החומר שממנו עשויה האהבה

עונת החורף היא שעתם היפה של טקסטילים עשירים וחומרים מחממים. הכירו את אלה שישמחו את המלתחה שלכם (ואחד אכזרי שממש שווה למצוא לו תחליף)

הגעתה של העונה הקרה מעוררת רצון להתעטפות, פעולה שאחד המרכיבים החשובים בה הוא מגע הבד וההילה הכללית שהוא מוסיף כשכבה מגנה לגוף. כתוצאה ישירה החורף הוא שעתם היפה של טקסטילים עשירים, בעלי גוף, עתירי מרקם ותחושה מחממת. הנה ארבעה חומרים שממש עכשיו כדאי לכם להוסיף למלתחה שלכם, ובכולם מומלץ לדבוק בדבר האמיתי ולהימנע מתחליפי פוליאסטר שונים (מלבד האחרון שברשימה, שהבחירה בגרסה הסינתטית שלו היא אקט מוסרי במופגן):

פסי סיכה, אִדרת דג וטוויד

צמר הוא אולי הבד המזוהה ביותר עם העונה הקרה, והוא למעשה כותרת על לקבוצת בדים שומרי חום רחבה שמופקת משיער של בעלי חיים מבויתים. האסוציאציה הראשונה שצמר מעלה היא אולי סוודר סרוג, אך בחורף הנוכחי מומלץ להוסיף לארון דווקא את הגרסה הארוגה, המשמשת כאבן יסוד בעולם המחויטים. דווקא בגדי הצמר בעלי הדוגמאות השמרניות (שמזוהות בדרך כלל עם תחום המחויטים הגברי) מהווים העונה קרקע פורייה לפיתוח דגמים נשיים, עם שמלות טוויד מדגישות מותן, חצאיות בפסי סיכה וחליפות בצללית אולטרה נשית עשויות צמר קר בדוגמת אִדרת דג.

פנטזיה חורפית. שמלת טוויד מבית קרולינה הררה, 3,270 ש"ח
פנטזיה חורפית. שמלת טוויד מבית קרולינה הררה, 3,270 ש"ח

קטיפה

כאחד הבדים היחידים שעשירים למגע כמו שהם נראים, קטיפה היא חומר שמזוהה עם לבוש יוקרתי, כזה שנשמר בעיקר לשעות הערב. אך הבד הארוג נוכח העונה לא רק בקטגוריית השמלות או מערכות הלבוש הרשמיות, אלא גם כבסיס לפריטי קז'ואל נעימים, כחלק מהמגמה המתמשכת של ייצור פריטים בעלי אופי ספורטיבי מחומרים אקסקלוסיביים. לצד הטרנינגים, הסווטשירטס והטוניקות היומיומיות מוצעות גם אופציות ללבוש מהודר יותר ממשי, והוא נראה העונה מושך במיוחד בווריאציה הלילית שהציגו בבית לואי ויטון, עם שמלות קומבניזון בגוונים עמוקים של אבני חן כספיר ואמבר שמקדמים את האסוציאציות הרומנטיות שמתגלמות בחומר, בלי שמץ אירוניה.

חזר למודה. אוברול קטיפה מבית זאדיג&וולטר, 2,095 ש"ח
חזר למודה. אוברול קטיפה מבית זאדיג&וולטר, 2,095 ש"ח

פלנל משובץ

בשיטת הייצור המסורתית והעתיקה ביותר, שהומצאה במאה ה־18 בוויילס, נארג הפלנל מצמר טהור, שזור או סרוק. בעת המודרנית הפלנל מיוצר מצמר וכותנה – תמהיל מחמם אך אוורירי שמתאים יותר לאקלים המקומי. בהיסטוריית הלבוש מזוהה הפלנל עם ענפי ספורט שונים, בעיקר עם מדים של שחקני הקריקט, אבל את הקאמבק העכשווי שלו הוא חב לגל החזרה לניינטיז, שבהן שימש הבד ליצירת החולצות המכופתרות שלבשו מנהיגי זרם הגראנג' מעל לחולצות טי, כתחליף לז'קטים קלים. מלבד אותן חולצות צווארון, הפלנל משמש העונה בסיס לפריטים ברוח התקופה, כמו שמלות בייבי דול ועליוניות בגזרת ז'קט ג'ינס.

משבצות או לא להיות. ז'קט מבית טופשופ, 499 ש"ח
משבצות או לא להיות. ז'קט מבית טופשופ, 499 ש"ח

פרווה ודמוי פרווה

גם על רקע המאבק המוסרי והצרכני נגד תעשיית הפרוות, תעשיית האופנה ממשיכה להתעטף מדי חורף בפרווה כסמן הימני של היוקרה בשוק. העונה המגמה אפילו הוקצנה – הפרוות נצבעו בגוונים עזים והוחדרו כחלק משובה של אופנת הפאנק. בית האופנה פנדי, שהחל את דרכו למעשה כחברת ייצור פרוות, הגדיל לעשות ושלח את כל הדוגמניות למסלול כשעל ראשן מוהיקן עשוי פרווה זרחנית. קשה מאוד להצדיק את הסבל שעוברות החיות האומללות בתהליך הייצור, והאמת היא שבתל אביב גם אין ממש סיבה. פריטים דמויי פרווה מחממים מספיק בחורף המזרח תיכוני שלנו, גם בשלביו הקיצוניים יותר.

ברור שהולכים על דמוי. מעיל דמוי פרווה, 599 ש"ח, להשיג ב-H&M
ברור שהולכים על דמוי. מעיל דמוי פרווה, 599 ש"ח, להשיג ב-H&M