלח את הגישה שהיא דוגלת בה.

Upcycled,י120־350 ש"ח, שוק העתיקות בכיכר דיזנגוף (ימי שישי) ובפייסבוק

תיק של עדי פלורנטין
תיק של עדי פלורנטין

על העוקם

מותג האופנה המקומי גרטרוד ניצל את ההפוגה במזג האוויר לשחרור שמלת כותנה קטנה ומרנינה העונה לשם לבנדר, סנונית ראשונה מקולקציית האביב העתידית. למרות שמה המתעתע, צבעה אינו סגלגל אלא כחול רויאל ויש לה גם מקבילה שחורה, אך מה שקורץ לנו יותר מכל הוא קו התפר האלכסוני שחוצה את הבד לרוחבו, וגם הידיעה כי השמלה מיוצרת בכמויות קטנות להעצמת תחושת האקסקלוסיביות.

גרטרוד, 668 ש"ח, בחנויות המותג

שמלה של גרטרוד. צילום: רוני כנעני
שמלה של גרטרוד. צילום: רוני כנעני

כל הנוצץ

לפעמים כל מה שצריך בחיים האלה הוא בגד גוף בצבע זהב, בעיקר אם הוא מצויד ברוכסן ובקפוצ'ון. גם מעצבת האופנה חגית טסה סבורה כך, ורגע לפני שהחורף מתפייד לעולם שכולו לחות, יזע ודמעות, היא משיקה קולקציית מעבר במהדורה מוגבלת – קפסולה. הקולקציה נשענת על ז'אנר האלמנטים הספורטיביים, מוטיב שחוק אך עדיין מבוקש בקרב המתלבשים והמתלבשות העירוניים, בייחוד לנוכח העובדה שהוא לא מחייב עשיית ספורט של ממש. רק אומרים.

חגית טסה, 289־629 ש"ח, בחנויות המעצבת ובבוטיקים נבחרים

בגד גוף של חגית טסה. צילום: איתן טל
בגד גוף של חגית טסה. צילום: איתן טל

פתאום דפיקה בדלת

אם גם אתם נתקפתם חרדה מסוימת לאור האווירה הכאוטית שעורר קמפיין השתולים (ולא בהקשר החביב של ט"ו בשבט) עשו כמונו: רכשו לעצמכם מאג פורצלן יפה ועדין המעוטר בכוכב בעל שיק סובייטי שכה רלוונטי לימים אלה, שבו בבית, שתו משהו חם ומרגיע וחכו בשקט לדפיקה בדלת. היא תגיע.

My Stylish Home,י35 ש"ח, להשיג באתר

מאג כוכב שחור. צילום: גלעד בר שלו
מאג כוכב שחור. צילום: גלעד בר שלו

קולקציית קפסולה

תהליך החלוקה של התא החי הוא מקור ההשראה ל־Capsula, מנורת התלייה המצודדת שעליה חתומה המעצבת הצ'כית לוסי קולדובה. המנורה עשויה משתי קפסולות זכוכית החופפות זו את זו באופן חלקי בלבד, וביניהן ממוקמת נורת לד מאורכת המפיצה אור חלבי וענוג. המחיר, כמה מצער, עלול לסנוור.

לוסי קולדובה להביטאט, החל מ־6,280 ש"ח, בחנויות הרשת

מנורת קפסולה של הביטאט. צילום: יח"צ
מנורת קפסולה של הביטאט. צילום: יח"צ